Když jsme se doslechli, že hrstka vývojářů z dnes již zaniklého studia Irrational Games vyvíjí hororovou hru, v níž budete procházet skrz strašidelný dům jako slepá žena byli jsme nadšení.

Vcelku netrpělivě jsem očekával příchod Perception této hororové adventury, ale bohužel to co jsme obdrželi je selhání mega rozměrů. Hra má sice několik dobrých nápadů, ale celkově to zkrátka nestačí.

Příběh vás postaví do role slepé ženy jménem Cassie Thorton, která je odhodlaná zjistit zdroj nočních můr, které ji trvale pronásledují a v nichž se ji neustále zjevuje jakýsi temný dům. Což ji dovede až k domu v Massachusetts, který je na první vjem zcela opuštěný, ale Cassie dává díky svým pocitům najevo, že jeho obyvatele nutně potřebují její pomoc. Zda se, že v domě žilo více generací a Cassie musí nejprve zjistit co se s ostatními stalo. Samotný dům mění svůj vzhled a to po celou dobu v průběhu všech čtyř kapitol, přičemž každá vám zabere tak hodinku herní doby. V domě se nacházejí interaktivní předměty a texty jež přeměníte pomocí mobilu v nahrávky, pomocí nichž je celý příběh vyprávěn. Ve vyprávění příběhu Cassie také pomáhá jistá forma šestého smyslu, který funguje tak, že když se dotkne určitých předmětů slyší slyší historky a oběti dané kapitoly.

Hlavní hrdinka pro svou orientaci v prostoru používá jistou formu echo lokace (sonaru) což znamená, kdy při vydávání zvuku se zvuk odrazí a dává hrdince tak vcelku jasnou představu o tom jak její okolí vypadá, ovšem jen po omezenou dobu, což znamená že se obraz velmi záhy začne ztrácet. Zdá se to být jako velmi zajímavý nápad, přičemž jeho zpracování je velmi špatné a po chvíli až šíleně otravné. Hrdinka vydává zvuky pomocí dupání, ovšem pokud to s dupáním přeženete, zjeví se jakási nebezpečná nadpřirozená entita, jež vás bude chtít zabít a pokud se nestihne ukrýt, protože ji nelze jakkoli zničit. A tak se mnohdy může stát, že budete mít pouze černou obrazovku na níž nic neuvidíte. Ovšem co se entity týče, tak se nejedná o nic děsivého, jak byste si asi mohli myslet. Navíc nutnost vydávání zvuku se stalo natolik otravným, že jsem se několikrát přistihl, že ze hry raději odcházím, abych si odpočinul. Jedinou náplní hry je tak pro vás pobíhání po domě z jednoho místa na druhé, které je tu a tam doplněno nějakou hádankou, či úryvkem z příběhů předchozích obyvatel. Vcelku se jedná o běžné klišé a není tu nic inovativního co by stálo za zmínku.

Přečti si  Genshin Impact verze 4.6: Arlecchino, Petrichor a nový boss fight!

Hra trpí také řadou bugů, z nichž největší byl asi v závěrečné čtvrté kapitole, když jsem si uvědomil, že po 30 minutách stále bloudím domem, který nebyl plně vykreslen a když jsem vyšel z domu ven všiml jsem si, že se předměty jako židle a stoly nacházejí levitující ve vzduchu a že na domě schází obvodové zdivo, když jsem se vrátil zpět do pokoje propadl jsem se podlahou zpět ven SUPER. Jednalo se o bug, což znamenalo hru opětovně načíst, ale bohužel ani po načtení kapitoly chyba nezmizela, a tak jsem byl nucen hru odložit dokud nepřišel opravný patch. Chyba se projevila na Xbox One verzi a nejsem si jist kolik hráčů na tuto chybu narazilo a zda jí trpí i verze na jiných platformách.

Vývojáři: The Deep End Games

Přečti si  MudRunner VR oznámen pro Meta Quest 2, 3 a Pro

Vydavatel: Feardemic