„Pata-pata-pata-pon“ Tyhle rytmy budete napřed nenávidět a ve finále se přistihnete, jak si melodii broukáte…

V dnešní době remasterů, které se na nás valí ze všech stran se na PS Store objevila předělávka hry z platformy PSP, která vyšla v roce 2008 jménem Patapon. Jedná se o velmi rytmickou hru od Japan Studia, a já vám ji s radostí představím.

Pataponi jsou válečníci, hledající tzv. „Almighty“ (Všemocného), kterého se ujmete vy a máte za úkol pomocí nebesky rytmických melodií bubnu velet své skupince Pataponských vojáků. Zní to jednoduše, ale věřte, že pro mě to byl ze začátku poměrně problém, protože můj hudební sluch a smysl pro rytmus se rovná nule. Avšak blikající okraje obrazovky dají i takovému nahluchlému jedinci najevo, kdy má započít svoji tlačítkovou kombinaci. Těmito kombinacemi zadáváte Pataponům povely k pochodu v před, k útoku, k obraně, jakousi přípravu na útok a v krajním případě i úprku.

Od hry jako takové jsem očekával zběsilé mačkání kláves a oddychové hraní, ale opak byl pravdou. Tedy alespoň ze začátku. Hra vás protáhne rychlým tutoriálem a než se stihnete rozkoukat, jste vhozeni do vody a plavte. Kmen zužuje hlad, Všemocný, pomoc nám něco ulovit. Tak zní zadání první mise. Když se mně i na potřetí ukázalo na obrazovce Mission failed, měl jsem chuť zadupat gamepad do země a hru bezpodmínečně odinstalovat, ale stále mě poháněla nějaká touha, která mi nedala pokoj. Mise jsou vesměs krátké a některé souboje s bossy byly nervy drásající a doháněly mě až k šílenství, do toho jsem se přistihl jak si rytmy prozpěvuji společně s válečníky.

Přečti si  Tvůrci Kingdom Come Deliverance 2 říká, že souboje budou přístupnější, a vysvětlují, proč hra stále používá CryEngine

Na začátku dobrodružství o hledání ráje pro Patapony máte skupinku věrných bojovníků, která se rozrůstá každou misí, díky sbíraním surovin a verbování nových druhů. Co mě mile překvapilo, byl managment vaší armády. Můžete si ji libovolně dělit do skupin a dávat příslušné vybavení.

Hra má skoro řekl bych až roztomilé grafické 2D zpracování a již na první pohled je poznat, že je dílo z japonské dílny. Pestře barevně malované okolí vypadá příjemně a uklidňuje člověka při nezdaru (který věřte mi přijde vcelku brzy). Jedna věc, kterou na hře hodnotím nejkladněji je zpracování zvuku, potažmo hudby, tohle se Japan Studio opravdu povedlo!

Dohrání kampaně mi trvalo cca 20 hodin, ale pokud budete chtít posbírat všechny achievementy a dohrajete všechny extra mise, může se tato hra vyšvihnout až k pětadvaceti hodinám, což je slušná porce k tomu, aby jste si Patapony opravdu dosyta užili.

Přečti si  God of War: The Board Game - Nová éra hrdinských dobrodružství

Kaňkou na kráse byla ovšem nedotaženost remasteru, která se projevovala občasnými lagy a záseky, což u rytmické hry a u single-playeru je docela problém, hlavně v případě pokud netrefíte rytmus na první dobrou, promeškáte například u boss fightu ideální čas k obraně a rázem vám začnou šedivět vlasy na hlavě. Lagy nejsou časté, ale bohužel jsou. To je má hlavní výtka k jinak velmi zábavné hře.

Vývojáři: Japan Studio / On-core software

Vydavatel: SIEE

Datum vydání: 1.8.2017