Včera odštartoval už 105.ročník najväčších cyklistických pretekov Tour de France. Podarí sa vyjazdiť kontroverznému Chrisu Froomovy 5.žltý dres v rade? Dojazdí Peter Sagan tento rok až do Paríža, alebo ukáže svoje „ostré lakte“ ? Atmosféru profi cyklistiky si môžeme znova vychutnať aj PC. Ako dopadol tento ročník manažérskej serie?

V prvom rade sa pozrieme na zmeny oproti minulému ročníku.  Prekopanie dostali možnosti podpisovania vašich pretekárov.  Zlepšenie dostali úniky, a aj AI by mala byť trošku viac inteligentnejšia (nieje).  Hlbší progression systém v režime Pro Cyclist určite poteší. A nesmieme zabúdať na… No to je vlastne všetko. Nič viac niť menej. Taktické možnosti sú rovnaké, čiže taktiky na víťazstvo ktoré fungovali v minulom ročníku, fungujú aj teraz. Preto som nebol prekvapený keď moje prvé preteky skončili víťazstvom môjho jazdca, a ďalší štyria moji pretekári skončili v top 20.  Je to však trochu pochopiteľné, cyklistika patrí k športom ktoré sa nejak turbulentne nemenia.

Mnohých asi sklame nedostatočné licencovanie hry. Niektoré tímy sú plne licencované (logá,mená…), avšak množstvo tímov (dokonca aj Pro Tour) licenciu nemá, a mená pretekárov sú tak jemne skomolené. Našťastie vo workshope nájdete plné súpisky, či dokonca pridané niektoré trate. Kuloáre hovoria že každoročnými autormi tohto „módu“ sú samotný vývojári z Cyanide.

Přečti si  Kompatibilita se systémem PlayStation 5 Pro se bude certifikovat od srpna tohoto roku

Pozrime sa detailnejšie na jednotlivé herné režimy. Na výber máte z 93tímoch z troch najvyššich kategorií, od tímov z Pro Tour až po menšie Kontinentálne tímy.  Keď  si nájdete ten svoj, môžete riadiť takmer každý aspekt svojho tímu.  Vyberáte preteky ktorých sa chcete zúčastniť, tréning,  organizujete kempy, vyberáte či dokonca vyvíjate nové vybavenie. Podpisujete zmluvy,jednáte so sponzormi. Preteky si môžete nechať nasimulovať (určite len role jednotlivých jazdcov) alebo ich priamo ovládať.

Ďalším režimom je Pro Cyclist, kde miesto ovládania celého mančaftu, vediete len jedného jazdca. Tento režim je zároveň poslednou veľkou novinkou v sérií, aj to už asi 3ročníky starý. Tomu vyberiete, vek,špecializáciu (šprintér,vrchár,časovkár…) a potenciál. Bohužiaľ akákoľvek customizácia vášho jazdca neexistuje. Na záver si len vyberiete tím za ktorý chcete pretekať. V tom na začiatku bude v podstate len nosič vody. Budete robiť to čo od vás váš Leader bude žiadať. Takže (okrem už spomínanej vody) budete ťahať pelotón či chrániť vášho lídra a ak ste špurtér tak mu budete rozbiehať vláčik. Po pár pretekoch však získate dostatok skúseností, aby ste sa vy stali lídrom, a celý tím bude pracovať na vás… Tento režim mi príde zábavnejší a jednoduchší než klasický, a ak ste nováčik v sérií doporučujem tento režim na naučenie sa niektorých taktických aspektov hry. V hre nechýba ani výber jedného konkrétneho závodu (ak si chcete dať čisto Tour de France bez balastu okolo), či už tradičná dráhová cyklistika, ktorá je rovnako nudná a nezaujímavá ako predošlé roky. Hre nechýba ani multiplayer, avšak ten je už takto krátko po vydaní mŕtvy. Večer sa dokážete do nejakej hry ešte pripojiť ale cez deň je to prakticky bez šance.

Přečti si  Kingdom Come Deliverance II vyjde letos a s českým dabingem

V minulom ročníku som kritizoval bugy. Vývojári na nich zapracovali, avšak niektoré grafické chyby zostali. Keď už sme pri grafike, ta je praktický rovnaká ako minulý ročník, a teda neurazí, ale ani to niesu žiadne orgie. Avšak u tohto typu hry je grafika irelevantná. Horšie je to so zvukom. Soundtrack prešiel menšou zmenou, ale je stále nezaujímavý, azvukové efekty v hre sú rovnaké ako minulý rok, dokonca aj komentár je ten istý.

Budúci ročník bude istotne potrebovať výraznejšie zmeny na všetkých frontoch. Keďže aj hodnotenie hry na Steame je dosť nízke, a tudíž ani predaje nebudú najlepšie.

Vývojáři:  Cyanide Studio

Vydavatel:  Focus Home Interactive