Dnes se podíváme na novinku našich polských sousedů. Vývojáři slibovali něco nového, ale zároveň tradiční zážitek. Jak se jim povedlo seznámit nás s novým hrdinou a mistrem zlodějů Terielem? Podařilo se vývojářům vytvořit úchvatný svět se stovkami možností, nebo se jedná jen o další řádovou průměrnou hru? Pojďme to zjistit!

Polští vývojáři Fool’s Theory se podíleli na několika velkých titulech, The Days Long Gone je něco nového, něco na čem se vývojáři mohli vyřádit, bez kontrolování spojitostí s předchozími díly. Hra je interpretována jako RPG, což sice asi je, ale ve velmi malé míře. Hra je spíše akční stealth z izometrického pohledu. Pojďme na úplný začátek. V prologu hry jsme seznámeni s Terielem – mistrem zlodějů, že je mistr svého řemesla dokázal vloupáním se do těžce střeženého sídla. Po této události se dozvíte, že to bylo pouze jakési výběrové řízení pro velmi důležitou misi na vězeňském ostrově Peh. Zajímavý úvod do děje, no ne?

Seven: The Days Gone

Vězeňský ostrov?

Ostrov, na kterém se odehrává téměř celý příběh Vás na první pohled zaujme svou propracovaností. Je opravdu detailní a působí až uměleckým dojmem. Nabízí pestré zákoutí, které přímo vybízí k lootování a šplhání na všechny možné i nemožné budovy, kopce, stavby a v podstatě vše, co má hrany, za které se Teriel může zachytit. Rozlehlost ostrova a detailní zpracování je natolik zajímavé, že Vám ani nebude vadit kreslená grafika, která už ke špičce herní scény tak úplně nepatří.

Přečti si  Stellar Blade v novém traileru představuje silné výbušné schopnosti

Seven: The Days Long Gone

Ach ten boj…

Jak jsem již zmínil, prostředí je překrásné díky svému detailnímu propracování, a celá mapa by si zasloužila velkou pochvalu. Jak je to však s velmi významnou částí hry – bojem? No, tak to už nebude taková chvála. Pokud se rozhodnete hrát stylem „vběhni a šermuj“, nejspíš by jste neuspěli ani kdybyste byli papírově silnější. Boj ve hře považuji za hlavní mínus celého projektu. Útočit můžete klasickým úderem a speciálním úderem, můžete uhýbat a uskakovat, nicméně v tomhle ohledu je hra dosti nedůrazná a souboje si tak vůbec neužijete, protože to prostě není zábavné a nápadité. Nemůžete ani pořádně taktizovat, ani úspěšně uskakovat, protože Vám to hra prostě nedovolí, občas se dostanete do frustujicího pocitu, kdy nemůžete uskočit žádným směrem, protože nepřátelé jsou všude kolem Vás, a tam kde nejsou je bug v podobě neviditelné stěny. Soubojový systém by si rozhodně zasloužil podstatně delší dobu vývoje, je to škoda, protože nebýt nedotažených soubojů, mohla by hra sklidit o hodně větší úspěch.

Seven: The Days Long Gone

O jaký žánr se tedy jedná?

Autoři zmínili, že se jedná o RPG s novými prvky. Pravda je však taková, že v průměru se jedná o zážitek spojený z několika známých titulů. Hra si bere prvky hned z několika známých her – třeba parkour z Assassin’s creed, nebo stealth z Thiefa, či možnost zvolení postupu z Dishonored. Ve výsledku pak máte z každého trochu, což není úplně špatný nápad, ale přijde mi, že hra měla ještě tak rok zůstat ve vývoji, a nápady a mechaniky se měli dotáhnout do dokonalosti, a ne do jakési rozpracované podoby. Abych jen nekritizoval, hra Vás vtáhne svou atmosférou a příběhem, který se neustále rozvíjí a udrží Vás u hraní až do samotného konce. Cyberpunkové prostředí a vyspělá tehnologie technomágů si Vaši pozornost na nějaký ten čas udrží.

Přečti si  Gran Turismo 7 – Update 1.46 přidává nové vozy včetně Škody Vision

Seven: The Days Long Gone

Co dodat?

Seven: The Days Long Gone rozhodně má něco do sebe. Pokud patříte mezi milovníky alternativního cyberpunkového světa, a dáváte přednost stealthu před bojem, tak titul rozhodně vyzkoušejte. Zajímavé prostředí a příběh Vás nejspíš nadchnou a zážitek Vám zkazí jen nedodělaný soubojový systém, či chvílemi nepříjemná kamera, na kterou si musíte nějaký čas zvykat. Jsou to však věci, které by se dali vyřešit několika opravnými patchi. I když si hra hraje na něco originálního, ve výsledku se jedná o klasickou sekačku s prvky RPG a nádherným světem. Tak co, dáte šanci mistru Terielovi a prožijete spolu s ním jeho příběh?

Vývojáři: Fool’s Theory, IMGN.PRO

Vydavatel: IMGN.PRO

Datum vydání: 1. prosince 2017