Počítačové porty společnosti Quantic Dream označují záměry společnosti stát se multiplatformním vývojářem a „butikovým vydavatelem“.

Od vydání Heavy Rain v roce 2010 byly tituly studia Quantic Dream silně spojeny s platformami PlayStation. Jak již bylo řečeno, Quantic Dream nikdy nebyl first party studiem, i když se to tak mohlo zdát. Tento fakt v nedávné době umožnil studiu odtrhnout se od Sony, přijmout investici od společnosti NetEase a začít vydávat hry i pro jiné platformy.  Prvním milníkem v této nové éře pro společnost jsou vydání her Heavy Rain, Beyond: Two Souls a Detroit: Become Human na PC, prostřednictvím Epic Games Store.

V nedávném rozhovoru David Cage sdělil jak velký posun to pro vývojáře vlastně je. Ukázalo se, že studiu Quantic Dream odtržení od vydávání her pouze na PlayStation umožnilo pracovat na různých platformách a oslovit hráče po celém světě.

David Cage potvrdil, že společnost Quantic Dream se skutečně snaží expandovat a zbavit se exkluzivity PlayStation a to od doby zhruba dvou let před vydáním Detroitu a že „po dvanácti letech exkluzivní spolupráce s PlayStationem si myslí, že je ten pravý čas stát se více nezávislým. Studio údajně také cítí, že se herní prostředí v příštích letech změní, díky nástupu nových platforem i Cloudovému hraní.

Přečti si  Mass Effect Legendary Edition dostane velký Day One patch, který vylepší výkon

Jako nezávislý vydavatel bude Quantic Dream prosazoval originalitu a vysokou kvalitu a přitom poskytoval technickou a průmyslovou podporu. Dále říkal, že Quantic Dream„ cítil, že existuje prostor pro nového vydavatele, který by měl „etický“ přístup, který by nabízel spravedlivé obchody a nepřevzal vlastnictví jejich IP.

Takový drastický posun pro vývojáře však není bezproblémový, protože Quantic Dream musel najít nejlepší partnery, aby k tomu mohlo dojít. Podle Cage se vedení studia sešlo s mnoha potencionálními vydavateli a finančníky, kteří by mohli mít zájem o investice do společnosti, než se shodli na NetEase.  “Chápali ambice, které jsme pro studio měli, a cítili jsme, že mezi našimi společnostmi existují velmi zajímavé strategické synergie.

Zatímco se společnost Quantic Dream rozhodla odtrhnout od Sony a přinesla dříve exkluzivní tituly na PC, tak se zdá, že mezi společnostmi není žádná špatná krev. „Se Sony PlayStation jsme vždy měli skvělý vztah. Vždy moji práci velmi podporovali a na oplátku jsme jim byli vždy velmi loajální. Takže jsme o tom všem velmi otevřeně hovořili a oni nám umožnili vydat náš katalog titulů na PC, “potvrdil David Cage.

Přečti si  [AKTUALIZOVÁNO] Elden Ring - unikl další krátký klip, FromSoftware naznačuje, že by hra mohla vyjít na přelomu fiskálních let 2022-23

David Cage odhalil, že Quantic Dream strávil rok prací na PC portech svých her, optimalizací enginu a přepracováním ovládacích prvků, aby byly jejich tituly přístupné všem PC hráčům. Studio nechtělo dělat přímé porty, aniž by věnovalo pozornost rozdílům mezi platformami.  A studio je s výsledkem opravdu spokojeno.

Kdykoli se velké studio jako Quantic Dream rozhodne odtrhnout se od svých zavedených norem, musí počítat s velkým rizikem, ale jak se zdá, tak Quantic Dream byl v tomto směru velmi úspěšný.

Heavy Rain a Beyond: Two Souls jsou již na PC dostupné prostřednictvím obchodu Epic Games Store, přičemž Detroit: Become Human se má na PC objevit až na konci roku.

4 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno