Fanoušci The Last of Us vyhlížející režim Factions pro více hráčů, čekali několik let, až Naughty Dog vydá svůj ambiciózní multiplayerový titul, ale k překvapení všech vývojáři nedávno oznámili, že projekt byl oficiálně zrušen. Po tomto oznámení se také objevil nový snímek obrazovky hry.
Ačkoli to neukazuje hratelnost, je to náš první (a možná jediný) pohled na samotnou hru. Obrázek ukazuje obrazovku hlavní nabídky titulu a ukazuje ženu sedící na pohovce a hledící z okna s možnostmi nabídky zobrazenými v popředí, včetně karet pro battle pass, lobby, obchod ve hře a odkazované položky jako „studovna“ a „palanda“. Obrázek byl sdílen na ResetEra prominentním leakerem Dusk Golemem.

Naughty Dog řeklo, že titul byl zrušen protože podpora projektu by znamenala stát se výhradně live service studiem, což nechtělo udělat. Vývojář aktuálně pracuje na narativních hrách pro jednoho hráče.
Po veřejném prohlášení se však na Twitteru strhl příval komentářů zaměstnanců studia. Technický designér Nathaniel Ferguson zašel tak daleko, že nazval The Last of Us Online velmi zvláštním projektem a vrcholem své kariéry. Karl Morley, bývalý herní designér projektu, který nyní pracuje ve FireSprite (další studio vlastněné Sony), řekl, že se díky tomuto projektu naučil více než kdykoli předtím v jeho kariéře a hraní této hry si užil více než kteroukoli jinou hru pro více hráčů předtím i potom‘. Vinit Agarwal odpověděl jemu a mnoha dalším a pochválil soudržnost týmu a týmovou práci.
Netřeba dodávat, že všechna tato prohlášení jsou jen větším zklamáním, že jsme nikdy neviděli žádné záběry z The Last of Us Online. Navíc skvěle zpochybňují, proč by Sony a Naughty Dog zrušili hru s takovým potenciálem.
Může to trvat několik let, než získáme úplný obrázek o tom, co se skutečně stalo s The Last of Us Online.