Už je to opravdu nějakou dobu, co jsem se těšil na to, až se vrátím domů, abych si mohl zahrát skvělou arkádovou závodní hru Neeed for Speed. Popravdě naposledy tomu bylo u Need for Speed Underground a Carbon. Unbound je příjemným překvapením a přináší jedinečný zážitek z jízdy, který vylepšuje základy vytvořené jejím předchůdcem. Stačí to však na to, aby se hra vryla do paměti hráčů?

Recenzovaná verze: PS5

Need for Speed ​​Unbound znamená návrat Criterion Games do popředí průmyslu po deseti letech. Unbound je prvním dílem série po svém znovuuvedení v roce 2015, přičemž dva roky po ukončení posledního dílu se franšíza vydala na novou cestu. Need for Speed ​​Unbound má nový vzhled, který spojuje vizuální prvky NFS Heat a prvky anime inspirované komiksy, čímž se zásadně liší od všech ostatních dílů i závodních her. Také design postav se vydal spíše anime cestou než realistickým ztvárněním. Díky tomu tak v Unbound vidíme mix žánrů s realistickými prvky kombinovanými s těmi kreslenými.

Zatímco postavy a určité jízdní efekty jsou vykresleny v animovaném stylu, prostředí a vozidla jsou vykresleny ve fotorealistickém stylu, který více než splňuje naše očekávání a poskytuje nám bohatý vizuální zážitek. Kromě toho budete mít možnost přijít s vlastním jedinečným designem vozů nebo jen replikovat ty stávající.

Je důležité poznamenat, že Need for Speed ​​Unbound představuje nový druh herního prostředí známého jako Lakeshore. Region silně ovlivněný Chicagem se skládá z různých měst spojených silnicemi a několika malých farem. Na začátku hry se hlavní hrdina a jeho přítel Jaz prohánějí ulicemi Lakeshore v autech, která neúnavně restaurovali. Dva přátelé jdou do ulic, aby dosáhli slávy a bohatství, ale hráčovo auto se při nehodě zničí.

Přebíráte tak roli hlavního hrdiny v režimu kariéry, který musí získat finanční prostředky, aby mohl vstoupit do největšího podzemního turnaje ve městě a nakonec zvítězit. O několik let později je na Lakeshore naplánován velký pouliční závodní turnaj a hlavní hrdina může získat zpět své auto a získat legendární status ve městě. Hlavní postava v našem příběhu touží po pomstě po hrozné zradě. Děj je stále převážně subjektivní, což je u závodních her vždy.

Není pochyb o tom, že narativní režim Need for Speed ​​Unbound je poutavý. Děj začíná jednoduše a nenápadně a nikdy se nestane extravagantnějším. Opět platí, že stejné prvky byly rozhodující pro úspěch. I když je obklopený znaky fikce a má mnoho podobností s jiným slavným závodním a motoristickým filmovým eposem, nakonec se mu to nepodaří. A než se nadějeme, uplyne 15 hodin příběhu, aniž bychom si toho všimli. Hlavním tahákem příběhu je příležitost dozvědět se o městě Lakeshore a jeho okolí, stejně jako o širokém spektru vozidel a mechaniků zapojených do jejich nákupu, prodeje, údržby a oprav.

Ve hře máte nejen motivaci příběhu zlepšit své řidičské schopnosti a vrátit auto jeho právoplatnému majiteli, ale také finanční motivaci, aby jste tak učinili. Do takových závodů se můžete přihlásit pouze v případě, že máte prostředky na nákup vysoce výkonných automobilů, které jsou k tomu zapotřebí. Touha vyhrát auto je směšná. Řidiči budou během dne organizovat „párty s vozidly“ na různých skrytých místech a účastníci musí zaplatit startovné, aby se mohli zúčastnit zábavy. Hra tohoto druhu, která zaměstnává rušnou metropoli jako trať, poskytuje zvláštní pocit vzrušení na rozdíl od jízdy na standardní trati.

