Bývalý generální ředitel BioWare Aaryn Flynn veřejně hovoří o problémech s prací na Frostbite Enginu společnosti EA.
Ve zprávě z Gamesindustry.biz se bývalý generální ředitel Bioware Aaryn Flynn otevřeně rozhovořil o o problémech s prací na enginu Frostbite společnosti EA.
„Bylo těžší a těžší dělat pro lidi, kteří chtěli stále nový obsah„, říká Flynn z Reboot Develop Red v Banff, Canada. “ A i když jsme měli více lidí – měli jsme více týmů, zpomalila se rychlost, s jakou s jakou bychom mohli nové herní zážitky budovat a vymýšlet.“
Flynn také popsal engine, o kterém říká, že dokáže dělat úžasné věci, „ale může být velmi choulostivé a obtížné ho zvládnout.“ Zmiňuje, že na Frostbite Engine nepracoval od roku 2014, kdy opustil Bioware. Prvním titulem BioWare, který byl vyvinut s tímto enginem, bylo Dragon Age: Inquisition, které vyšlo v roce 2014. A i když byl Anthem vydán až poté, co Flynn studio opustil, byla hra v jednu chvíli pod jeho vedením.
„Zdálo se, že jsme v tomto případě nenalezli dostatek nástrojů pro vývoj, když jsem odešel z EA přemýšlel jsem, proč tomu tak bylo, proč bylo tak těžké tyto nástroje vyrobit?“
Od svého odchodu z BioWare se Flynn připojil k Improbable, který vyvíjí různé hry a technologie pro cloudovou platformu Improbable SpatialOS.
„Hry stále vyrábějí lidé,“ říká Flynn. „Čím více můžete lidem, kteří tyto hry vytvářejí, dodat vysoce kvalitní nástroje, které jim pomohou dělat lepší práci a experimentovat, tím více vám pomohou být produktivní a díky tomu budete mít v tomto odvětví úspěch.“
Zdá se, že Frostbite engine, který EA používá je již zastaralý a společnost by měla investovat prostředky k jeho modernizaci, či nahrazení, aby vývojáři dostali do rukou nové nástroje, které jim umožní dělat nové inovativní věci.
Frostbite engine není zastaralý, jen je vytvořený DICE pro střílečky, ne pro RPG typu DA nebo ME.. EA nechtělo utrácet za licenci jiného engine, a tak Bioware donutilo použít Frostbite..
Ono nejen Bioware, na tom enginu jede i FIFA, NFS a další hry