Pokud jste posledních 12 let nežili někde pod kamenem, jistě jste na Sackboye, sešívaného hrdiny série Little Big Planet, již nesčetněkrát narazili. Nekorunovaný maskot konzole PlayStation 3, se opět hlásí o slovo. Ve své nové plošinovce se představí jak na nové generaci konzole od Sony, tak i na stařičké PlayStation 4.

3D plošinovky jako Crash Bandicoot, Spyro nebo Ratchet s Clankem vždy patřili mezi stavební kameny herního playlistu konzolí značky PlayStation a těšili se velké oblibě i u hráčské komunity. Není tak divu, že pro start nové generace se japonská společnost vytasila s další peckou, jejímž hlavním hrdinou bude již dobře známý hrdina Sackboy.

S touto roztomilou sešívanou postavičkou jsme se seznámili díky série Little Big Planet, za kterou stálo studio Media Molecule (Tearaway, Dreams). Cílem studia Sumo Digital, jehož vývojáři si vzali Sackboye pod svá křídla, je připomenout, jak krásné a zábavné mohou podobné skákačky být, a to nejen mladším hráčům, ale i těm věkově zkušenějším pařmenům.

Sackboy je ze začátku hry vcelku obyčejný kluk z Nápadosvěta, bez přehnaných ambicí a plánů. Jeho osud se ovšem zcela změní ve chvíli, kdy na jeho osadu zaútočí zlosyn jménem Vex. Ten nasaje všechny obyvatele městečka do své kouzelné houfnice. Asi vás to nepřekvapí, ale jediným šťastlivcem, kterému se podařilo uniknout zotročení je samozřejmě právě náš sešívaný hrdina. V tento moment začíná cesta za záchranou našich přátel i celého Nápadosvěta. Abyste ale všechny obyvatele a svůj domov před záhubou zachránili, budete se muset pořádně ohánět.

Nebudeme vám nic nalhávat, příběhová kampaň je jednoznačně cílena na mladší ročníky a starším rádoby hardcore hráčům by mohla připadat velmi nudná a předvídatelná. Nedospělým capartům ale bude kampaň bohatě stačit a při případné koupi je tento fakt dobré míti na paměti. Sackboy ovšem dokáže potrápit mozkové závity i starších hráčů. Stoprocentní kompletizace úrovní, hledání sbíraček či řešení některých zapeklitých hádanek si bude vyžadovat vaše plné nasazení. O tom, že na své si přijdeme i my, starší ročníky, svědčí i přítomnost Rytířských zkoušek. K jejich splnění je potřeba perfektní osvojení všech herních mechanik, bleskové reflexy a nervy ze železa.

Přečti si  Ghost of Tsushima bude mít na PC premiéru integrace sítě PlayStation Network a trofejí

Vývojáři vás za vaši snahu a námahu bohatě odměňují po celou dobu hry. Za kompletizaci úrovní dostáváte nálepky do deníku, za plnění rytířských zkoušek pak zase cool oblečky a doplňky. Pokud tak budete často umírat, můžete u toho aspoň vypadat hustě. Nechybí oblečky ve stylu Eltona Johna, všemožných zvířátek a čarodějů a nebo také postav z jiných her od PlayStation Studios. Pestré oblečky a serepetičky se hodí nejen pro váš niterní pocit, ale jsou nápomocny především v online kooperaci, kdy vám pomohou rozeznat jednotlivé hráče.

Ve zkratce lze říci, že Sackboy: A big Adventure je doslova nabitý všemožným obsahem a vyžitím. Vzhledem ke skutečnosti, že se náš hlavní hrdina postupem času učí nové schopnosti, je potřeba si některá kola zpětně projet ještě jednou a vysbírat itemy, které byly v minulosti ještě nedosažitelné. Klasicky bychom si zde neodpustili větu o umělém natahování herní doby, ale v tomto případě nám opakování úrovní absolutně nevadilo. Mohlo za to nejen nepřeberné množství nepřátel, ale i design úrovní. Jak nepřátele, tak i veškeré levely byly vytvořeny velmi sofistikovaně a v nádherné grafice, ve které vyniknou velmi originální kulisy, na kterých si dali vývojáři obzvláště záležet. Za zmínku jistě stojí i remixované levely, ve kterých se vše poddává rytmu hrající písničky. Nečekejte ale nějaké náhodné melodie či znělky. Mile překvapí velmi známé hity, v čele s Uptown Funk od Marka Ronsona.

