Recenze: Trine 4: The Nightmare Prince – Epický návrat tří hrdinů
Domů » Hry » Novinky » Recenze: Trine 4: The Nightmare Prince – Epický návrat tří hrdinů

21.10.2019

Mezi milovníky plošinových her (a ne jenom mezi nimi), se najde asi jenom hrstka hráčů žijící pod kamenem, co by neznala nádherně graficky zpracovanou sérii Trine. Frozenbyte, jak si toto vývojářské studio říká, bylo založeno již v roce 2001, nicméně za tu řádku let většina her, co vytvořila, se staly kompletně neznámou pro veškeré publikum. Mohl bych zde vyjmenovat několik her, co vytvořili, ale jsem se takřka jist, že nebudete znát ani jednu. Co dělá tedy Trine tak výjimečným? Nádherné grafické zpracování a herní mechaniky, které nás doprovází již od prvního dílu spolu s epickou hudbou, která je slastí pro naše uši, nás nutí se vracet a vracet jenom pro ten požitek ze skvěle vytvořených charakterů. Co tedy čtvrtý díl této série? Má smysl to opět zkoušet i po fiasku s třetím dílem? Spoiler… má!

Recenzovaná verze: Nintendo Switch

Vrátíme se ještě o nějaký ten rok zpět, kdy vyšel třetí díl. Vývojáři si totiž řekli, že vyzkouší něco nového a vytvoří hru v 3D prostoru. To se ovšem stalo naprostým propadákem a od naprosté podprůměrnosti ho zachraňoval pouze příběh a charaktery. Vývojáři tak dlouho mlčeli a nevědělo se, zda díky tomuto extempore vznikne další díl. Světe div se, po několika letech vyšel Frozenbyte s prohlášením, že se můžeme těšit na Trine 4 opět v plošinovém 2.5D režimu.

Příběhově se opět dostáváme do přenádherného pohádkového světa, kde se princ Selius vymkne kontrole, jelikož přestane zvládat obrovskou zodpovědnost, kterou na něj rodiče uhranuli. Nejenom, že bude muset být novým právoplatným dědicem trůnu, ale ještě navíc u něj byly objeveny obrovské magické schopnosti, které kvůli svému stresu se všeho možného nedokáže tak úplně držet pod pokličkou. Princ je tedy vyslán do Astrální akademie, aby se tuto moc naučil využívat, nicméně “buzeraci” ze strany profesorů přestane zvládat ještě více a tak uteče. Aby toho nebylo málo, tak se síla začne prodírat na povrch a jeho magie oživování snů začne vytvářet oživlé noční můry. Nebyl by to Trine, abychom k tomuto veledůležitému úkolu nepotřebovali naše hrdiny z předchozích dílů. Kouzelníka Amadea, rytíře Pontia a zlodějku Zoyu. Každý z nich má na úplném začátku své vlastní sólové dobrodružství, ve kterém si osaháte veškeré základní schopnosti všech postav, které budete průchodem hrou plně využívat. Některé více a některé méně. Po těchto krátkých misích se naši společníci po zavolání Astrální akademií opět setkají a vyrazí na nové obrovské dobrodružství, nalezení prince.

Ovladatelnost všech postav je zvládnuta takřka na jedničku. Bohužel jsem nenašel možnost, jak si pár věcí předělat podle sebe, což mi přišlo jako hrozná škoda a při rozložení kláves na Switch je občas problém se začít orientovat, když se joy cony ovládají prostě jinak, než klasické ovladače na PS4, či XBOX. To je později obzvlášť znát, jelikož si stejně jako v předchozích dílech budete vylepšovat své postavy v talentovém stromu. Tato vylepšení poté přidávají možnosti různých pohybů, které začínajícímu hráči v té spleti tlačítek už mohou začít dělat problémy. I tak ovšem neočekávejte plnohodnotné RPG s talenty jako například v Path of Exile, ale spíš jenom takový decentní doplněk, aby nebyla hra vágní.

Co vás po chvilce stoprocentně uchvátí je možnost volby. Průchod je sice lineární a puzzle se pokaždé trochu podobají, nicméně takřka vždycky je několik způsobů, jak je splnit. Je tedy často na vás, zda se ty padací mosty pokusíte proskočit, když jsou zrovna dole nebo je zmrazíte svými ledovými šípy. Vzhledem k herní době tak šesti hodin, se ani nezačnete nudit a hra vás chytne a nepustí. Hudba a grafika je naprosto dokonalá a příběh si rozhodně taktéž užijete. Pokud tedy nejste zrovna fanoušky puzzle plošinovek, tak rozhodně byste měli tuto pecku vyzkoušet. Zaručuji vám, že nebudete litovat.

Vývojáři: Frozenbyte

Vydavatel: Modus Games

Série: Trine