Pro někoho byly „divoký devadesátky“ počátky podnikání, pro dalšího doba podivných sestřihů na hlavě a pro mě to byly želvy ninja. Pizza k obědu i k večeři, komiksy, ze kterých jsem si vystřihoval čtveřici hlavních protagonistů, schraňoval je v krabičce a pak skládal vlastní bojové scény. Samozřejmě figurky, komiksové plakáty, 2 videokazety, které hrály několikrát za den, a dokonce i pěna do koupele… člověk se v želvách ninja mohl koupat – doslova.

Mlátička Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge je přesně pro takové hráče. Fanoušky, kteří vyrostli na animovaném seriálu, a i když už jim sem tam na hlavě vyraší šedý vlas, želvy ninja jsou stále hluboko v jejich srdcích.Hra od fanoušků pro fanoušky

Už sami vývojáři Dotemu se v rámci svých videodeníčků nechali slyšet, že i oni patří mezi příznivce želvích bojovníků. A na hře je to opravdu znát. Nejedná se o dílo rozsahem velké ani dlouhé. Čeká na vás 16 úrovní, které se dají prolétnou klidně pod 8 minut, a to včetně souboje s bossem a v singleplayeru. V multiplayeru to může být mnohdy ještě rychlejší, ale k tomu se dostaneme později.

Na relativně malou plochu vývojáři nacpali nepřeberné množství odkazů, pomrknutí fanouškům, vtípků apod. Na každém kroku vás čeká nějaký ten detail, který vás jakožto skalního fandu seriálu z roku 1987 a značky TMNT obecně potěší a zahřeje na duši. O grafice a animacích ani nemluvím. Díky pixelové grafice je pocit nostalgie ještě silnější. Toto je opravdová pocta zelenému fenoménu v krunýři. A povedla se náramně.

Beat ‚em up se vším všudy

Řekněme si upřímně, existuje nějaký lepší žánr pro želvy ninja než tradiční horizontální mlátička? Nemyslím si. V podstatě je to klasika nejhrubějšího zrna – přijdete do lokace, tu kompletně vymlátíte a posunete se o kousek dál k souboji s bossem. Napříč 16 úrovněmi se můžete pustit sólo nebo v rámci multiplayeru až v 6 lidech celkem. Podařilo se mi „nasbírat“ maximálně další 4 hráče a asi vás nepřekvapí, že to na displeji Switche byl pořádný barevný lunapark. Za jistý diskomfort přehlednosti získáte ještě porci zábavy navíc. S přáteli se to přece jen lépe táhne a ostatní vám mohou pomoci proplout úrovněmi mnohem lépe, byť se počet a tuhost protivníků adekvátně zvyšuje. Můžete si například předávat část zdraví či spoluhráče oživit.

Osobně jsem byl ochoten vizuální chaos akceptovat, a když už se někdo přidal, nechtěl jsem ho v tom nechat a pár úrovní s ním absolvoval. Po hříchu ale najít ostatní hráče „jen tak“ není… jen tak. Možná je to tím, že už je hra staršího data a už tolik netáhne. Po dohrání a případně sesbírání předmětů už není motivace kdovíjaká. Je to prostě spíše taková jednohubka, případně chvilková oddechovka třeba na párty geeků nebo hraní s dětmi. Hardcore znovuhratelnost v titulu TMNT: Shredder’s Revenge ale příliš nevidím.

Extrémně zábavné, ale krátké

Na výběr máte kromě želvy také April a Mistra Třísku. Po dokončení hlavní hry se odemkne ještě postrach všech vandalů Casey Jones ve své typické hokejové image. Každá z postav má odlišný set pohybů, speciální útok, hlášky a především statistiky, což vám dává prostor k alespoň mírnému taktizování – jestli chcete bojovat spíše na dálku, preferujete sílu, rychlost nebo vyváženost. Na zábavě přidává nejenom grafika, která věrně reflektuje seriál, ale také výběr padouchů a dalších vedlejších postav. Nechybí Rocksteady, Bebop, Trhač, Král Krysa, muší psychouš Baxter Stockman a samozřejmě Krang, kterého budete pronásledovat až do Dimenze X a Technodromu. Během průchodu úrovněmi potkáte také Vernona, Irmu nebo Neutríny. Zkrátka totální fanservis v retro stylu.

Bezprostředně mě mrzí, že je hra tak krátká. S odstupem času je ale třeba získat určitý nadhled a vzít v potaz i to, jestli by TMNT Shredder’s Revenge zůstal tak chytlavým titulem, kdyby měl kupříkladu 2× tolik úrovní. Nevytratilo by se to kouzlo, tempo a nenastoupila by spíše ubíjející repetitivnost? Hratelnost je skvělá, obsah je servírován v rychlém sledu a při větší délce se obávám že by veškerá magie byla pryč. Samozřejmě je otázkou, jestli tím jde opodstatnit cena (neplatíte-li si službu Game Pass), která se i dnes drží poměrně vysoko.

Přečti si  Kingdom Come: Deliverance 2 je dvakrát větší než původní hra a má dvě mapy a obsahuje systém reputace

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge
8
Dominik Wetter
Pisálek, kulturista teoretik, cimrmanolog, aspirant agentury Hurvínkovo spasení a hráč s mizernou muškou, která se za ty roky rozhodně nezlepšila. Nejlepší hra? Agent Mlíčňák.
recenze-tmnt-shredders-revenge-balzam-na-herni-dusi-fanousku-zelv<font size="3">Poctivá beat 'em upovka ze staré školy, s tematikou TMNT, nad kterou fanoušek zaplesá. Typická hratelnost dozajista nesedne každému, ale pokud si libujete v nostalgii, je to trefa do černého. Výtky by se mohly týkat celkové délky a ponejvíce absolutní nepřehlednosti při multiplayeru ve 4 a více hráčích. V takovém případě jste odsouzeni k pouhému tupému mačkání tlačítka. Nezachrání to ani pestré barvičky jednotlivých hrdinů. Celkově se však jedná o velmi podařený titul. Není bez chyb, ale je to něco, co fanouškům želv ninja zatraceně dlouho chybělo.<br/