Rozhovor: Rozebíráme HROT se Spytihněvem
Domů » Doporučené » Rozhovor: Rozebíráme HROT se Spytihněvem

Rozhovor: Rozebíráme HROT se Spytihněvem

Tvrzení, že je retro právě v kurzu, by mohlo být považováno za otřepanou frázi. Tato vlna návratu do dob minulých je tu s námi již poměrně dlouho a na retro záležitosti v herním světě i mimo něj jsme si již zvykli. Přesto stále vznikají projekty, které se od odstatních zásadně odlišují.

A právě HROT, zástupce singleplayerových retro FPS, nás velmi zaujal. Vedle vizuálního stylu, připomínajícího nejvíce engine prvního Quaka, sálá retro atmosféra i z příběhové zasazení, vyobrazených kulis a atmosféry. Za projektem stojí český vývojář s přezdívkou Spytihněv a hru plánuje vydat na Steamu.

Děj HROTu je zasazen do Československa roku 1986 po blíže nespecifikované katastrofě. Hráči se budou pohybovat v kulisách Prahy a vybaveni obvyklými i méně tradičními zbraněmi navštíví některá známá místa. Do rukou vezmete brokovnici, samopal, tarasnici ale i tajné experimentální sovětské zbraně či srp a kladivo. Po vzoru starších stříleček zapomeňte na auto-heal. Zdraví vám doplní pytlíky s polotučným mlékem.

Demo hry si budete mít všichni možnost vyzkoušet v rámci Steam Game Festivalu od 16. 6. do 22. 6. 2020 a protože o hře zatím není mnoho veřejně dostupných informací, poprosili jsme Spytihněva, jestli by nám některé otázky nezodpověděl. Jste-li fanoušky akčních retro FPS a zalíbila se vám atmosféra alternativní historie v postapokalyptické socialistické společnosti, pohodlně se usaďte a užijte si rozhovor:

 

Když jsem tvou hru viděl poprvé, byl jsem přesvědčen, že běží na Quake enginu. Ale mýlil jsem se. Rozhodl ses jít cestou vlastního enginu, jehož výsledek přesto vypadá skvěle. Proč?
Pracovat na enginu mě baví, ale mělo to být původně minimalistické, něco na úrovni Wolfenstein 3D. Nechtěl jsem si toho naložit moc a kdyby mi tehdy někdo ukázal dnešní podobu HROTu, řekl bych, že to nemohu nikdy zvládnout a dal bych od toho ruce pryč.

Z obecně rozšířených informací vím, že na projektu pracuješ sám. U menších projektů jsme zvyklí, že malé týmy nejsou výjimkou. Ale her vyvíjených jednotlivci je opravdu málo. Skutečně pracuješ na všem sám? A neuvažoval jsi někdy o svěření některé části externímu spolupracovníkovi? Která část vývoje je pro tebe nejtěžší?
Hudba je externí a ještě spolupracuji se dvěma konzultanty Igorem a Marem. Nejtěžší je pro mě marketing a komunikace, tohle bych někomu svěřil hned.

Je vidět, že hra obsahuje promyšlený a propracovaný leveldesign. Opakované se vracení do již navštívených lokací, různobarevné klíče a postupné odemykání cesty bylo pro hry devadesátých let typické. Budeš se v celé hře držet tohoto konceptu? Najdeme také nějaké logický hádanky?
Devadesátkový koncept levelů je jasný, nějaké levely budou otevřenější a jiné přímočařejší, hledání klíčů, spínačů a tajných místností bude vždy. Logické hádanky rád nemám, natož v akčních hrách.

Přečtěte si  Zkušební verze Uplay + je nyní k dispozici zdarma na PC do 27. července

 

Mezi zbraněmi se objeví pistole, samopal, brokovnice, srp a kladivo nebo třeba vypouštěč kulového blesku. Máš již vymyšlený kompletní rozsah arsenálu? Můžeš prozradit něco z toho o čem se obecně neví?
Je hotový arzenál pro první epizodu, což je 9 zbraní (krom jmenovaných ještě tarasnice, granáty, miny a bleskomet). Později bych rád přidal nějakou husitskou střelnou zbraň a druhou brokovnici (tu možná přidám ještě dříve, když se to stihne).

