S novinkami ze SCI-FI androidího světa se poslední dobou roztrhl pytel a i přesto se najde vždycky něco nového. Hra od vývojářské skupiny Dan Smith Studios nás zavede do hotelového komplexu, kde jste jenom vy a robotí služebnictvo. Zda se pokoušíte odsud dostat, nebo jenom plníte pokyny, už je jenom na vaší představě o té správné „realitě“.

Pokud máte chuť si po poměrně dlouhé době zahrát zajímavou logickou puzzle hru v grafickém stylu Portálu, tak mám pro vás dobrou zprávu. Je to tu. The Spectrum Retreat vás dostane do „křemíkového nebe“, kde jste pouze vy, jakožto speciální host a robotí služebnictvo, které vám připravuje jídlo nebo na vás dost zvláštně civí. Když byl běžný všední den, tak vás z ničeho nic kontaktovala osoba z venčí, která se vám snažila vysvětlit, že musíte pryč. Kdo je tu ten hodný a zlý už je jenom na vašem smýšlení. Co ta osoba zamýšlí? Proč tu jsem? A kdo jsem? To vše se dozvíte a zároveň nedozvíte po čas celého průchodu. Několik hotelových pokojů má místo klasické kliky tlačítka s čísly a ačkoliv se vám hra snaží pomoci zjistit správnou kombinaci, tak se leckdy na na slušnou dobu zaseknete. Jak asi tušíte, tak za pokojovými dveřmi, nebude chodbička s postelí, nýbrž výtah do sklepení, kde máte různé hádanky, které vás vždy posunou dále v příběhu.

Přečti si  RECENZE: Stellar Blade - Kočičí ouška a povolení zabíjet

Hra je velmi pěkně graficky zpracovaná, ale bohužel design ne každému sedne. Většinu času  vypadá prostředí depresivně a neútulně a to nepočítám herní dobu, kdy se vyskytujete v místnostech připomínající laboratoře, či lékařský sál. Nic strašidelného zde nehledejte, nicméně očekávejte okamžiky, které jsou opravdu „creepy“. Ovládání je velmi jednoduché, kdy používáte prakticky jediné tlačítko a to R2. Z jakého důvodu tam byl ještě skok na X si nějak nevybavuji, takže si asi umíte představit, jak moc to bylo důležité tlačítko. Od začátku si budete muset ještě pohrát trochu s nastavením kamery, protože její pohyb je poněkud táhlý a pomalý.

Vše funguje tedy za pomocí barevných kostek, které budete nacházet a vysávat je v místnostech, sloužících k průchodům zdí. Je škoda, že kromě průchodů přes tyto zdi a mosty, které mají mimochodem naprosto stejnou funkčnost, nemáte prakticky žádný jiný způsob hraní a průchodů. Žádné lasery, žádné hopsačky, prostě jenom přímý průchod z místa A na místo B. Příběh v těchto částech praktický žádný není a tak kromě občasné promluvy hackera ve vaši hlavě v podstatě ani netušíte, proč to všechno děláte. Ve chvíli kdy se už konečně dostanete z bludiště ven, vrátíte se opět do hotelu, kde můžete hledat sběratelské kostky, podobné Teseraktu, které poodhalují příběh vaši postavy.

Přečti si  Série Watch Dogs je údajně "mrtvá a pohřbená"

Názor redaktora?:

,,Příjemný zážitek, těžké puzzle hříčky, u kterých se leckdy pořádně zapotíte. Dlouho jsem nehrál žádnou logickou hru a jsem rád, že jsem si to mohl připomenout. Příjemná grafika, i když jsem se cítil občas trochu nesvůj a hudba nebyla o nic horší.“

Vývojáři: Dan Smith Studios

Vydavatel: Ripstone Ltd.

Datum vydání: 13. 7. 2018 (steam)