„Vážíme si vášně a kreativity, ne dlouhých hodin strávených při vývoji. Omlouvám se týmu, že jsem se takhle vyjádřil“ říká Glen Schofield.
V posledních několika letech jsme byli svědky značného tlaku pro vývoji videoher. Řada prominentních studií se dostala pod palbu kvůli svým pracovním podmínkám a odpor proti těmto pracovním praktikám byl značný.
Nedávno se zdálo, že ředitel The Callisto Protocol – Glen Schofield, který je také generálním ředitelem Striking Distance Studios, přilil olej do ohně v jednom ze svých později smazaných tweetů, kde zmínil, že vývojový tým pracuje „12-15 hodin 7 dní v týdnu“, což se zdálo jako, že to hrdě oslavuje a říká: „Děláš to, protože to miluješ.“
Není překvapením, že Schofield byl za své komentáře široce kritizován fanoušky, médii a dalšími vývojáři a nedlouho poté dotyčný tweet smazal.
Nedávno Schofield navázal dalším tweetem a omluvil se za své předchozí komentáře. „Každý, kdo mě zná, ví, jak prožívám vášeň z projektu se všemi, se kterými pracuji,“ napsal. „Dříve jsem tweetoval, jak jsem hrdý na úsilí a hodiny, které tým hře věnoval. To bylo špatně.“ Oceňujeme vášeň a kreativitu, ne dlouhé hodiny. Omlouvám se týmu, že jsem to takto nazval.“
Vývojáři jako Naughty Dog, Rockstar, CD Projekt RED a mnoho dalších se velmi veřejně zabývali vyčerpávajícím přesčasům, ale v posledních letech se studia začínají více snažit o soudržnější a lépe strukturované vývojové kanály.
The Callisto Protocol vychází pro PC a konzole 2. prosince.
This, from a studio head, is crunch culture defined. Of course nobody is “forced” to work insane hours. But imagine the reduced bonuses and lack of promotion opportunities if you don’t? “You do it because you love it.” Weaponized passion. This is why people burn out of gaming pic.twitter.com/seyE7tkPuf
— Jason Schreier (@jasonschreier) September 3, 2022
Anyone who knows me knows how passionate I am about the people I work with. Earlier I tweeted how proud I was of the effort and hours the team was putting in. That was wrong. We value passion and creativity, not long hours. I’m sorry to the team for coming across like this.
— Glen A. Schofield (@GlenSchofield) September 3, 2022