The sims známe již od roku 2000, jako zábavný, místy trošku pohádkový simulátor života. Za 17 let prošel mnoha změnami a velikým vývojem až po to, jaký ho známe nyní.  17. listopadu vyšel již čtvrtý díl z této série her od vývojářů Electronic Arts, poprvé na konzole Xbox a Playstation. Majitelé konzolí si od data vydání 4. Dílu na PC počkali necelé tři roky, ale stálo čekání opravu za to?

Recenzovaní verze: PS4

Pokud jste náhodou nikdy nehráli žádný z dílů The sims, nebo jen prostě chcete kouknout na zoubek ovládání protože nejste kaskadér, můžete si zapnout úvodní tutoriál, který vás provede hrou. Hned po spuštění hry si vytvoříte svého nového simíka. Proměnou prošel jak obsah oblečení a modifikací, tak i styl ovládání této části hry. Sentimentální povahy jako já, si jistě vzpomenou na různé modifikace, které se dochovaly z The sims 2.  Můžete si vybrat z řady různých účesů, barev kůže a tetování až po typ chůze a hlasu. Vytváření samotné osobnosti simíka bude nadále ve hře ovlivňovat chování, názory a reakce postavy, proto doporučuji se u této sekce chvilinku pozastavit.

Výsledek obrázku pro the sims 4

Jakmile si dostatečně vyhrajete, můžete si se základním kapitálem zakoupit domeček/byt a nebo si jej jednoduše postavit.

I přes všechny možnosti stavby příbytků, se kterými se určitě nemalou chvíli zabavíte, nakonec pravděpodobně zjistíte, že do začátků nepotřebujete žádnou luxusní haciendu. Obyčejný, chudý domek postačí, umožní vám to totiž plnit postupná přání a zlepšovat tak aspiraci simů.

Osobně se se svěšenou hlavou musím doznat ke konfliktu s ovládáním hry (I když jsem se opravdu snažila!). I po několika hodinách hraní stále nejsem schopna se adaptovat na přepínání mezi volným pohybem kurzoru a bočními lištami pomocí dotykové části ovladače.  Zdá se mi to jako nešťastný způsob ovládání hry, který se jistě dal vyřešit i jinak. Zdá se mi absurdně neintuitivní a to i v počátcích hry již při vytváření simíků. Tento mínus je ale individuální záležitostí, proto musíte posoudit sami, jak vám ovládání ve hře sedne.

Přečti si  MudRunner VR oznámen pro Meta Quest 2, 3 a Pro

S překladem do češtiny bohužel nejspíše zatím nemůžeme počítat. Stejně s jako vlastním obsahem hry… bohužel. Tímto se EA sama obírá o jistou část konzolistů. Pro mě jako dlouholetého hráče této hry tímto zaskočili a určitě to bude důvod, proč tuto hru nebudu hrát tolik jako již zmíněné předchozí díly.

A tak před námi zůstává poslední otázka. Proč si kupovat hru v angličtině za 1199 Kč na konzoli, když na PC je levnější, lépe se ovládá a dá se do ní nainstalovat čeština i další neoficiální obsah v podobě modifikací? Ohledně ceny a parametrů hry můžeme polemizovat celé hodiny. Dokonce by tohle téma vydalo i na skromný debatní kroužek. Další věc, která mě na postoji EA zaráží, je cena dodatků k základní hře. Zde asi došlo ke vzpouře strojů a ceny jsou skutečně velmi vysoké.

Vývojáři:  Maxis, The Sims Studio
Vydavatel: EA
Datum vydání: 17. listopad 2017