Na prosincovém předávání cen The Game Awards se objevil dlouhý trailer na Zaklínače 4, který však neukázal nic z hlediska hratelnosti a místo toho byl označen jako koncept v enginu, který má představovat, jak bude vypadat finální hra. I tak ale vývojářské studio CD Projekt RED od oficiálního oznámení vydalo spoustu zajímavostí týkajících se hratelnosti.
V rozhovoru s tvůrcem obsahu Parrisem Lillym například ředitel hry Sebastian Kalemba hovořil o ambicích společnosti CDPR, pokud jde o to, čeho chce dosáhnout zejména s NPC postavami ve hře Zaklínač 4. Podle Kalemby je cílem zajistit, aby každá NPC ve hře vypadala, jako by žila svým vlastním, odlišným životem, přičemž cílem je co nejvíce zvýšit vtažení hráče do hry.
„Máme pravidlo, že každá NPC [Zaklínače 4] vypadá jako živá, s vlastním příběhem,“ řekl Kalemba.
„Rozhodně tlačíme na kvalitu NPC – na to, jak vypadají, jak se chovají, jak se tváří – jak jen to jde, protože chceme vytvořit ještě více pohlcující zážitek než dosud,“ dodal režisér. „Snažíme se zde posunout laťku opět o kus dál.“
Po oznámení Zaklínače 4 společnost CDPR také oficiálně potvrdila, že ačkoli Ciri je novou hlavní hrdinkou (hraje ji nová herečka, Geralt z Rivie se stále vrací a jeho roli si zopakuje Doug Cockle. Jak rozsáhlá bude jeho role, se teprve uvidí.
Otevřený svět Zaklínače 4 bude mít přibližně stejnou rozlohu jako jeho předchůdce a pravděpodobně se vrátí i fanoušky oblíbená karetní minihra Gwent.