Aktualizace:

Nyní se k problémům ohledně specifikací Xbox Series S vyjádřilo i několik vývojářů z id Software, které více než uložiště znepokojuje množství RAM, které nebude snadné kompenzovat.

„Xbox Series S poskytuje čtyřnásobný výpočetní výkon konzoly Xbox One a podporuje zážitky až do 120 snímků za sekundu, pohlcující a citlivější hraní s podporou hardwarově akcelerovaného DirectX Raytracing a Variable Rate Shading,“ napsal Microsoft na svém oficiálním blogu Xbox.

Zatímco nadcházející konzole příští generace od Microsoftu sdílejí stejný hlavní čip, Xbox Series S má mnohem menší výkon na straně GPU a podstatně nižší a méně rychlé množství pamětiRAM – 16 GB GGDR6 RAM uvnitř Series X ve srovnání s 10 GB GDDR6 RAM uvnitř Xbox Series S.

Tuto „paměťovou situaci“ považuje hlavní programátor id Software Billy Khan a hlavní programátor motorů Axel Gneiting za hlavní problém. Zdá se, že oba programátoři souhlasí s tím, že mnohem nižší a pomalejší množství paměti RAM uvnitř řady S bude těžké kompenzovat.

https://twitter.com/axelgneiting/status/1304179692447109120?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1304186159657103365%7Ctwgr%5Eshare_3&ref_url=https%3A%2F%2Fwccftech.com%2Fid-software-devs-concerns-xbox-series-s-specs%2F

Hlavní programátor Id Software, Dustin Land, uvedl, že zatímco pouze digitální konzole společnosti Microsoft je ve srovnání se sérií X výrazně „nerfnutá“, stále je to výkonná konzole.

„S je výrazně nerfed ve srovnání s X (4 vs 12,5 TFLOPS / 20 vs 52 CU), ale stále mnohem silnější než základní One,“ uvedl Land na Twitteru.

Zdroj: WCCFtech

Přečti si  Série Fallout měla za jediný den téměř 5 milionů hráčů

Původní článek:

Nyní, když byla série Xbox S oficiálně oznámena, včetně všech specifikací, vyvstala jedna velmi zásadní otázka, myslí to Microsoft s velikostí uložiště skutečně vážně?

Díky odkladu Halo: Infinite to nebude mít Microsoft na startu prodejů Xbox Series X/S úplně jednoduché, naštěstí jsou tu hry třetích stran, které dělají maximum pro to, aby dodaly své hry na launch nových konzolí a nabídly hráčům zcela nový zážitek.

Ovšem právě s ohledem na nové hry vyvstává u Xbox Series S jedna velmi zásadní otázka. Proč Microsoft dal do plně digitální konzole uložiště o velikosti pouhých 512 GB? Jasně kvůli ceně!

Na Xbox One měla většina exkluzivních titulů AAA v průměru 40-60 GB, ale na druhou stranu je třeba si uvědomit, že v dnešní době jsou videohry obrovské. Jen takový Cyperpunk 2077 po vyjádření vývojářů pravděpodobně přesáhne hranici 150 GB a to nemluvím o hrách, které budou zpětně kompatibilní, jako například free-to-play CoD: Warzone, který již dnes atakuje podobnou hranici. Co se nových her týče, tak osobně předpokládám, že například nadcházející titul Assassin’s Creed Valhalla, který bude vydán spolu s Xbox Series X/S, bude vzhledem ke své velikosti a novým technologickým prvkům dosahovat velikosti okolo 70 GB. Když vezmeme v úvahu tyto faktory, je pravděpodobné, že se na Xbox Series S vejdou pouze tři nebo čtyři AAA tituly. To znamená, že 512 GB na Xbox Series S bude pro jejich majitele představovat skutečný problém a zcela jistě i další investice do externích uložišť.

Přečti si  Série Watch Dogs je údajně "mrtvá a pohřbená"

Největším důvodem, proč může mít Xbox Series S tak omezený úložný prostor, je to, že se jej Microsoft snaží využít k tomu, aby oslovil neformálnější hráče, kteří chtějí levnější alternativu nové generace a nejsou až tak vášnivými hráči. K dispozici je také streamovací služba xCloud společnosti Microsoft , která zahájila beta verzi v srpnu společně s předplatným Xbox Game Pass Ultimate. Navíc nákup Xbox Series S představuje minimální investici pro hráče, kteří ještě dnes k zabavení využívají Xbox 360 a věřte, že jich je ještě skutečně mnoho.

Zmínil jsem možnost použití externích disků, ovšem na rozdíl od Sony zatím nevíme jaké disky a jejich rychlosti bude Microsoft podporovat, zda bude možné využít klasické externí plotnové disky, nebo SSD. A také zatím nevíme, jak bude nový Xbox řešen konstrukčně, protože 512 GB SSD disk může být podobně jako paměť RAM pevnou součástí motherboardu konzole a tím pádem by odpadla případná možnost výměny.

Věříme však, že na všechny tyto otázky dostaneme odpovědi ještě před samotným vydáním konzolí.

Xbox Series X/S budou uvedeny na trh 10. listopadu.

10 KOMENTÁŘE

  1. Zvlášť když si člověk uvědomí, že je to „digital only“ bez mechaniky…
    Stáhnete jednu, max dvě hry a musíte dohrát, smazat, než stáhněte další. Nadávat na nedostatek místa nebude asi tak 1/10 hráčů…

    • Myšák Kopkis je to samozřejmě v extrému, ale už teď není problém zaplacnout 500 GB disk dvěma hrami, jsou tituly, co mají 150-200 GB, třetí taková se ti tam nevyleze.
      Nemluvě o tom, že 512 GB disk má volnou kapacitu menší, je tam systém atd…

    • Myšák Kopkis je to samozřejmě v extrému, ale už teď není problém zaplacnout 500 GB disk dvěma hrami, jsou tituly, co mají 150-200 GB, třetí taková se ti tam nevyleze.
      Nemluvě o tom, že 512 GB disk má volnou kapacitu menší, je tam systém atd…

    • Myšák Kopkis PS: Modern Warfare – 175 GB, Destiny 2 – 165 GB,. Gears of War – 120 GB…
      Tři ty největší se ti tam nevejdou a to ještě porovnáváme aktuální generaci her:-)
      Takovej Cyberpunk má mít 200 GB 🙂

    • Jiří Čépe Ono i prázdný 512 GB HDD má kapacitu kolem 480 GB, dále je třeba odečíst rezervaci na partition obsahující obnovení systému a také samotný systém. Takže reálně se tak dostáváme na nějakých 430-460 GB volného místa.

    • Game Press přesně tak. Plus budou určitě nějaké appky, game saves… Prostě to bude dost těžce dýchat. Už teď hráčům 500gb je málo. Na další generaci jo to málo. Ale Xbox byl na tohle vždycky expert. Viz generace xbox360…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno