Jednou z velkých změn v EA Sport UFC 4 je absence režimu Ultimate Team, který byl součástí předchozích her. A to navzdory tomu, že je tento režim velmi populární v dalších EA sportovních hrách a je také lukrativním zdrojem příjmů z mikrotransakcí. Důvody tohoto rozhodnutí vysvětlil kreativní ředitel Brian Hayes v jednom z blogových příspěvků.
Hned na úvod zdůraznil, že MMA není týmovým sportem. Hlavní postavou je bojovník, který má své kouče a trenéry. Ve výsledku jde ale o souboj dvou lidí, kteří vstoupí do octagonu, aby se utkali. Na základě zpětné vazby od hráčů z her UFC 2 a UFC 3 pak vyhodnotili, že tento herní režim není zážitkem srovnatelným s tím z týmových sportů.
Právě data z UFC 2 a UFC 3 totiž společnosti EA ukázala, že zájem o Ultimate Team byl ve srovnání s jinými sportovními hrami výzraně nižší a velká většina fanoušků této herní série trávila svůj čas v jiných herních módech. Tuto skutečnost se tak při plánech pro pokračování rozhodli neignorovat. Množství zdrojů vynaložených na vývoj Ultimate Team režimu nebylo přímo uměrné přidané hodnotě, kterou by hra získala.
Tyto zdroje se EA rozhodla využít jinak a proto se v UFC 4 dočkají hráči například vylepšené dynamiky herních pohybů a sjednoceného postupu napříč všemi režimy. Jako bonus pro zákazníky, kteří si hru předobjednají, nabízí EA exkluzivní dvojici bojovníků – Tyson Fury a Anthony Joshua. Členové EA Access mohou hru hrát již od 7. srpna.
UFC 4 vychází 14. srpna 2020 na PlayStation 4 a Xbox One.