Přečti si  Evakuace započne v červnu

Přestože se Lakeshore na první pohled může zdát jako sen pouličního závodníka, není tomu tak. Jste na silnici přes den i v noci, ale policajti vám jdou neustále po krku a neustále hlásí do rádia o tom, jak nebezpečné jsou automobilové závody. Postavy jsou na starostu naštvané, ale příští volby budou mezi dvěma nevyhovujícími kandidáty. Zde jsou jezdci zobrazeni jako nedostatečně zastoupená menšina, která nechce nikomu ublížit a chce pouze platformu pro sdílení jejich jedinečné kultury a perspektiv. Město je plné lidí, kteří mají tendenci se shromažďovat na podivných místech, vystavují sebe i ostatní nebezpečí a způsobují zkázu v jeho infrastruktuře.

Netřeba dodávat, že Need for Speed ​​Unbound má arkádový styl. Tento detail už byl viděn a veterány v žánru nijak nepřekvapuje. Smyky jsou všudypřítomné; stávají se neustále, a i když máte úplné vedení, často se rychle ocitnete v pozadí. Tyto výjezdy z trati zpravidla znamenají, že závodník byl poražen. Jde to proti všemu, co kreativní tým Criterion Games znamená a co mistrně předvedl v Burnout Paradise. Pořád si říkám, proč EA nedá vývojářům volnou ruku a nenechá je dělat to co opravdu chtějí.

Také sejít mimo vyšlapanou cestu může být velmi zábavné, protože rekvizity prostředí jsou náchylné ke zničení. Vaše auto nezastaví nic, ani mohutný strom. V důsledku toho je frustrující narazit na cihlovou zeď téměř na každém kroku, pokud nepoužijete nitro ke korekci vašeho kurzu.

Need for Speed ​​Unbound uspěl v tom, co si předsevzal, a prezentuje se jako svěží arkádová závodní hra v otevřeném světě s důvody, které si zaslouží pozornost. Není to tak úplně triumf Criterionu, ve který jsem doufal, a hráči možná budou muset být trpěliví než si osvojí herními mechanismy. Obzvláště s ohledem na to, jak je faktor požitku zasažen kvůli konstrukčním omezením. Tato autentická arkádová simulace je postavena na základní mechanice driftování a nitru.

Pokud se chcete v této hře prosadit na špici, budete muset řídit precizně a s citem, protože výhody, které získáte za dobrou jízdu, jsou zásadní pro to, abyste se dostali do čela týmu. Ovšem pozor, pokud vás chytí, tak tentokrát přijdete o peníze, které jste si vydělali. Musíte tedy rozumně odhadnout, kolik aktivit chcete dokončit, kolik můžete vydělat a kolik můžete utratit. Pokud chcete nějakou sekci přeskočit, stačí navštívit jedno ze svých tajných míst. Poté jsou prostředky automaticky vloženy na váš účet.

Fanoušci franšízy, kteří také znají její odlišný závodní styl, zjistí, že Need for Speed ​​Unbound má přístupný herní koncept a novou estetiku. V příběhovém režimu provádíte vedlejší úkoly mezi událostmi a přicházejí ve dvou variantách: ty, kdy musíte dopravit auto v určitém časovém limitu a ty, kde musíte před dodáním aut uniknout policistům.

Dobře upravený vůz může sloužit jako inspirace pro vaše vlastní projekty přizpůsobení vozidla. Slouží také jako zdroj inspirace. Režim pro více hráčů se však zdá nedokončený, protože vylučuje policejní pronásledování, umožňuje vám účastnit se pouze standardních závodů a neumožňuje vám účastnit se úkolů driftování nebo Taoverů. Zde je jasné, že hra potřebuje ještě několik patchů.

Přečti si  Indiana Jones and the Great Circle vyjde v prosinci, Avowed v listopadu

Hra poskytuje širokou škálu závodních možností, včetně závodů na uzavřené trati s mnoha okruhy a závodů na otevřené trati s jedním kolem. Existují také speciální akce zvané štafetové závody, které ve skutečnosti nevyužívají štafetu, ale potřebují, abychom dokončili trať a zároveň driftovali, skákali a demolovali sudy a další předměty rozmístěné po trati, abychom získali více bodů.

