Ragnar Lothbrok je mrtvý a jeho synové prahnou po pomstě… Ne, není řeč o páte sérii Vikings, je řeč o Thrones of Britannia, standalone-ové Total War hře, která se z fantasy světa Warhammeru vrací zpět do reálných míst, konkrétně do Británie (kdo by to jen řekl) roku 878 po Kristu.

Recenzovaná verze: PC

Král Alfréd Veliký právě vyhrál bitvu u Edingtonu a zatlačil Vikingské nájezdníky zpět do moře. Seveřané se ale jen tak nedají. Vytvářejí kolonie v celé Británii a připravují odvetný útok. Hrdí Velšané se chystají využít příležitost a získat zem, která jim podle nich náleží. Galové hledají způsoby, jak situaci obsadit ve svůj prospěch a do tohoto chaosu jste hozeni vy. Inu, nezávidím vám.

Ve hře máte na výběr z 5 kultur a 10 frakcí. Nechybí mocný Wessex, rozrůstající se Mercie, Northumbrie obsazená Vikingy, nebo spousta nevyslovitelných keltských názvů. Frakce se navzájem liší hlavně událostmi na začátku hry a ne moc podstatnými bonusy. Gameplay není nějak extrémně rozličný, ale nějaké rozdíly se najdou. Za různé frakce můžete vytvářet rozdílné budovy, a trochu se mění výběr jednotek. Zároveň se tu najde pár úkolů speciálních pro každou kulturu, takže se vyplatí vyzkoušet je všechny. Rozdíly však nejsou tak významně jako v Total War: Warhammer hrách, což dává smysl. Přeci jen je větší rozdíl mezi metrosexuálním ušákem a přerostlou krysou, než mezi Angličanem a Skotem. No, většinou. Při výběru frakce spíš tedy záleží na osobní preferenci, než na nějakých zásadních herních změnách. Já, jakožto hrdý germán, jsem samozřejmě ihned sáhl po Vikinzích… Vikingách… no, po těch zarostlých seveřanech – a byl jsem spokojený. Můj přístup ke hře nebyl jinačí, než kdybych hrál za Galy, nebo Angličany. Ale to je možná dáno mou značnou amatérností.

Thronnes of Britannia se hratelností nijak zvlášť neliší od předchozích titulů. Vyberete si, za koho chcete hrát, něco si o něm přečtete a dostanete se na mapu (ta je v tomhle případě podle tvůrců nejdetailnější ze všech her, sám jsem ale žádnou velkou změnu od TW:W2 nezaznamenal) a chodíte po ní jako obří postava (věnujme jen chvilku tomu, jak neuvěřitělně děsivé to musí být pro obyvatele všech těch vesnic – najednou přijde obří rytíř, prošlápne vám střechu baráku a do vaší stodoly zabodne prapor monstrózních rozměrů – po pravdě, obdivuji stoický klid Britských vesničanů). Nejdříve se vypořádáte s rebely a pak se pustíte do obsazování světa, Zdá se mi to, nebo jsme to tu už někdy měli?

Přečti si  Zamíří Sunset Overdrive na konzole PlayStation?

Všechny aspekty hry fungují pořád de facto stejně. Tedy, strategická část na mapě mi se vším tím nekonečným čekáním na další kolo a stavěním nesmyslných vylepšení pořád přijde stejně nudná a taktická část na bitevním poli stejně zábavná. Nevím, ale ve všech Total War titulech, co jsem zatím hrál, mi ona nudnější část přišla zkrátka nedostatečná, aby se vyrovnala konkurenčním strategiím. Každopádně válčení je to, kvůli čemu hrajeme Total War. A to je vážně dobré. Všechno se ovládá příjemně, vojáci se chovají jako lidé a všechna ta zábava je prostě hrozně uspokojující. Neptejte se mě, proč mi dělá radost vydávat rozkaz na zabití stovek lidí, kvůli tomu je tu můj terapeut.

Hra tradičně nabízí kampaň založenou převážně na vaší (no, hlavně mojí) touze po ovládnutí světa a krom prvního náznaku příběhu si svou legendu vytváříte sami. Což je úplně v pořádku, ale pokud by časem přibyl mód s příběhem, podobným jako měli třeba kampaně v AoEII, vůbec bych nebyl naštvaný, naopak, mohlo by to přidat zajímavý aspekt a zvýšit znovuhratelnost. Něco takového se vyskytlo v TW:W hrách, alespoň pokud vím. Pokud se ale chcete vyhnout zdlouhavému čekání na asi 50 různých CPUček, můžete se pustit do custom bitev a plně si vychutnat násilí z bezpečí domova a to dokonce v multiplayeru. Žádná velká změna.

Přečti si  Blizzard za poslední 3 roky ztratil 29% své hráčské základny

Ostatně, žádná velká změna nenastala ani v grafice. Ale u Odinových koulí, ta hra vypadá úžasně! Sama mapa je nádherná, ale popravdě, mě nejvíce zajímají postavy. Rád si prohlížím lidi, které o chvíli později pošlu na smrt. Přináší mi to zvrhlé potěšení. Sami musíte uznat, že kvalita modelů a textur, která je tu vskutku dobrá, neuvěřitelně přidává na atmosféře a imerzi. A imerze je něco, co se Trůnům Británie opravdu daří. Nejen, že vypadá parádně, celá je navíc podložena perfektními zvukovými efekty a padnoucím soundtrackem. Vytváří tak velmi příjemný efekt, který bohužel kazí to, že už jsme to viděli několikrát.

Což je bohužel i důvod proč vám musím doporučit vážně uvažovat nad tím, jestli chcete skutečně tento titul koupit za plnou cenu. Pokud vlastníte jednu z Warhammer Total War her, nemyslím si, že je opravdu nutné zakupovat i tuto. Vzhledem k tomu, že zmíněné hry jsou téměř stejné a nabízí nám pořád to samé jen v jiném kabátku, nová Total War Saga stojí v tuhle chvíli za koupi jen v případě, že:

  1. Nevlastníte žádnou z posledních her ze série
  2. Jste velký fanoušek série, ale chcete trochu nový zážitek
  3. Výjimečně vás láká téma raně středověké Anglie
  4. Jste hodně bohatý a 40 éček normálně necháváte jako dýško ve zmrzlinárně

Hra není špatná, ale pokud nesplňujete ani jeden z výše uvedených bodů, raději bych počkal na nějakou slevu.

Vývojáři: Creative Assembly

Vydavatel: Sega

Datum vydání: 3. 5. 2018

Cena digitální kopie:  1 023,- Kč

Velikost hry: 30 GB

Platformy: PC, OS X, Linux

Ceny hry Total War Saga: Thrones of Britannia srovnáte na Zboží.cz.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno