Milovníci východní kultury a fanoušci konzole Nintendo DS si jistě pamatují rok 2010, kdy se právě na Nintendu objevilo nové JRPG – Ni No Kuni: Dominion of the Dark Djinn. O rok později vyšla v Japonsku povedená rozšířená verze této hry na PlayStation 3 s podtitulem Wrath of the White Witch, přičemž ostatní hráči se této pecky mohli dočkat až v roce 2013. Nejen díky této velmi kladně přijaté verzi Ni No Kuni hráči v Japonsku, ale i po celém světě, se právě v těchto dnech můžeme dočkat dalšího dílu, který si konečně budou moci zahrát i fanoušci na PC. Povedlo se pokračování této úspěšné série, anebo tentokrát studio Level-5 přecenilo své síly?

Vše začíná atentátem na prezidenta Rolanda, který je poté přenesen do jiného světa – což mimo jiné znamená přeložený název této hry – Ni No Kuni. Roland je vhozen do hradu v království Ding Dong Dell právě ve chvíli, kdy je veden puč na tamějšího krále Evana. Pro Rolanda je nejprve těžké uvědomit si, že není ve snu a malý chlapec, který tvrdí, že je král, je opravdu král a krysí rasa, která vede puč, je opravdu krysí rasa… to asi není až tak jednoduché uvědomit si, že ano? Nicméně Roland poměrně ochotně přistoupí na fakta, která se kolem dějí a malému králi Evanovi slíbí pomoc. Po úspěšném útěku z hradu teprve začíná to pravé dobrodružství a příběh začíná nabírat na obrátkách. O co této dvojici hrdinů jde, je nejspíš všem jasné – vybudovat nové království a nastolit světový mír. Vcelku zajímavé postavy nemyslíte? Možná mrtvý prezident a malé dítě – spravedlivý a naivní král. Zní to jako pohádka? Ano. A přesně taková hra je. Přece jen, v realitě by asi nebylo moc pravděpodobné, že by všichni skákali okolo malého kluka, který jednu dobu v podstatě ani není král – ano, to je možné jen v pohádce, ale nemějme to Ni No Kuni za zlé. S tím, že se jedná o příběh pro děti nebo děti ve velkém těle,  jsme už počítali, vzhledem k příběhu prvního dílu – tam pro změnu ožívá plyšová hračka.

Větší parta

S postupným hraním a postupem v příběhu se k Vaší dvojici přidá hned několik postav, přičemž každá se liší nejen vzhledem a charakterem, ale i stylem boje. Každou postavu můžete jednotlivě vybavit silným mečem, kopím, či palicí a přiřadit jednotlivé spelly. Určitě je nezapomeňte navléct do pořádného brnění a koupit nějaký ten atributy vylepšující šperk. Tímto způsobem vylepšujete jednotlivé postavy. Abyste však vylepšili skupinu jako celek, je zde nezbytné použít tzv. Tactic Tweaker. Rozhraní, ve kterém si můžete nastavit různé výhody pro celou skupinu. Je zde například možnost nastavit taktickou výhodu v boji proti určitému typu monstra, na druhou stranu přijdete o výhodu zase proti jinému typu, takže opatrně. Taktizovat se zde dá opravdu různě a pokud máte problém někoho porazit, stačí prostě přenastavit Tactic Tweaker. Nebo jít expit.

Přečti si  Série Fallout měla za jediný den téměř 5 milionů hráčů

Otevřený nebezpečný svět

Kdo zná nějakou hru z prostředí pokémon, bude zde jako doma. Hra je udělaná podobným stylem. Pohyb hráče po herním prostředí je zde rozdělen do dvou módů – jeden je mimo dungeon. Ten je právě podobný pokémonu, vaše postavy jsou zmenšeny a sledovat je budete z izometrického pohledu. Při pohybu po mapě můžete narazit na skupinu nepřátel, truhly, skirmish bitvy nebo právě dungeony. V dungeonech je pak klasický pohled z třetí osoby a postavy mají normální vzhled, tedy normální japonský vzhled. Monstra jsou zde rozdělená do několika typů, přičemž každý typ je zastoupen rozmanitým počtem nepřátel. Nejzábavnější souboje jsou však proti bossům, na které narazíte napříč příběhem. Každý boss je jedinečný nejen movesetem, ale i vzhledem a velikostí.