Mezi obsahem, který přibyl v posledních aktualizacích jsou vozidla. Viděli jsme motorky, auta, metro nebo vlaky. Budou hrát dopravní prostředky důležitou roli v herních mechanikách, nebo jsou pouze doplněním dobové atmosféry? Mají modely reálnou předlohu, nebo jsou pouze inspirovány historickými kousky?
Na vozidlech hra nestojí, jsou tam hlavně kvůli atmosféře, aby reflektovaly, kdy a kde se hra odehrává. Nějaké drobné funkce mají, střet s vlakem je samozřejmě fatální, z aut jde lootovat baterie a motorku jde i řídit, ale to je spíš jen taková legrace. Předloha všech vozidel je reálná, ale vše je zjednodušené a lowpoly stylizované.

Příběh v FPS hrách této doby nikdy nebyl tím, na čem by nějak zvlášť záleželo. Jak je to v případě HROTu? Bude dějová linka důležitá, nebo bude jen doplněním a obecnou motivací hráče? Dozvíme se, jaká katastrofa může za postapo atmosféru?
Příběh nebude, snažil bych se místo toho víc pracovat s atmosférou. V tom mě hodně inspiroval DUSK, kde je na první pohled zřejmé, že někde číhá nějaké zlo, občas zanechá nějakou indicii, ale hlavní je brokovnice.

 

Z informací, které mám, by měla vyjít nejdříve 1. epizoda obsahující 9 levelů. Plánuješ tedy obsah přidávat postupně, nebo bude v den vydání hry dostupné vše najednou? A bude další vývoj záviset na zájmu hráčů, nebo chceš projekt vydáním uzavřít a dále nerozšiřovat?
Přesně tak, chtěl bych uvolnit nejprve první epizodu a další obsah přidávat postupně a s ohledem na odezvu. Určitě bych ale chtěl, aby ta první epizoda byla plnohodnotná a vyleštěná, žádný krátký nedodělek.

Přečtěte si  Recenze: F1 2020 - Bod za nejrychlejší kolo?

K dispozici bude 5 úrovní obtížnosti. Jak budou nastaveny? Dohraje hru na nejlehčí opravdu každý zatímco nejtěžší budeme překonávat roky?
To by mělo odhalit nadcházející demo. Předběžně se zdá, že i nejlehčí obtížnost připadá lidem těžká, přitom měla být pro nehráče.

Z aktuálních informací profilu hry na Steamu vyplývá, že bude pro jednoho hráče, bude obsahovat achievementy a využívat Steam Cloud. Plánuješ přidat nějaké další funkce, jako multiplayer, podporu ovladače nebo něco dalšího?
Zatím nic dalšího v plánu není, ale třeba se to po vydání první epizody změní, uvidí se podle zájmu.

 

Když jsi začínal na HROTu pracovat, co bylo cílem? Někdo má jasnou představu o tom, že vydá hru, někteří vývojáři si na vlastních projektech osahávají nové technologie nebo se učí pracovat s novými jazyky a nástroji. Co to bylo u tebe?
Na začátku byla chuť vytvořit vlastní engine pro FPS, na kterém by později vznikla hra z prostředí éry Československa nebo éry Jana Žižky.

Je Windows jedinou herní a Steam jedinou distribuční platformou, které budeš využívat, nebo mohou hráči doufat v rozšíření na jiné systémy a více míst, kde by si mohli hru zakoupit?
Steam je momentálně jistota, ale když by se podařily i jiné platformy, bylo by to pěkné.

Má hra alespoň rámcově nastavené období, kdy by měla vyjít?
První epizoda by snad mohla vyjít ještě letos.

Díky za tvůj čas a informace, o které ses s námi podělil a přejeme tobě i tvému projektu hodně úspěchů.

 

Pokud Vás informace o HROTu zaujaly, zapište si do kalendáře datum úterý 16. června. Od večera tohoto dne až do 22. června bude možné v rámci Steam Game Festivalu vyzkoušet demo této retro FPS hry zasazené do známého, i když trochu odlišného, prostředí.

Profilový obrázek

První kontakt s herním světem v roce 1986. Takže od 8-bitů, přes první PC, Sega Master System II, dalších několik PC, Nintendo DS, Nintendo WII až po současnost. Aktuálně hraji především na PC a PS4. Vedle hraní rád čtu a věnuji se rodině.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

 

Další doporučené příspěvky
 
Ceny her pro PS5 a XSX se zvýší u více vydavatelů

Včera byly vydány první informace o NBA 2K21 a mnoho...