Stejně jako u Little Big Planet, tak i v případě Sackboy: A Big Adventure tkví hlavní potenciál v zábavném multiplayeru. Ten si budou moci užít naráz až 4 hráči. Bohužel se vývojářům nepovedlo online kooperaci dokončit a do hry se dostane až v podobě Updatu. Ten vývojáři slibují ještě do konce letošního roku a měl by mimo jiné přinést i podporu cross-gen a cross-save. Budete tak moci hrát s přáteli bez ohledu na to, na jakém PlayStationu Sackboye hrají. Lokální multiplayer ale fungoval naprosto skvěle a s kamarádem na drátě se hra dostává do zcela jiných otáček. Novinka také plně využívá potenciál služby Share Play a k tomu, abyste si hru užili ve čtyřech lidech bohatě stačí, aby hru vlastnili pouze dva z vás. Příběhová kampaň navíc obsahuje levely, které po vás spolupráci s ostatními hráči doslova vyžadují.

Přečti si  Série Watch Dogs je údajně "mrtvá a pohřbená"

Celkové zábavnosti hry napomáhá i velmi snadné ovládání, které je vysvětlováno velmi účinným a milým způsobem. Hráči se nemusí strachovat ani o nešetrnou kameru, která se nyní pohybuje automaticky s ohledem na vaši aktuální pozici. Pokud stále váháte, zda je Sackboy tou pravou hrou pro vás, možná vás přesvědčí skutečnost, že hra byla obdařena českou textovou lokalizací a lze tak snadno porozumět všemu, co po vás hra požaduje. Oceníte to především ve chvílích, kdy vám jeden z vypravěčů popisuje, jak používat zbraně, které si odemykáte při postupu hrou.

Za příjemné můžeme označit i herní rozhraní, které se s výjimkou chaotického ukazatele zdraví jeví jako velmi funkční a přehledné. Pokaždé tak přesně víte, co vám v dané úrovní zbývá udělat, kolik času máte na dokončení úkolu nebo kolik co stojí a zda na to vůbec máte finanční prostředky.

Sackboy: A Big Adventure si plnými doušky užijete i na dnes již minulé generaci konzole PlayStation, která je vám stále schopna dobrodružství odvážného Sakcboye poskytnout v kouzelné a detailní grafice. PlayStation 5 verze vám pak nabídne propracovanou podporu ovladače DualSense. Jedinou přímou konkurenci má Sackboy v novém Astro’s Playroom. Svou zábavností a různorodostí jej ale předčí po všech směrech. Sony nám opět ukázalo, že i s malým kašpárkem lze zahrát velké divadlo a Sackboy na pomyslném trůnu zůstane možná až do doby, než se na trh dostanou Ratchet s Clankem.

Vývojáři: Sumo Digital

Vydavatelství: Sony Interactive Entertainment

Platformy: PlayStation 4 | 5

Datum vydání: 12. 11. 2020

Česká lokalizace: Ano

8
Zvuk / Soundrack
9
6
8
9
8
recenze-sackboy-a-big-adventure-hadracek-znovu-v-akci<font size="3">Sackboy: A Big Adventure si plnými doušky užijete i na dnes již minulé generaci konzole PlayStation, která je vám stále schopna dobrodružství odvážného Sakcboye poskytnout v kouzelné a detailní grafice. PlayStation 5 verze vám pak nabídne propracovanou podporu ovladače DualSense. Jedinou přímou konkurenci má Sackboy v novém Astro's Playroom. Svou zábavností a různorodostí jej ale předčí po všech směrech. Na pomyslném trůnu zůstane možná až do doby, než se na trh dostanou Ratchet s Clankem. CENA HRY NA STORE: 1849,- HRA ODPOVÍDÁ CENĚ: 1399,- <br/> <b> + kouzelná grafika<br/> + multiplayer s přáteli<br/> + vyvážená obtížnost i pro mladší hráče<br/> - předvídatelný příběh<br/> </b> </font>