Více než tři roky po vydání první hry, jsou Ubisoft a Ivory Tower zpět s The Crew 2, arkádovou závodní hrou odehrávající se v otevřeném světě se vším, co má motor. I tentokrát zůstává tato dnes již závodní série v USA, kde nabízí hráčům řadu možností jak se zavodně nabažit v místech, které všichni známe. Navíc vaším úkolem není nic menšího, než se stát závodní legendou, která bude dominovat v každé disciplíně. Zda se může šampiónem v této třídě stát i The Crew 2 se dozvíte níže, takže nasedat a jdeme na to.

V prvním dílu jsme měli možnost hrát za předem definovanou postavu jménem Alex Taylor, druhý díl dává hráči možnost vybrat si vlastní postavu ze seznamu s několika předdefinovanými postavami. Těch není příliš, ale to vcelku ničemu nevadí, jelikož postavu ve hře vidíte jen minimálně.

The Crew 2 nabízí hráčům téměř neomezenou svobodu a to jak v pohybu po mapě, tak i ve výběru jednotlivých závodů. Můžete tak postupovat hrou svým vlastním tempem, což nemusí každému úplně vyhovovat. Čtyři hlavní motoristická odvětví: Street Racing, Pro Racing, Freestyle a Off-Road nabízí celkem 14 disciplín. Když už je řeč o svobodě, tak hra dává hráči možnost hned od začátku volit mezi rychlým cestováním, nebo zadáním cíle do navigace a následným dojetím na místo závodu. Já osobně, pro účely recenze, volil první variantu a nemyslím, si že kdybych hrál hru jen tak, že bych volil jinak.

Street Racing

Street Racing jsou čistě silniční závody, bez vodních, či vzdušných závodů a jak asi sami tušíte, tak vaším úkolem je stát se šampionem těchto asfaltových závodů, konajících se uprostřed řady známých měst a to s autem nebo motorkou. Musím poznamenat, že ovládání se dle mého názoru od bety značně zlepšilo a již nepůsobí až tak tupě. Navíc mi Street Racing připomněl nejlepší léta NFS s tituly Most Wanted či Carbon.

Další disciplínou je Drift, kde máte k dispozici řadu specializovaných vozů, přičemž mému srdci je nejbližší BMW M5, které se oproti skutečnosti chová naprosto nepředvídatelně a tato disciplína se pro mě stala téměř noční můrou, kdy jsem měl obrovský problém dosáhnout v časovém limitu prvních 10.000 bodů. Ovšem trik spočívá v tom držet neustále plyn a k němu jen přimačkávat brzdu, poté auto začne driftovat o poznání lépe, což se projeví i na množství získaných bodů.

Další v pořadí je potom Drag Race, tento režim je navíc jediný v celé hře, kde musíte sami řadit a to v co nejlepším okamžiku, protože jinak se na stupně vítězů nepodíváte.

Pro Racing

Jak už samotný název napovídá, tak Pro Racing od vás vyžaduje opravdu perfektní kontrolu nad vašimi vozy a to jak na okruhu, tak i na vodě, či ve vzduchu. Vstup do této kategorie probíhá prvním závodem Power Boat, což je závod rychlostních člunů. Zde je opět malé doporučení, rozhodně se snažte vyhnout rozvířené vodě závodníků před vámi, jelikož ta vám značně ubírá na rychlosti a vy tak nebudete schopni dojíždět do cíle na potřebných pozicích.

Do této kategorie také spadají závody Hypercar, kde budete řídit supersporty, které jsou sice mega rychlé, ale jejich ovladatelnost je na míle vzdálená té, kterou budete znát ze Street Racing, takže se vám může velmi často stát, že vyletíte z tratě.

Přečti si  Seriálový Fallout nakopl zájem o hry Fallout 4 a Fallout 76

Air Race asi nejvíce ze všech závodních disciplín cílí na vaše hráčské dovednosti, jelikož pilotovat letadlo není žádná sranda, natož pak, když musíte prolétat jednotlivými branami v určitém úhlu, tak abyste nepřišli o check point a také o tolik potřebný čas. Když už jsem u checkpointů, tak v The Crew 2 neexistuje žádná časová penalizace za jejich minutí, zkrátka a jednoduše musíte projet všechny.

Grand Prix Alpha potom nabízí pocit opravdové rychlosti díky možnosti usednutí do monopostů Formule 1 a hádejte co?…musíte opět být mezi třemi nejrychlejšími.

Freestyle

Asi jedna z nejvíce zábavných disciplín ve hře, kde není důležitá čas, ale množství bodu, které v jednotlivých závodech získáte, ať už se jedná o akrobacii ve vzduchu, předvedené skoky a triky na vodě, či asfaltu.

