Série Total War je již delší dobu rozdělována na dvě větve. Tou první je Total War: Warhammer, který míří více na fanoušky fantasy, a nejedná se o reálný svět s reálnými lidmi a monstry. Pak je zde větev druhá, a to ta, do které zapadá dnes recenzovaný kousek Total War: Three Kingdoms. Podaří se Číně konkurovat předešlým Římanům, nebo třeba novější Attile?

Poslední DLC k Total War: Warhammer vyšlo teprve před půl rokem, takže pokud chtějí Creative Assembly vydávat kousky v tomto rychlém tempu, musí se hodně snažit, aby to nedopadlo například jako s celou sérií Assassin’s Creed…nebo vlastně jako s celým Ubisoftem. Jednou z hlavních otázek tedy bude – je to vlastně vůbec něco nového? Nějaké inovace, nebo jen pračka na peníze? No, tak trochu obojí. Hlavní výhoda je asi v již zmíněném rozdělení série na realistickou a fantasy část. A tu realistickou jsme tu již nějakou dobu neměli. Total War: Three Kingdoms se, jak již název napovídá, zaměřuje na 3 Čínské království roku 200 našeho letopočtu. Čína je rozdělena na tři říše: Čchao Wej, Wu-chan a Wu. Příběh sice nenahradí učebnici dějepisu a vychází hlavně ze starého románu, nicméně nejhrubší základy mají reálný podtext. Na začátek vám hra nabízí rozmanitý výběr generálů z každé frakce. Vybírat nebudete pouze podle vlastních sympatií a vlastností, ale taky podle obtížnosti, protože začít hrát za takové psance, to není nic pro amatéry.

A co dál?

Po tom, co zvolíte svého generála, se dostanete ihned do boje, což se mi líbí, protože jde o tutoriál, který samozřejmě můžete přeskočit, ale všem nováčkům v titulu bych jej doporučil. Zdá se mi, jakoby celý díl byl asi nejpřístupnější nezkušeným stratégům. Hra vám často radí, jak se jen dá, což samozřejmě lze vypnout, ale mi to celkem sedělo. Když jsem něco nevěděl, tak mi to hra ihned vysvětlila, a to si myslím, že je dobrý krok v popularizaci celkově strategií dnešním rozmazleným hráčům…včetně mě. Hra vás tedy uvede do děje, lehce vás nasměruje dál a vy můžete začít sjednocovat Čínu! Ať už diplomacií, nebo bojem.

Přečti si  Další malá velká hra Tiny Epic Game of Thrones

Co ty novinky?

Hra toho přináší celkem dost nového, už jen celý vzhled je tak Čínsky kouzelný. Po grafické stránce, ačkoliv to často nepatří k hlavním cílům strategií, se Three Kingdoms opravdu povedlo. Vše působí tak nějak přehledněji a celkový barevný dojem je velmi příjemný. Co se týče samotného gameplaye, tak drobné změny se najdou na hodně místech, ale za zmínku stojí především diplomacie, která nově nabízí více možností a hra vás do ní skoro až nutí. Často nemáte jinou možnost v dalším postupu, než s někým uzavřít spojenectví a společně zničit silnějšího nepřítele. Pro některé to může znít jako nucený vopruz, ale mi osobně se to celkem líbí. Přece jen, kdo kdy v historii něco dokázal bez spojenectví. Další novinky jsou vlastně spíše již známé mechaniky převzaté z fantasy větve série, jako například rozvoj hlavních postav.

Přečti si  Splinter Cell Remake by mohl obsahovat technologii, která umožní nepřátelům detekovat hráče pomocí Ray-Traced Reflections

Repetitivní?

Hra se toho snaží nabídnout opravdu mnoho, ale i přesto se časem dostaví pocit stereotypu. Příběhovou kampaň sice prolítnete za pár desítek hodin, ale pokud budete hrát i po dohrání, což se tak nějak očekává, tak se stereotyp dříve či později dostaví, a to hlavně v bitvách. Tady se totiž inovace jen těžko hledá, nepřátele stále tupí a různorodost prostředí bitev taky nic moc. Taky stále platí, že pokud se bitvu rozhodnete přenechat algoritmům za vás, tak vyhrajete jen pokud máte převahu, a to za cenu mnoha životů vašich čínských rolníků.

Závěrem

Pojďme si to tedy shrnout. Total War: Three Kingdoms se vcelku povedlo, ale že by se jednalo o převratný díl série, se říct nedá. Creative Assembly se snaží získat nové hráče přístupností, a ty zkušené prvky z fantasy větve série. Trochu se jen bojím, aby se časem vývojáři nesnažili o úplné sjednocení těchto ság, což by pak mohlo ztratit svou originalitu. Nicméně, pro fanoušky Total Waru je tento díl povinnost. A ostatní, kdo mají rádi tento žánr, sáhnutím po Three Kingdoms neprohloupí. Creative Assembly opět ukázali, že hry dělat zkrátka umí a na poli strategií patří ke špičce herního průmyslu.

Vývojáři: Creative Assembly, Feral Inter

Vydavatel: SEGA, Feral Interactive (Mac), Feeral Interactive (Linux)

Datum vydání: 23. květen 2019