Společnost Sony objasnila, jakým způsobem navrhuje uživatelské rozhraní konzole PS5, pokud jde o způsob, jakým hráči konzoli používají.
V rozhovoru se Stephenem Totilem z Game File viceprezident pro produkty, hry a hráčské zážitky ve společnosti Sony Interactive Entertainment Cory Gasaway upřesnil, jak je navržen jeden klíčový prvek uživatelského rozhraní PS5: Uvítací centrum (Welcome Hub).
Pro neznalé je uvítací centrum často první věcí, se kterou se setkáte při zapnutí systému PS5, a poskytuje hráčům přehled různých aspektů jejich konzole a účtu. Zahrnuje přehled pokroku s trofejemi ve hrách, ukazatel stavu baterie ovladačů, nejnovější nabídky v obchodě PlayStation Store nebo třeba jen upoutávku na nově oznámený titul.
Uvítací centrum je přizpůsobitelné a umožňuje hráčům vybrat si widgety, které umožňují zobrazovat informace, které považují za důležité.
Gasaway mluví o tom, že při návrhu uvítacího centra se vycházelo z toho, jak často uživatelé systému PS5 svou konzoli zcela vypínají, místo aby ji jednoduše přepnuli do režimu odpočinku. Poznamenává, že základna uživatelů systému PS5 je zhruba rovnoměrně rozdělena mezi dva tábory. Hráči, kteří vypnou svou konzoli, uvidí obrazovku Explore, zatímco hráči mimo USA uvidí podrobnosti o své naposledy hrané hře.
„Získali jsme mnoho poznatků o tom, jak hráči pracují se systémem PS5 mezi jednotlivými herními seancemi,“ vysvětlil Gasaway. „Malým příkladem je naše interní hypotéza, že mnohem více lidí pokaždé mezi herními seancemi přepne svou konzoli do klidového režimu, než aby ji zcela vypnuli. Jak se ukázalo, u všech našich hráčů to bylo zhruba 50/50 mezi oběma možnostmi. Znamenalo to, že přibližně 50 % našich uživatelů, kteří se nacházeli v USA, se po spuštění dostalo na naši stránku „Explore“. Ti mimo USA přistáli na stránce poslední hry, kterou hráli.“
Gasaway dále hovoří o vývoji uvítacího centra a o tom, jak tento nový prostor umožňuje hráčům, kteří předtím konzoli vypnuli, získat stručné informace o systému a svém účtu, než se pustí do hry. Hráči, kteří využívají režim odpočinku, se však stále mohou vrátit do své stále spuštěné hry.
„To byl hlavní faktor, který nás přiměl k tomu, abychom se zaměřili na vybudování Welcome centra, které bylo nyní spuštěno po celém světě,“ řekl. „Welcome hub je vyhrazený prostor, který si hráči mohou přizpůsobit pomocí widgetů a který jim umožňuje přehledně zobrazit informace ještě před zahájením herní relace. Pro hráče, kteří používají režim odpočinku, platí, že pokud opustí konzoli během hraní, po návratu ke konzoli se do ní stále rovnou vrátí a mohou hrát. Nyní se však hráči, kteří vypnou svou konzoli a znovu ji spustí, dostanou do uvítacího centra, kde se jim zobrazí jejich vlastní stránka, která obsahuje herní příležitosti, kde mohou hrát, posílat zprávy přátelům nebo dělat to, co je pro ně v danou chvíli důležité.“
Uvítací centrum je relativně nová funkce, která se objevila v aktualizaci firmwaru systému PS5 vydané v září 2024.