Bandai Namco Games je vydavatel význačný svoji typičností vydávání asijských her povětšinou s anime tématikou. Ani letos se nemusíme obávat nedostatku Japonského hraní při čtení mangy a koukání na anime. One Piece, jeden z nejlépe hodnocených seriálů po celém světě, se opět pokouší probojovat na herní scéně s pokusem o vytvoření otevřeného světa v RPG stylu. Jak to všechno dopadlo?

Hned na začátku je třeba pro nezasvěcené zmínit, co je to vlastně One Piece. Jedná se o anime a mangu, z pirátského prostředí, převážně pro mladší publikum. Hlavní hrdina Luffy se svoji pirátskou bandou vyráží získat poklad krále pirátů a stát se tak tím nejznámějším a nejlepším pirátem. Po cestě ho samozřejmě potká spousta šlamastyk, jako například jiní piráti, či mariňáci, pár hodných lidí, kteří se k němu nejednou přidají na cesty a samozřejmě spousta srdceryvných příběhů vesničanů, které vás nejednou chytnou za srdce. Proč toto popisuji? Tvůrci bohužel automatický počítají s tím, že hru budou hrát pouze skalní fanoušci, kteří vědí přesně co se děje a nebudete prakticky nijak zavedeni do světa One Piece. Nikde vám neřeknou proč tam je postava, co používá tři meče z nichž jeden má v zubech, nebo když spadnete do vody, tak proč se utopíte. Studio mělo spousty peněz na to, aby takovou věc, jako plavání, vytvořilo. Luffy jako dítě snědl dračí ovoce, které mu dalo super schopnosti, díky kterým jste tak gumový, nicméně jste ztratili schopnost plavat. To a spousta dalšího vám bohužel unikne, pokud nemáte tušení, o čem tento svět je.

Přečti si  RECENZE: Stellar Blade - Kočičí ouška a povolení zabíjet

Příběh vás tak zavádí na Jail Island (vězeňský ostrov), který mají pod nadvládou mariňáci a vy se pokusíte utéct právě z vězení, kam vás uvrhnou. To se sice hned zdaří, ale nebylo by to One Piece, kdyby jste nemuseli hledat celou svoji posádku, aby se všichni vrátili a mohli jste plout dál za svým snem. Už se tak dostáváme pomalu k jádru pudla, kdy začnete plnit úkoly hlavních a vedlejších postav, které jsou tak neskutečně monotónní, že se začnete prakticky během první hodiny nudit. Proto se vám svět, který je tak prázdný, že sotva najdete nějakou postavu ve vesnici, snaží nabídnout hledání pokladů pro suroviny na naprosto zbytečný crafting. V pozdější fázi hry můžete odesílat své kumpány na mise, ze kterých vám nosí věci nebo suroviny, což je občas příjemný loot. Talentové stromy, které jsou neskutečně důležité, jelikož postava neumí ze začátku takřka nic a to dokonce se ani přitahovat, což mě přišlo velmi zábavné, čili doporučuji získat tuto schopnosti co nejdřív. Využití stealth hraní, které vás hra občas nutí použít, jelikož nesmíte být odhaleni, ale nemusíte se bát, UI je tak špatné, že stačí zalézt do sudu, s tím popojít o kus dál a jste zase v pohodě a několik dalších možností, které hra nabízí.

Problém je ovšem v tom, že koncept je chycen za špatný konec. Ovládání se vám dostane do ruky až po několika hodinách. Pokud neznáte anime, tak bossfighty a schopnosti jsou pro vás jenom další postavičky a čísla a co je nejhorší, je nulový dabing. Kromě hlavních cut scén si musíte veškeré dialogy sami číst a to i když víte, že mělo studio k dispozici všechny dabéry původní série.

Vývojáři: Ganbarion

Vydavatel: Bandai Namco Games

Datum vydání: 14. 3. 2019