V nové firemní zprávě společnosti Sony se uvádí, že PlayStation bude využívat umělou inteligenci a strojové učení k urychlení vývoje her.
Na straně 16 zprávy společnost Sony uvedla, že „posiluje technologie, které mohou tvůrcům pomoci maximalizovat hodnotu jejich duševního vlastnictví efektivními a vysoce kvalitními způsoby, včetně snímání a zachycování, jakož i 3D zpracování v reálném čase, pomocí umělé inteligence a strojového učení,“ a že tyto technologie pomohou poskytnout její duševní vlastnictví „rychle a s nízkými náklady širšímu okruhu fanoušků“.
Zpráva odhaluje, že společnost PlayStation použila při výrobě hry Marvel’s Spider-Man 2 strojové učení pomocí softwaru pro rozpoznávání hlasu v určitých jazycích. Tento proces umožnil společnosti automaticky synchronizovat titulky s replikami jednotlivých postav a „výrazně tak zkrátit proces tvorby titulků“.
Společnost Sony také odhalila, že buduje své studio Volumetric Capture Studio, které generuje 3D data z osob a míst pro vykreslování vysoce kvalitních snímků. Uvedli: „Do budoucna plánujeme uplatnit vysoce kvalitní 3D aktiva, včetně pohybových dat z našeho studia, nashromážděná jednotlivými našimi společnostmi napříč celou skupinou a prozkoumat potenciální externí prodej.“
Pokračovali: „V oblasti 3D zpracování v reálném čase pokračujeme v průzkumných aktivitách se společností Epic Games, které se zaměřují na Unreal Engine, vyvinutý jako fyzikální engine pro generování herní grafiky. Například jsme znovu použili komponenty 3DCG z hudebního videa natočeného pomocí virtuální produkce k výrobě hry zasazené do stejného světa a vydali jsme proof-of-concept krátkého filmu založeného na CG s využitím Unreal Engine.“
Umělá inteligence a strojové učení byly v posledních letech v herním průmyslu žhavým tématem v souvislosti s plagiátorstvím, kreativitou a příčinami podvodů a s tím, jak se PlayStation stále více zabývá jejich možnostmi, budou tyto rozhovory jistě pokračovat.
Co si myslíte o společnostech využívajících strojové učení a umělou inteligenci k rychlejšímu a levnějšímu vytváření her? Dejte nám vědět v komentářích.