16.listopadu vyšli dva nové remaky hry s Pokémony z klasického Gameboy Color, zaměřené především na fanoušky mobilní hry Pokémon Go. Jedná se o Pokémon: Let’s Go, Pikachu! a Pokémon: Let’s Go, Eevee!, kterou máme k dispozici na recenzi.

Recenzovaná verze: Nintendo Switch

Vzhledem k tomu že se v podstatě jedná o remake, má tato hra do jisté míry hodně společného s Pokémon Yellow z Gameboy Color a mobilní hrou Pokémon GO a dala by se považovat za jejich mix a pokračování, především díky anime prvkům, které zahrnují přítomnost Jessie a Jamese.

Hra začíná podobně jako všechny hry s Pokémony, vrhnete se do role mladého trenéra, který začíná své dobrodružství v malém městečku, kdy se po kratší době setkáte se s profesorem Oakem, který vám dá prvního malého kamaráda Pikachu nebo Eevee v závislosti na zakoupené verzi. Následně se s ním po boku vydáváte do okolí na lov Pokémonů, abyste pomohli s jejich výzkumem. Lov je od původní hry zcela odlišný a bohužel řada fanoušků bude možná zklamána, jelikož musí zapomenout na původní systém oslabení Pokémona a následné ulovení a spíše si přivyknout na rychlejší způsob a to trefování Pokéballem podobně jako je tomu v mobilní hře Pokémon GO. K dispozici máte několik druhů míčků, kdy každý je vhodný na jiný druh a vzácnost Pokémonů.

Když už to zmiňuji, tak musím poznamenat, že Switch v tomto směru nabízí hned dvě možnosti lovu a to hodem pomocí odepnutého Joy-Conu, nebo nakláněním samotné konzole. Máchání Joy-Conem je především o dobrém načasování, kdy musíte Pokéball hodit přesně na loveného Pokémona, který navíc po obrazovce poskakuje. Ovšem s trochou cviku se nejedná o nic náročného a zvládají to i menší děti, které se při hře velmi dobře baví. V případě naklánění konzole musíte dostat Pokémona do středu obrazovky a následně hodit míček stisknutím tlačítka, i v tomto případě to neznamená nic složitého, ovšem u menších dětí tu panuje obava o to, že by jim mohla konzole z rukou vyklouznout a jednoduše se rozflákat a tak nezbývá než tvůrcům poděkovat za první možnost.

Přečti si  Vývojáři Halo Infinite mají na toto léto řadu skvělých plánů

V závislosti na vašich schopnostech lovu se odvíjí získané skóre, takže když se vám podaří Pokémona chytit na první pokus bude vaše skóre mnohem vyšší, z čehož plyne mnohem více zkušenostních bodů pro všechny vaše aktivní Pokémony. Navíc lovem stejných stejného druhu Pokémonů se vám zvyšuje šance na výskyt vzácné varianty, s lepšími vlastnostmi, který potom oceníte při boji s trenéry, kterých je po mapě opravdu dostatek.

Grafika hry byla samozřejmě vylepšena aktualizována a styl je podobný typu s nejnovějšími 3DS, ale více zaoblená a běží mnohem plynuleji. Škoda jen, že si vývojáři nedali více práce s animacemi při lovu Pokémonů. Aktualizace se dočkala také hudba, která je mnohem více orchestrální, a zni velmi dobře. A můžete také slyšet zvuky Pokémonů, když se k nim blížíte, což je velmi příjemný detail, který byl poprvé použit ve hrách Pokémon Sun, Moon a Ultra Sun.

Pokémon: Let’s Go, Pikachu/Eevee obsahuje i lokální multiplayer, vzhledem k tomu, že k lovu používáte jen jeden Joy-Con může se k vám pouhým zatřesením druhého ovladače připojit druhý hráč, který s vámi bude prozkoumávat svět a mlže vám pomoci při lovu i boji, Bohužel druhý hráč nemůže sbírat ve světě žádné věci, ani provádět interakci s postavami, ale aspoň může pomoci s jejich odhalením. Tento systém spíše slouží k tomu, aby mladším hráčům mohli při složitějším odchytu, či boji pomoci rodiče, nebo starší sourozenci/kamarádi.

Přečti si  Do Rocket League míří NASCAR 2021 Fan Pack DLC

Celkově je Pokémon: Let’s Go, Pikachu/Eevee velmi příjemným překvapením, kdy velmi pěkně vypadající a dobře ozvučená hra cílí díky nižší úrovni obtížnosti spíše na mladší hráčské publikum, které zcela jistě dokáže zabavit na dlouhou dobu. Ovšem starší hráči si začnou brzy stěžovat na repetetivní styl hry a nízkou obtížnost.

Vývojáři: Nintendo

Vydavatel: Nintendo

Datum vydání: 16. listopadu 2018