Nadcházející díl Assassin´s Creed: Origins bude obsahovat tisíce živých NPC a to díky novému AI, hra tak bude mnohem otevřenější.
To vyplývá ze slov ředitele hry Ashrafa Ismaila z posledního vydání magazínu Play. Vývojáři tak přepracovali AI framework díky kterému NPC vedou v herním světě skutečný život.
„Vytvořili jsme nový rámec AI, který nám ve umožňuje, aby v tomto světě žili tisíce trpících lidí „
vysvětluje Ismail, přičemž všechny AI – všechny lidské a zvířecí NPC, které obývají rozptýlený egyptský prostor – jsou „virtualizovány “
„To znamená, že fungují a žijí svůj život i když se na ně nedíváte. Hráči tak nebudou nuceni znovu vstupovat a načítat hru, pokud se objeví nějaký cíl, který minete. To proto, že Origins následně vytvoří nové scénáře a možnosti k hraní. Když se budete pohybovat a komunikovat s prostředím a jeho obyvateli, hra bude reagovat na vaše úspěchy a neúspěchy v reálném čase, aniž by vás jakkoli trestala za to, že jste kreativní nebo příliš útoční. To znamená, že všechna tato omezení jsou pryč a to úplně pryč. Byla to určitá frustrace, kterou jsme chtěli ze série odstranit. „
Ismail dodal, že herní zážitek se může měnit i při pronásledování určitého cíle.
„Důležité je, že tyto informace poskytujeme hráči, že tento AI skutečně žije ve svém světě, dělá cokoli, co ho napadne, a vy jako hráč si vyberete jaký druh zkušenosti chcete mít. Když vás žádáme, abyste něčeho ve hře dosáhli, váš cíl je vám nyní mnohem otevřenější … Takže ano, stále máte atentní cíle, ale technicky můžete dělat co chcete, aby jste se k němu dostali. Pokud máte určitý cíl, musíte zjistit jak žije, vybudovat si plán k jeho likvidaci a věnovat mu maximální pozornost. Musíte také zjistit zda je váš cíl skutečný, nebo zda se jedná o nástrahu v podobě nevinného člověka. To znamená, že tato hádanka se o které máte z části jasno, se při bližším průzkumu může dramaticky změnit v závislosti mnoha faktorů.„
Bude velmi zajímavé sledovat, jak tyto změny v Origins ovlivní celkové hraní hry.
Assassin´s Creed: Origins vychází na PC, PS4 a Xbox One 27. října