Vskutku netypického hrdinu si pro svou zatím poslední hru vybrali vývojáři z australského studia House House. Svůj vskutku husarský kousek nyní dodali i hráčům na konzolích PlayStation 4 a na vrch jako třešničku přidali možnost kooperace pro dva hráči.

Hrát za všelijaké nabušené hrdiny obdařené všemožnými nadlidskými schopnostmi a zachraňovat svět pořád dokola a dokola může leckomu přijít po čase unavující a možnost vtělit se do drobného husího skeletu a vysloužit si nálepku největšího záškodníka v obci může být značně osvěžujícím zážitkem.

Untitled Goose Game není na herním rybníčku žádným nováčkem. Na Nintendu se hra objevila už v září minulého roku a od té doby si stihla získat nejen srdce mnohých fanoušků, ale posbírala i nějaká ta prestižní ocenění. Před několika málo dny se do hry dostala možnost zahrát si hru i se svými kamarády a my se tak rozhodli hru oprášit, usednout na gauč a poblázněným kvákáním demoralizovat celé naše virtuální městečko.

Aby tato recenze nepatřila mezi ty nejkratší v historii našeho webu, budeme na začátku předpokládat, že jste husí simulátor nehráli. Hlavní hrdinku vám jistě představovat nemusíme. V českých vesnicích ji můžete potkat téměř na každém dvorku. Ta virtuální ale nemá na starost se jen kolébat od vody k míse žrádla, nýbrž má i své neortodoxní koníčky. Hlavní premisa Untitled Goose Game je jednoduchá – štvát a škodit všem okolo. Krást či schovávat věci, rozvazovat lidem tkaničky nebo nosit všemožné předměty do obchodu, aby si je jejich vlastnící museli znovu koupit.

Přečti si  Vývojáři Returnal žádají hráče, aby vypnuli automatické aktualizace PS5, protože by mohlo dojít ke ztrátě postupu

Jak nejlépe svým neopeřeným sousedům škodit vám hra poradí sama. Po stisknutí touchpadu se vám zobrazí seznam úkolů, které se po jejich splnění ještě nepatrně rozšíří. Pokud se vám povede si odškrtat všechny úkoly, odemkne se vám přístup do dalšího levelu s úkoly novými. Těch ve hře není zase tolik, ale na dobré 2 až 3 hodiny vám hra jistě vystačí. První level, kde se ocitnete na malé zahrádce, kterou okupuje velmi agresivní pracant, lze považovat za milý tutorial, který vás seznámí s jednoduchým ovládáním, které spočívá v jen několika málo tlačítkách.

Samotné kvákání (Honk!) je mnohem užitečnější, než by se na první pohled mohlo zdát. Otravný zvuk nemusí sloužit jen k rušení klidného nedělního odpoledne, ale při správném načasování může natropit obyvatelům městečka pořádné problémy. Kdy a jak jej správně použít? Na to si musíte přijít sami. Hra vám nenabídne žádné nápovědy či hinty. Obtížnost úkolů ovšem není kdovíjak velká a hlavní výzvu tak představuje umělá inteligence lidských postav, a to i přesto, že jedná velmi přímočaře a předvídatelně.

Že je vám nějaký soused v patách nebo že se vám povedl nějaký husarský kousek poznáte i díky soundtracku, který je zkomponován z příjemných melodií piana šmrncnutého trochou Jazzu. Soundtrack reaguje na dění ve hře a povedeně doplňuje veselou záškodnickou atmosféru. Potěší i zvukové efekty, kdy se z vašeho zobáku ozývají odlišné pazvuky v závislosti na předmětu, který v něm držíte.

Přečti si  Warzone Season 3 Combat Pack je zdarma k dispozici pro předplatitele PlayStation Plus

A hurá na multiplayer, který je hlavním lákadlem posledního bezplatného updatu. Hraje se na rozdělené obrazovce? Můžeme to hrát online? Všechno se dozvíte. Na režim Split-Screen zde nenarazíte. S vaším husím kamarádem či kamarádkou se budete muset vměstnat na obraz jediný. Ten se bude s ohledem na váš rozestup buď smršťovat nebo rozšiřovat. Jakmile se obraz roztáhne na maximum, nebudete se moci dále svému parťákovi vzdalovat. Přítomnost dalšího opeřence tak neznamená automatickou výhodu, nýbrž potencionální břemeno. Hra tak může být hlavně ze začátku celkem pruda, která se ovšem promění ve skvělou zábavu poté, co se řádně sehrajete. Untitled Goose Game online kooperaci nenabízí a hra je navržena tak, že s druhým hráčem musíte být ve stejné místnosti. Stejně jako Nintendo nebo PC, tak i PlayStation 4 nabízí možnost tuto restrikci obejít, a to použitím funkce Share Play. Terorizovat městečko s přáteli, šikanovat dítě s letadélkem či vynášet z hospody půllitry a házet je do kanálu nikdy nebyl  taková zábava.

Možnost zahrát si Goose Game v kooperaci s vašimi přáteli působí na hru od studia House House jako živá voda. Pokud jste dosud váhali, zda husí simulátor vyzkoušet, nyní máte o důvod na víc. Honk!

Vývojáři: House House

Vydavatelství: Panic Inc.