Od Polského studia City Interactive Games (CI Games) lze očekávat naprosto cokoliv. Kromě několika málo výjimek se vývojáři zaměřují primárně na taktické, stealth hry z prostředí odstřelování cílů. Že by to mělo znamenat záruku kvality? Mno… uvidíme. Často se totiž jedná o tzv. „low-budget“ tituly, které za moc nestojí.

V aktuálním světě PC a konzolových her vévodí dva tituly na téma odstřelovačů. Těmi jsou Sniper Elite od Rebellion Developments a Ghost Warrior. Obě série jsou si velmi podobné, nicméně třetí díl Ghost Warriora toto vývojářské studio dost sesadil z top her tohoto žánru, jak už hratelností, tak příběhem, či technickým stavem. Studio se tak už nějaký ten pátek snaží dělat převážně hry, které jsou jednoduché na vývoj, krátké a tím pádem i levné k prodeji. Častokrát se tak stane, že je hra naprostý odpad, nicméně díky úmyslu tomu nevěnovat takovou pozornost, to studio nijak nepotopí. Jednou z takových „low-budget“ sérií je Sniper Ghost Warrior Contracts, nicméně ta rozhodně stojí za zmínku.

Příběh nás tentokrát zavede do písečného pohraničí mezi Libanonem a Sýrií, kde leží fiktivní země Kuamar. Bývalí prezident byl zavražděn pravděpodobně svoji ženou Bibi Rashidou, která se tak dostala k moci a aby toho nebylo dost, tak je napojená na celosvětově hledané zločince, od vrahů, po hackery. Stáváte se tak najatým žoldákem, který si říká Raven a vyrážíte zlikvidovat svůj cíl.

Celá hra se tak odehrává na pouštní mapě, kde ze svého lobby vyrážíte řešit kontrakty, podobně jako to řeší novodobý Hitman. Hra mu je vlastně dost podobná. U každého kontraktu máte vedlejší úkoly a výzvy, které nikdy nejdou splnit ne jediný průchod a je tak potřeba hrát víckrát, pokud chcete mít 100%. Některé cíle zneškodníte na blízko a některé jsou dokonce kilometry daleko, nicméně hra vás k tomu tak trochu dovede, jakým způsobem je ideální svůj cíl zneškodnit.

K dosažení svého milníku vám pomůže trocha toho měnitelného vybavení. Máte tak k dispozici cca 8 odstřelovacích pušek, několik sekundárních zbraní a něco málo pistolí. Veškeré vybavení je možné i trochu modifikovat například výměnou optiky, ale kromě zrovna tohoto a tlumiče neočekávejte nic závratného. Je zároveň super, že hra nabízí možnosti různé munice, jako například explozivní, či penetrační, nicméně jsem reálně takovou použil opravdu jenom zřídka kdy a co se týče granátů, či podobného vybavení, tak jsem jej za celý průchod nepoužil ani jednou, včetně dronu, který vypadal zajímavě, ale ve finálně nepoužitelně.

Hlavním aspektem hry je ovšem střelba. Ta je naprosto dokonalá. Pokud jste nikdy nehráli Ghost Warriora, tak zde musíte naplno uvažovat o síle větru a vzdálenosti, abyste tak dokázali svůj cíl trefit. K tomu samozřejmě slouží úprava optiky během akce, nicméně pokud jste začátečníci, tak je možnost zapnutí „červené tečky“, což je vlastně pomocník s mířením, abyste věděli, kam střela poletí. Na lehkou obtížnost je možné hru prolétnout i Rambo stylem, aneb postřílet všechno, co se dá a alarm vám je ukradený, ale musím uznat, že po dlouhé době, mě bavil mnohem víc stealth, než přímá akce.

Přečti si  RECENZE: Blue Lock - Zoufalý krok nebo revoluce na fotbalových trávnících?

První díl jsme již kdysi recenzovali zde. Bohužel musíme říct, že druhý díl je doslovná „copy-paste“ záležitost, pokud si odmyslíme jiný příběh v jiném prostředí. Stejné GUI, stejná umělá inteligence, stejné menu včetně modifikace zbraní atd. Nedá se tak moc očekávat jakákoliv inovace… je to ale špatně? Je pravda, že to co dělal původní díl dobře a jakože toho bylo spoustu, zůstalo i zde, pokud si tedy chcete užít kvalitní a „realnou“ střelbu, tak toto je skvělá volba, ale jinak neočekávejte nic, co nebylo v předchozím díle.

Vývojář: City Interactive

Vydavatel: City Interactive

Datum vydání: 4. 6. 2021

Cena digitální kopie: 39,99€

Velikost hry: 20 GB

Platformy: PC (recenze), PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X a Series S

8
5
Příběh / Sandbox
5
10
8
9
recenze-sniper-ghost-warrior-contracts-2-cil-na-dostrelOd Polského studia City Interactive Games (CI Games) lze očekávat naprosto cokoliv. Kromě několika málo výjimek se vývojáři zaměřují primárně na taktické, stealth hry z prostředí odstřelování cílů. Že by to mělo znamenat záruku kvality? Mno... uvidíme. Často se totiž jedná o tzv. "low-budget"...