… Akorát, že vůbec!

Město Tertium se rozpadá! Hordy krvežíznivých nepřátel následujících božstvo universa Warhammeru drancují, co jenom síly stačí. Smrt na každém kroku na sebe nenechá dlouho čekat a odpad společnosti je vyslán tyto problémy řešit. Stejně na vás nikomu nezáleží, tak proč tam neposlat zrovna takovou sebranku a když se něco pokazí, komu na tom sejde. Plňte tak mise pro společnost, zachraňte město a staňte se opět „uznávanou“ osobou.

Tento příběh a mnoho jeho alternativ je začátkem velkého dobrodružství každé z hráčských postav, jejichž minulost můžete zmodifikovat při samotné tvorbě charakteru. To je totiž samotný začátek hry, ve kterém se mohou milovníci příběhu decentně vyřádit, a to i s možností změny vizuálu, který sice není nijak úctyhodný, ale stačí. Bohužel příběh vaší postavy tady tak nějak končí a dále už na něj ve hře nebude brát zřetel.

Na výběr máte ze čtyř naprosto unikátních postav a jelikož jejich popis je skutečně minimalistický, tak vám nezbude nic jiného, než založit všechny a postupně je vyzkoušet. Ve finále by vás jeden charakter stejně nejspíš nudil, ale k tomu až za chvíli. Když jsme napsali „unikátních“, tak tím myslíme skutečně rozdílných. Jedna by se dala popsat jako suverénní tank, druhá používá magii chaosu, jiná je klasický voják se samopalem a ten poslední má rád pěkně chladné zbraně co zabolí. Určitě se nemusíte zamýšlet nad nějakou Metou, či zkrátka statisticky tou nejlepší postavou. Hrajte to, co Vás baví, jelikož vybalancování je na úctyhodné úrovni a o všem rozhoduje skill hráče.

No a po tvorbě postavy bychom se už mohli konečně dostat ke hře samotné. Hráči, kteří hráli původní Vermintide a Vermintide 2, se budou cítit jako doma. Tedy alespoň na první pohled. Kooperativní akce až pro 4 hráče, kde je rozhodně nejlepší mít partu právě čtyř přátel, nás tentokrát bere do sci-fi světa Warhammer 40K, místo původního fantasy. Jelikož hru dělalo stejné studio Fatshark jako již zmiňované dvě předchozí hry, tak můžete očekávat velice podobné zážitky. Kosení nepřátel po desítkách, taktické řešení misí a boss fightů, to vše zde můžete očekávat. V rychlosti by se tak hra dala popsat jako lobby-mission RPG, se zaměřením na spolupráci, bez které to zkrátka není možné zvládnout. Uvolněte si tak na každou misi přibližně hodinku času a pusťte se do řežby.

Přečti si  Elden Ring dostane jako DLC pouze Shadow of the Erdtree

Když už píšeme o taktice a skillu, tak je určitě vhodné podotknout, že je nutné se postupem hrou tyto schopnosti naučit. Kromě šíleného mačkání levého tlačítka na střelbu, či sekání čímkoliv, co by mohlo někomu ublížit, máte k dispozici ještě několik utilit, které jsou nutné v pozdější fázi hry. máte tak k dispozici různé bloky, úskoky, odražení, granáty při vysokém nátlaku nepřátel a je tak na vás, zda dokážete s partou vytvořit hradbu jako ve filmu 300: Bitva u Thermopyl, či zkusíte taktiku Leeroy Jenkins. Později je však pouze jediná taktika ta správná.

Hra jako taková je opravdu z velké části podobná těm předchozím. Co ji tedy odlišuje? Jednou z věcí je rozhodně volnější prostor pohybu. Ano, hra a mise jsou stále striktně lineární, nicméně mapy se vždy částečně přegenerují a je možný tak i částečný tichý pohyb, což rozhodně přidává na atmosféře a „životě“ hry. Některá elitní monstra jsou bohužel tak přemocněná, že se jim raději jako celá parta vyhnete, než abyste s nimi měli cokoliv, co dočinění a tak vedlejší místnosti jsou vaše kamarádky. Jako novinku zde máme i crafting systém čili možnosti si vytvářet vlastní vybavení. Nebudeme si nalhávat, je to asi jeden z těch nejhorších a nejvíc zbytečných crafting systémů co jsme kdy ve hře viděli. Nechcete ho používat, nejspíš ho ani používat nebudete, budeme předstírat, že nic takového ve hře není. Hra bohužel i přes cenovku 40€ obsahuje hromadu mikrotransakcí, které jsou sice pouze kosmetické, nicméně to dojem ze hraní a chuť nějakého sbírání věcí snižuje. Nakonec je k dispozici i obchod, který však nabízí velice málo předmětů, které se sice časem mění, ale jsou skoro náhodné, takže se klidně může stát, že narazíte na zbraň, na kterou potřebujete dalších 5 levelů. Bohužel ve hře chybí i pořádné popisky schopností, talenty, které jsou k dispozici, jsou ve hře asi jenom protože chtěli, aby tam byly a jsou tak přinejlepším průměrné. K tomu si připočítejte grind v pozdější fázi hry a nepříliš ohromnou variabilitu prostředí, či nepřátel. Třešničkou na dortu je navíc poměrně toxická komunita hráčů, a tak hraní v sólu nebývá vždy příjemným zpestřením dne.

Přečti si  World of Tanks Blitz oslavuje "Turtle Power" spoluprací s Teenage Mutant Ninja Turtles

Spousta hráčů si na Steamu stěžuje na FPS dropy, padání hry, množství bugů a podobné problémy. Mě se za desítky hodin nepodařilo narazit na jediný bug, pád, či velký FPS drop a je tak možné, že jsou tyto trable už pryč. Co je bohužel stále problém, je dlouze se načítající obchod obsahující špatné vybavení, naprosto nefunkční crafting systém a celkově pocit nedodělanosti. Věříme, že hra bude za pár měsíců hodna plného vydání, ale teď bychom ji stále počítali jako Early Access v0.8 nebo v0.9. Alespoň, že ta grafika a ambience stojí za to, a tak po chvíli vývoje by mohla docílit očekávaných výsledků.

Vývojáři: Fatshark

Vydavatelství: Fatshark

Datum vydání: 30. listopadu 2022

6
Zvuk / Soundrack
6
Příběh / Sandbox
3
8
9
9
recenze-warhammer-40000-darktide-skoro-jako-vermintide-3Pokud neočekáváte nic víc, než bezduchou mlátičku, tak je toto počin přímo pro vás. Masení hordy nepřátel a vypuštění z reálného světa, to je hra rozhodně umí. Na vše ostatní hledejte spíš mezi jinými kousky a doporučíme tak spíše počkat si na drobné slevy.