Soubojový systém

Velký svět a mnoho nepřátel ještě neznamená výhru. Důležité je, aby se s potvorami dobře bojovalo, no ne? Trochu jsem se obával, jaké rozložení kláves mě na PC bude čekat. Přece jen se jedná o hru s kořeny na konzolích a hraním na ovládači. Nicméně i zde čeká milé překvapení. Rozložení kláves není vůbec špatné a rychle si na něj zvyknete. Pamatujete si na problém při soubojích ve třetím zaklínači, kdy jste nemohli přeskočit nějakou překážku, protože se mezerníkem zrovna neskákalo, ale pouze kotoulem uskakovalo? Tak tento problém zde není, jelikož každou činnost můžete dělat jak v módu boje, tak i mimo něj. V souboji jsou klasické prvky jako silný/slabý úder, blokování, úskoky, spelly a nějaká ta zbraň na dálku. Musím se přiznat, chvílemi jsem si připadal jako bych hrál japonskou verzi zaklínače, to ale není na škodu, ne? V boji zde většinou nejste sami a vaše parta oddaných poddaných Vám ochotně pomůže. Pomůžou Vám také malí pomocníci Higgledi, které získáváte postupným hraním, a při souboji Vám poskytují různé výhody. Hra mimo jiné nabízí i skirmish bitvy, do kterých Vás ale moc nenutí, což je dobře, protože mě osobně moc nebavily. Co to vlastně je ta skirmish bitva? Jedná se o strategickou hříčku ve hře, kde se společně s Evanem a skupinou bojovníků snažíte probít nepřátelským kempem. Dle mého se jedná o zbytečný krok snažící se napodobit velmi ulehčenou verzi warhammer nebo podobné strategické kousky.

Přečti si  Remnant 2: The Forgotten Kingdom je nyní k dispozici

Příjemná podívaná

Pokud patříte mezi fanoušky anime, tak budete spokojeni. Celý design hry je laděn právě do kresleného anime s kouzelnou atmosférou. Hra mnohdy nabízí úchvatné pohledy na krajinu, například Forest of Niall, nebo městečko Golden Paw. Co nemusí každému sednout jsou nedabované dialogy postav, ale to je japonský standard, se kterým se tak nějak počítá. O to víc se pak těšíte na dabované cutscény, které jsou většinou povedené a zábavné. Hra má opravdu pohádkovou atmosféru, kterou po delším hraní z hlavy jen tak nevyženete. Na tom se podílí také perfektní soundtrack, který vše zabaluje do příjemných a uvolňujících melodií. Přibližně 39 hodin dlouhý příběh tak uteče jako voda.

Na závěr

Ni No Kuni II: Revenant Kingdom je neskutečný zážitek v pohádkovém fantasy světě, který může připomínat hry jako jsou Kingdom Hearts, pokémon nebo dokonce Zaklínač. A proto bych hru každému doporučil…je tam ale velké „ale“. Musíte počítat s tím, že se jedná o JRPG, nikoli RPG, což pro mnohé hráče znamená nepřekonatelnou bariéru. Hra je zkrátka japonská a to s sebou přináší „japonská pravidla“. Něco je šílené, něco je přitažené za vlasy nebo je to zkrátka jiné, než na co jsme zvyklí od Ubisoftu nebo jiných mainstreamových vydavatelů. Nicméně, pokud k tomuto žánru nemáte vyloženě odpor, tak bych s koupí neváhal a do hry peníze investoval. Takový kousek se každý den nevidí a dobrodružství krále Evana za to rozhodně stojí. Pokud jste na vážkách a vlastníte PS3, tak vyzkoušejte dnes už podstatně levnější předchozí díl Wrath of The White Witch, který je minimálně stejně tak dobrý. Tak co, jdete do toho?

Vývojáři: Level-5

Vydavatel: BANDAI NAMCO Entertainment

Datum vydání: 23. březen 2018