Hráči Call of Duty obvinili studia Activision z používání generativní umělé inteligence k výrobě herních aktiv, jmenovitě vizitek, nálepek a některých skinů po dobu alespoň několika měsíců.
Například calling karta s vánoční tématikou zobrazující „zombifikovaného“ Santa Clause nesla jasné stopy použití gen-AI – dotyčná postava měla příliš mnoho prstů.
Důkaz je nyní na světě, a to díky nedávné aktualizaci zásad služby Steam, která vyžaduje, aby vývojáři objasnili, kdy byla při výrobě jakékoli hry v obchodě použita generativní umělá inteligence.
Podle nedávné aktualizace zásad služby Steam musí vývojáři zveřejnit informace o použití generativní umělé inteligence v pododdíle uvedeném v základním popisu hry. Stalo se tak v důsledku nových pravidel zveřejněných Úřadem pro autorská práva Spojených států, který nařídil, že jakýkoli obsah s generativní umělou inteligencí nelze klasifikovat podle autorských zákonů.
Na stránce služby Steam pro Black Ops 6 je napsáno:
Náš tým používá nástroje generativní umělé inteligence k vývoji některých herních prostředků.
Call of Duty je jedním z nejambicióznějších vývojářských počinů v moderním herním průmyslu – ve studiích společnosti Activision pracují tisíce vývojářů na několika projektech současně. Mnoho fanoušků pobouřilo, že se tyto týmy musely „uchýlit“ ke generativní umělé inteligenci, aby vytvořily herní prostředky.
Ve většině případů byl vytvořený obsah příznivci legendární série FPS označen za „AI slop“.
Není to však poprvé, co se společnost Activision při podpoře série Call of Duty opírá o umělou inteligenci. V roce 2023 bylo odhaleno, že nástroje založené na umělé inteligenci a ML budou použity k moderování hlasového a textového chatu ve hře. Tato zpráva však nebyla přijata tak ostře jako odhalení, že tým využívá genovou AI k doplnění práce umělců, zejména když si za to účtuje od hráčů další peníze.
Jaký nejhorší prostředek vytvořený generativním AI jste v Call of Duty viděli?