Abychom se rozhodli, kterých aktivit se zúčastníme, musíme porovnat potenciální odměny s rizikem, že nás chytí policie. Být první v každém závodě navíc není za žádných okolností vyžadováno. Zejména úvodních pár hodin zahrnuje některé z nejnáročnějších závodů a grindování, které hra nabízí. Vzhledem k tomu, že většina soupeřů má spíše výkonnější vozy než my, závodění nabízí malý finanční přínos a je velmi vyčerpávající. Po prvních pár hodinách hry, kdy skončilo první týdenní finále, se zdá, že se věci vrátily do normálu. Poté hra dostane dobrý rytmus se spoustou vzrušujících závodů, spoustou prostoru pro experimentování s automobilovými úpravami a nikdy nekončícími automobilovými honičkami s policejními auty.

Hra nabízí celkem pět kamer pohledu, ze kterých můžete pozorovat celkem 143 aut + 19 již přizpůsobených. Tyto automobily můžete získat dokončením událostí a postupem v příběhu. Jakmile se vám podaří postoupit přes úrovně nebo překonat různé překážky, budete požádáni, abyste nechali hotovost ve vozech, abyste si je mohli přivlastnit.

Stejně jako Heat, i Unbound má několik herních režimů , z nichž každý bude mít svůj jedinečný twist. I když je Easy režim dostupný pro nováčky, na samotné hře to zřejmě nic nemění. Řidičské schopnosti NPC je náročné zvládnout na začátku story režimu a zůstávají nepřekonatelné po celou dobu. Každý má řidičské nadání tak vyladěné, že není neobvyklé spadnout z první na osmou příčku při sebemenším přešlapu.

Hra poskytuje tratě, které budou neustále přinášet nové výzvy; tyto mini-questy mají každý tři fáze, včetně rychlostních kamer, rychlostních zón, skoků a smyků. Na některého z nich určitě narazíte kdekoli ve městě, protože jsou všude. Máte také artefakty, jako jsou graffiti, plakáty a nafukovací plyšové medvídky, které budeme muset najít a zničit.

Need for Speed ​​Unbound běží na PS5 dobře ve 4K se solidními 60fps. Terén a vozidla jsou vykresleny realisticky, zatímco lidé, cutscény a jízdní efekty jsou ze světa anime. Hra má přizpůsobení postavy, které vám umožní vybavit vaši postavu známými streetwear tagy všude, kde závodíte, díky robustním možnostem přizpůsobení hry. Totéž platí pro přizpůsobení vozu; své zbrusu nové Lamborghini si oblíbíte, jakmile budete mít trochu času pohrát si s jeho barevným schématem a vybrat si ze široké škály dostupných barev, označení a vzorů.

Need for Speed ​​Unbound není bezchybný, ale blíží se standardu stanovenému nejlepšími hrami série. Criterion Games se odlišuje od ostatních studií tím, že poskytuje jedinečný kreativní přístup. Úprava obtížnosti hry znamená jistě pro nováčky lepší přístupnost. Vizuální stránka a hratelnost jsou rozhodně arkádové a hraní je většinou uspokojující. Ovšem stále mám pocit, že se mi tento díl do paměti jen tak nezaryje.

Vývojáři: Criterion Games

Vydavatel: Electronic Arts

Datum vydání: 29. 11. 2022

Česká lokalizace: NE

Platformy: PS5, XSX/S, PC

8
Zvuk / Spundrack
7
Herní režimy
6
7
7
7
Adam Jacik
Hráč, fanoušek technologií a rychlých aut. Hraji téměř vše na čem se dá.
recenze-need-for-speed-unbound-navrat-poulicnich-zavodu<font size="3">Need for Speed ​​Unbound není bezchybný, ale blíží se standardu stanovenému nejlepšími hrami série. Criterion Games se odlišuje od ostatních studií tím, že poskytuje jedinečný kreativní přístup. Vizuální stránka a hratelnost jsou rozhodně arkádové a hraní je většinou uspokojující. <br/> <b> + Skvělé arkádové závody v otevřeném světě<br/> + Spousty vizuálního přizpůsobení<br/> + Solidní soundtrack<br/> - Kampaň a multiplayer se nepropojují<br/> - Anime nemusí sednout každému<br/> - Malá rozmanitost událostí<br/> </b> </font>