Když Ibrahim Bhatti, Community Manager pro Evropu za společnost SEGA ohlásil, že se blíží jakýsi bundle her z dob, kdy jsme jeli v Československu na videohrách s „kazetkama“, nikdo nečekal, že nám přinese takové skvosty, které nás vrátí zpět do našich dětských let.

Obvykle u recenzí začínáme příběhem, ale toho se dneska nedočkáme, protože nás čeká něco trošku jiného. Možná si teď říkáte: „Co bys tak mohl recenzovat s nulovým příběhem“. Ono není tak úplně pravda, že žádný příběh není… možná spíš naopak… je jich hodně… a to opravdu hodně moc. Dostala se nám totiž do ruky kolekce her v jedné hře a to ne jen tak ledajakých. Říká vám něco třeba hra Golden Axe? Hack & Slash, rádoby izometrická mlátička, kde jste si na začátku vybírali ze tří postav, trpaslík se sekerou, barbar s mečem a řekněme barbarka s dýkou. Co třeba takový Sonic, The Hadgehog… plošinovka s modrým ježkem, který má neskutečnou rychlost a s jeho přáteli Knucklem, červeným ježkem s obrovskou silou a Milesem létající dvouocasou liškou, či třeba Virtual Fighter. Plošinová mlátička, která „frčela“ nejvíc na arkádových herních automatech. Včetně těchto her to je dohromady 50 klasických pecek minulého tisíciletí, které si můžete zahrát od začátku až do konce.

Hned po zapnutí hry mě mile překvapilo prostředí, kde se vše odehrává. Nečekejte žádné konzolové menu, kde si prostě najdete co vás baví a spustíte, nene. Je to pěkně jako za starých časů, kde se objevíte ve svém dětském pokoji s plakáty a hračkami s tím, že centrum celého dění je stará, pěkně tlustá CRT televize s připojenou konzolí a policemi s herními kazetkami. Prostředí je příjemně lehce interaktivní, takže skutečně když si chcete něco zahrát, tak musíte přijít k poličce, vybrat si libovolnou hru, vložit do konzole a připravit se k hraní. Rozdíl oproti konzolím tehdejší doby je ten, že můžete hrát s přáteli, kteří mají kolekci her koupenou, online přes PS+ (samozřejmě je možnost se připojit i lokálně na jednom PS4). Přiznám se, že jsem nezkoušel multi-player ve všech hrách a tak nevím, zda všechny podporují připojení více jak jednoho hráče… nicméně se nemusíte bát, že takových her bude málo a neužijete si tak třeba se svým sourozencem návrat do dětských let, kdy jste po sobě házeli ovladačem kdo bude Player 1.

Přečti si  Série Watch Dogs je údajně "mrtvá a pohřbená"

Co se zvuku týče, tak nemusím asi moc popisovat, že se jedná prakticky o totožné mono, jako bývávalo dříve, ale grafika je velmi zajímavá záležitost. Jak si můžete všimnout i v gameplay videu redakce, tak máte možnost několika nastavení. Chcete hrát v moderním hábitu? Není problém. Chcete si připomenout grafiku stejnou jako v dobách dávno minulých? Taktéž není problém. Můžete využít spousty různého nastavení, které vám bude vyhovovat a vychutnat si tak tu správnou atmosféru vaši tzv. legacy párty.

V neposlední chvilce zmíním ještě velmi zajímavou možnost na tlačítkách L2 a R2 kdy se vracíte v čase a nebo ho posouváte dopředu… díky tomu můžete přeskakovat videa, vracet se před svoji smrt, či si vychutnávat neustálé ničení třeba některé z postav, které vás tak štvou v různých hrách. Samotné ovládání je velmi příjemné a je na vás, jestli používáte směrová tlačítka jako dříve nebo dnes už obvykle používané páčky.

Vývojáři: SEGA

Vydavatel: SEGA

Datum vydání: 29. 5. 2018