Je na téhle planetě někdo, kdo nezná Tetris? A co Puyo Puyo? Troufám si tvrdit, že minimálně v prvním případě těch lidí moc nebude. SEGA přichází s již druhou ultimátní skládací hrou, která tyto fenomény kombinuje.

Puyo Puyo Tetris 2 působí pro západního hráče na první pohled možná trochu nestravitelně. Barvy zvuky a charaktery jako vystřižené z „kid-friendly“ mangy či anime rozhodně nesednou každému. Milovníci logických rychlíků s vypilovaným postřehem si však zaručeně přijdou na své.

Puyo Puyo vs. Tetris. Každý režim má svá specifika a výhody.

Kostka ke kostičce, Puyo k Puyu

Vysvětlovat princip Tetrisu je na stránce o hrách trochu jako nosit dříví do lesa. Tak jen stručně. Z hranatých útvarů v několika tvarech skládáte řady, které po vyplnění zmizí a uvolní místo dalším dílkům nekonečné skládačky. Odbavení vícero kostiček najednou přináší bonus, což je v případě PPT2 útok na hrací plochu soupeře.

Skill Battle je nový mód druhého dílu. Využijete v něm unikátní schopnosti jednotlivých postav.

V „Puyo Puyo“ tvoříte se snažíte barevná Puya řetězit alespoň do čtyř vzájemně se dotýkajících ksichtíků stejné barvy a odklízet tak plnící se obrazovku. Samotné řetězení je nutné provádět rafinovaně a v ideálním případě odklízet více barviček najednou, nebo odklízecí efekt řetězit, čímž opět znesnadníte práci soupeře. No a ten se logicky snaží o to samé. Zápolící strany přitom ani nemusí hrát stejnou herní variantu. U Puyo Puya škodíte nepříteli tím, že mu posíláte šedivé Puya na pečlivě budované sloupce barevných blobů, hráči Tetrisu naopak přitápíte pěkně odspodu neúplnými řadami.

Kombinace obou režimů najednou je hlavně v prvních hrách pořádný zmatek.

Ahoj, já jsem Ringo. A kdo ty?

Druhý díl se „pyšní“ novým příběhovým režimem, který by měl tvořit jistý středobod vašeho skládacího snažení. Je do něj zahrnuto vícero herních režimů a módů (o těch později) a jednotlivé bitvy jsou pospojovány dialogy a řazeny do misí. Ačkoliv může nápad roubovat spletité vyprávění na hru jako Tetris dost podivně, v zásadě bych s tím problém neměl. Příběh v PPT2 je však tak stupidní až idiotský, že u dialogů budete prakticky neustále protáčet oči. Postavy mezi sebou vedou stupidní plky, které se vždycky často dost násilně sklouznou k „PUYO PUYO BATTLE!“.

Přečti si  Seriálový Fallout nakopl zájem o hry Fallout 4 a Fallout 76
Mapa módu Adventure se postupně větví. Příběhových misí jsou desítky… a mezi každou z nich záplava stupidních replik.

Problém je v tom, že je hra neskutečně ukecaná a před partií Tetrisu či Puyo Puyo posloucháte i minuty bezduchých slátanin. A po bitvě samozřejmě také. Každá z imbecilních postav (jejich volba nemá na hratelnost až na mód Skill battle žádný vliv) se musí snad padesátkrát představit a když uslyšíte, jak podesáté vysvětlují již tak debilní zápletku o prolnutí světa Puyo Puyo a Tetrisu nové postavě, budete potřebovat dávku vůle abyste nezačali příběhové scény přeskakovat. Já to vydržel prakticky jen pro účely recenzování.

Otravné postavy střídají snad ještě otravnější. Povrchní bláboly o ničem padají ze všech.

Hlouposti příběhu jsem se věnoval zejména proto, že je jedním z hlavních „taháků“ druhého dílu. Oproti prvnímu jedna z mála nových funkcí. Ač se hra pyšní slušnou nabídkou herních módů a variant ve verzích pro jednoho i více hráčů, drtivou většinu jsme viděli již v prvním díle. Že se autoři v inovacích zrovna nepřetrhli dokládá i fakt, že hra obsahuje na chlup stejné trofeje jako jednička.

Barevný kabátek hře nakonec sluší. I přes svoji pestrobarevnost zůstává stále naprosto přehledná.

Až do zblbnutí

I přes značnou kritiku stojí PPT 2 na lety ozkoušené a stále návykové hratelnosti nadčasového Tetrisu a Puyo Puyo. Z několikahodinového štelování barevných bloků se vám bude zaručeně o padajících Lkách i zdát. Autoři navíc do hry zakomponovali úctyhodné množství variant, a byť výběr s nástupem druhého dílu zásadně nerozšířily, přesto je z čeho vybírat. Je tak možné hrát obě varianty v rámci jedné bitvy a to dokonce simultánně, na větší ploše, se sbíratelnými předměty nebo v rámci připravených výzev. Nechybí samozřejmě ani multiplayer, kde vám kluci a holky z Východu ukážou, jaký jste máčky. Osobně musím spolknout hrdost a přiznat, že někteří hráči dovedou „práskat“ tetrimina s takovou rychlostí a přesností, že jsem si proti nim ani neškrtl.

Přečti si  MudRunner VR oznámen pro Meta Quest 2, 3 a Pro
Módů hry je slušné množství. I když mne nebavily zdaleka všechny, minimálně jsme je vyzkoušel. V Party módu hrací plocha obsahuje využitelné powerupy, které vám pomohou nebo naopak zatopí soupeři.

Puyo Puyo Tetris 2 je pro milovníky žánru skvělou volbou, tedy pokud již nevlastní jedničku. Hra za tisícikorunu nabízí slušnou dávku módů, které tu více, tu méně modifikují lety ověřenou hratelnost skládacích legend. Největší problém jsem tak měl vlastně s tím, že druhý díl zase tolik nového nepřináší. Nový příběhový režim sice co do kvantity nabízí dlouhou kampaň a spoustu dialogů, ale ty jsou tak idiotské, že si po pár odehraných misích raději pustíte nekonečnou hru a budete flákat tetrimina až do zbláznění.

Vývojáři: SEGA

Vydavatel: SEGA

Datum vydání: 8. prosince 2020

Cena v PS Store: 1.049 ,- Kč (PS5 verze v ceně)

Multiplayer: Ano

Platformy: PlayStation 4 (Recenze), PlayStation 5,  Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch, PC (v roce 2021),

Herní doba: 25+ hodin

7
Zvuk / Soundrack
7
2
9
8
9
recenze-puyo-puyo-tetris-2-o-kostkach-a-blobech<font size="3">Kombinace léty prověřených logických hitů v pestrobarevném kabátě fanoušky žánru zabaví i díky pestré nabídce módů na desítky hodin. Oproti prvnímu dílu však přináší minimum novinek a příběhový mód je plný dlouhých a stejně tak dementních dialogů. Puyo Puyo Tetris 2 je sice kompletnější balíček pro fanoušky skládání, nový obsah by však vydal spíše na obsáhlejší DLC než plnohodnotnou dvojku. Na druhou stranu ono není úplně co zlepšovat... CENA HRY V PS STORE: 1.049,- KČ HRA ODPOVÍDÁ CENĚ: 599,- KČ <br/> <b> + Léty prověřená hratelnost stále skvěle funguje<br/> + Spousta módů<br/> + Pestrobarevná stylizace hře sedne<br/> - Idiotský a ukecaný příběh<br/> - Málo změn a vylepšení na samostatný druhý díl<br/> </b> </font>