Off-Road

Off-Road závody představují nutnost zvládnout kombinaci svobody a techniky. Spadají sem také Monster Truck závody, které se odehrávají v parcích speciálně vytvořených pro tyto závody, ty stejně jako v reálném světě představují řadu skoků, které prověří vaše řidičské dovednosti těchto motorových kolosů. Musíte se naučit velmi dobře odhadnout rychlost a velikost jednotlivých skoků, jinak se může stát, že buď neskočíte, nebo skončíte na střeše, díky čemuž přijdete o velmi potřebné body.

Kromě Monster Trucků sem spadá také Motocross a Off Road. Trochu si nemohu pomoci, ale ovládání terénních vozidel mi přišlo velmi nereálné a terénní vozy na písku velmi klouzaly, díky čemu měli opravdu velký poloměr zatáčení.

Po každém dojetém závodě, při kterém splníte předem daný cíl, získáte odměny v podobě vylepšení vašich vozidel a to v podobě morových jednotek, odpružení, pneumatik, řídících jednotek, výfuků a dalších. Ty si následně můžete na svá vozidla namontovat ve vašem domě/garáži. Všechna vylepšení mají vliv na rychlost i ovladatelnost vašich vozidel. Škoda jen, že tu není větší možnost customizace vozidel a jejich případný tuning. Navíc s postupem hrou získáváte reputaci na sociálních sítích a vyděláváte potřebné „bitcoiny“ pro nákup dalších vozidel, které seženete v hubech jednotlivých odvětví.

On-line funkce The Crew 2  se nezastaví jen u kooperace a pro všechny závody je k dispozici leaderboard. Můžete tak sledovat nejlepší časy a skóre dosažená jinými hráči ve světě. Navíc si dokonce můžete prohlížet jejich průjezdy tratí pomocí systému duchů. Můžete se tak podívat na to, jak jel jakýkoliv závodník v žebříčku, což vám může pomoci při tréninku a můžete se stát také jedním z nejlepších jezdců. V režimu Free Drive se můžete potkat s dalšími hráči, kteří zrovna projíždějí mapou a to i bez předplacené služby PS+.

Přečti si  Servery LittleBigPlanet 3 byly na neurčito vyřazeny z provozu

A jak je na tom The Crew  po technické stránce? Co se grafiky týče, tak je vidět, že si tvůrci dali opravdu hodně práce s jednotlivými modely vozů a to jak v interiéru, tak i v exteriéru. Bohužel co se okolního prostředí týče, tak to má značně ošizené textury a to jak na základních konzolích PS4, tak i na silnějším PS4 Pro. Na druhou stranu musím konstatovat, že jsem se během hraní nesetkal se sebemenšími propady fps. Vytknout také musím to, že i když jsou modely vozidel velmi reálně vykresleny, tak si vývojáři nedali příliš velkou práci s tím, aby zjistili, zda daný otvor na zádi slouží jako výfukové potrubí, či je to jen otvor pro vývod chlazení brzd či baterií a jednoduše do tohoto otvoru umístily šlehající plameny při aktivaci nitra. Na vzhled vozidel má vliv také déšť, či sníh, který se při závodech na auta vcelku pěkně nabaluje, ovšem na jezdecké vlastnosti to vliv nemá žádný. Střídá se tu také denní a noční režim s tím, že je daleko lepší závodit ve dne, než v noci, kdy není vidět téměř na metr a závody probíhají tak trochu naslepo.

Soundtrack i zvuk vozidel jsou velmi příjemné a hudební doprovod dobře dokresluje jednotlivé závody a jejich zasazení. Z pohledu ovládání, se konečná verze hry dle mého soudu také značně zlepšila a více tak odpovídá arkádovým závodům, i když některá vozidla se chovají opravdu špatně zejména potom výše zmíněné Off-Roady. Co se soupeřů v podobě AI týče, tak ti jsou téměř bezchybní a v okamžiku, kdy se vám podaří je předjet, tak nemáte téměř žádnou šanci vybudovat si velký náskok, naopak to ovšem funguje skvěle a AI vám v případě několika chyb ujede o míle.

Celkově se však jedná o zábavnou arkádovou závodní hru, která oproti prvnímu dílu nabízí mnohem více závodů i dopravních prostředků, a to včetně úplně nových kategorií. Její potenciál ovšem trochu podkopávají nižší grafické detaily a malé možnosti vizuálních úprav, technické nepřesnosti některých dopravních prostředků, slabá kampaň, bezchybná AI a v podstatě opakující se závody. I tak vás však The Crew 2 dokáže zabavit na opravdu slušnou dobu a v konečném součtu může být dost možná i nejlepší arkádovou závodní hrou tohoto roku, který se teprve přehoupl do své druhé půle.

Vývojáři: Ivory Tower

Vydavatel: Ubisoft

Datum vydání: 29. červen 2018