David Gaider, známý svou prací v týmu autorů franšízy Dragon Age od BioWare, hovořil o dialozích ve hrách, které jsou generovány umělou inteligencí a konkrétně je označil za „nedostatečné“ a „bezduché“.
Gaider v reakci na článek deníku The Guardian o herním demu využívajícím dialogy generované umělou inteligencí říká, že pokaždé, když tým, se kterým pracoval, věřil, že by mohl využít dialog generovaný umělou inteligencí pro hry, ukázalo se to jako nevýrazné.
„Pokaždé tým kolektivně věřil ve své JÁDRU, že je to možné,“ říká Gaider v dlouhém tweetovém vláknu na toto téma. „Jen na okraj. Pokaždé, když jsme zjistili, že i když byly procedurální řádky napsány lidskou rukou, konečný výsledek byl… nevýrazný a bez duše.„
Gaider dále mluví o tom, že chyba nespočívá v dialogu samotném, ale spíše ve skutečnosti, že procedurální generování questů pro hry má za následek to, co popisuje jako „něco, co je jako quest“. Spíše než zabavit hráče vyprávěním nebo herním designem, jsou tyto questy z velké části velmi zjednodušeny na požadavky ve stylu zabijte X/Y nepřátel.
Gaider popisuje obsah generovaný umělou inteligencí jako povrchní obsah, který jen pokrývá základy, ale nejde dál nebo hlouběji.
Ah, yes. The dream of procedural content generation. Even BioWare went through several iterations of this: "what if we didn't need every conversation to be bespoke?" Unlimited playtime with dialogue being procedurally created alongside procedural quests! https://t.co/iTLAFgRDUk
— David Gaider (@davidgaider) May 29, 2023