Termín vydání Cyberpunku 2077 se nezadržitelně blíží, alespoň tedy doufáme a studio CD Projekt RED se muselo vzdát snahy omezit crunch ve svých studiích, minimálně do doby, než bude hra vydána.

Cyberpunk 2077 je bezpochyby nejočekávanějším titulem, který má do konce tohoto roku vyjít. A i přes fakt, že vývojáři v CD Projekt RED na hře pracují již několik let, tak nové nápady a vylepšení si vyžádaly několik odkladů. A i přes fakt, že studio již dříve vyjádřilo touhu pokusit se omezit crunch na svých zaměstnancích a vývojářích, tak se zdá, že studio musí od této touhy upustit a to minimálně do listopadu, kdy má být hra vydána.

Ve zprávě Jasona Schreiera z Bloombergu začalo studio v poslední fázi vývoje Cyberpunku 2077 prosazovat 6denní pracovní týden. Podle zprávy před rokem CD Projekt Red potvrdil Schreierovi (tehdy ještě v Kotaku), že se studio „zavázalo“ snížit dopady crunche na studio a zdraví jeho zaměstnanců. Podle anonymního zaměstnance však studio vyžaduje prodloužený 6denní pracovní týden, aby mohlo dokončit titul včas. Tato informace měla být oznámena celofiremním emailem.

Konkrétně zpráva podrobně uvádí, že někteří zaměstnanci „již věnují hře celé noci i víkendy déle než rok, zatímco hra byla zaslána k certifikaci pro schválení společnostem Microsoft a Sony kvůli vydání na konzole. Aktuální crunch ve studiu má být především kvůli hledání a opravám chyb, které by mohli znepříjemnit herní zážitek.

Přečti si  Společnost Take-Two Interactive propustí 5 % zaměstnanců a zruší projekty, aby ušetřila náklady

Vedoucího studia CD Projekt Red Adama Badowskieho v e-mailu vysvětlil, že „celé studio je přeplněné“ a že se od zaměstnanců očekává, že v posledních týdnech odvedou „své typické množství práce a přidají jeden den z víkendu navíc“ než se hra vydá. Zatímco přesčasy budou zaměstnancům proplaceny, Badowski uvedl, že ví, že je to v přímém rozporu s tím co dříve o těchto praktikách uvedli. Vysvětlil však také, že studio využilo všechny další možné způsoby jak situaci řešit.

Crunch je při vývoji her opakující se problém a vzhledem ke světové pandemii a množství omezení, se kterými se studia musí potýkat není divu, že v závěrečné fázi vývoje CD Projekt RED přistoupil k těmto nepopulárním praktikám.

Přečti si  Série Fallout měla za jediný den téměř 5 milionů hráčů

Cyberpunk 2077 vychází na PC, PS4, PS5, Xbox One a XSX/S 19. listopadu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno