Redfall byl jedním z nejsledovanějších herních selhání v poslední době. Kooperativní střílečka z pohledu první osoby od Arkane byla špatně přijata kritikou i publikem, přičemž šéf Xboxu Phil Spencer se veřejně omluvil za stav, ve kterém byla hra spuštěna.
Není překvapením, že široce rozšířené negativní přijetí hry se odrazilo i na její komerční výkonnosti.
V nedávno zveřejněném veřejném odvolání Microsoftu a Activisionu v probíhajícím právním sporu proti Federal Trade Commission (prostřednictvím Floriana Muellera na Twitteru) Microsoft odhalil, že Redfall „vygeneroval minimální tržby“, ačkoli společnost neuvedla žádná konkrétní čísla.
Začátkem tohoto měsíce vývojáři Arkane Studios oznámili, že střílečku od jejího vydání hrály „miliony“ hráčů, i když to nutně neznamená, jak dobře si hra vede. Pro začátek to nesouvisí s angažovaností hráčů, což znamená, že to nenaznačuje, kolik hráčů si titul jen vyzkoušelo. Důležité je také poznamenat, že tomuto faktu mohla pomoci přístupnost přes Game Pass, kde mohla přilákat velké množství hráčů, aniž by generovala tržby.
Po uvedení Redfallu se objevily zprávy, které měly objasnit jeho problematický vývojový cyklus, který trpěl řadou problémů, včetně chybějící jasné vize, vysoké míry úbytku personálu a neschopnosti studia nahradit tato neobsazená místa. Ve skutečnosti vývoj v zákulisí postupoval tak špatně, že Arkane údajně doufal, že Microsoft po akvizici studia projekt zruší nebo restartuje. Microsoft se však rozhodl pro jiný přístup.
V naší recenzi si Redfall odnesl 3/10 se slovy: „ Jedna velká nuda! Prostředí je prázdné, nezáživné. Po grafické stránce Redfall obsahuje spoustu podivně vykreslených prvků a nepřirozené mihotání rozostřených stínů. Po technické stránce nejsou výjimkou propady fps, takže se hra zejména při rychlém pohybu a běhu seká A že toho tady naběháte opravdu hodně. Herní náplň je vyložené stereotypní, systém výbavy nefunkční a otravný.“ Přečtěte si celou recenzi zde.
Začátkem tohoto měsíce šéf Xbox Game Studios Matt Booty řekl, že v současné době neexistují žádné plány na uzavření Arkane Austina.
"if one console offered gamers both exclusive and non-exclusive content and the other offered only content available on the first, … gamers seeking access to the broadest range of games would naturally gravitate to the console that offered exclusive content."
🧵12/X
— Florian Mueller (@Florian4Gamers) June 22, 2023