Cyberpunk 2077: Vývoj údajně začal až v roce 2016 a ukázka z E3 2018 byla „Falešná“
Domů » Hry » Cyberpunk 2077 » Cyberpunk 2077: Vývoj údajně začal až v roce 2016 a ukázka z E3 2018 byla „Falešná“

Cyberpunk 2077: Vývoj údajně začal až v roce 2016 a ukázka z E3 2018 byla „Falešná“

Podle nové zprávy popisující problémový vývojový cyklus Cyberpunk 2077, začaly práce na hře až v roce 2016 a demo představené na E3 2018 bylo očividně „falešné“, říkají zasvěcenci.

Nová zpráva agentury Bloomberg, sestávající z několika rozhovorů od vývojářů (kteří požadovali anonymitu, aby chránili svou kariéru), podrobně popisuje různé problémy, které sužují vývojový proces Cyberpunku 2077 až do jeho vydání. 

Ačkoli byl Cyberpunk 2077 oznámen v roce 2012 s upoutávkou, „společnost se tehdy stále soustředila hlavně na svůj poslední titul a plný vývoj začal až koncem roku 2016, uvedli zaměstnanci. To bylo, když CD Projekt v podstatě stiskl reset, podle lidí obeznámených s projektem. “ Skutečný vývoj tedy začal až v roce 2016, ukázka E3 byla údajně téměř úplně „falešná“ a chyby byly známy nebo zřejmě všichni věděli, v jakém problémovém stavu se hra nachází.

Cyberpunk 2077 byl několikrát odložen a poté se i přes to vše objevil na konzolích v mizerném stavu a to tak moc, že jej společnost Sony stáhla ze svého digitálního obchodu a řada hráčů požadovala vrácení peněz. Od té doby CD Projekt RED pracuje na opravách chyb, aby bylo RPG rozumně hratelné na PS4 a Xbox One a stále se hráčům omlouvá.

Renomovaný novinář a autor knih Jason Schreier (který je známý svými dobrými kontakty v herním průmyslu) zveřejnil jednu ze svých notoricky známých zasvěcených zpráv. V ní více než 20 vývojářů anonymně mluví o práci na Cyberpunk 2077 a o tom, co všechno se pokazilo.

Zdá se, že hlavní problémy s vývojem Cyberpunk 2077 byly způsobeny špatným plánováním. To by mělo zahrnovat například nerealistické termíny a výslednou krizi ve studiu. K problému zjevně přispěla i skutečnost, že základní grafická struktura byla vyvinuta souběžně s hrou a že Cyberpunk 2077 spoléhá nejen na nové nastavení, ale také na novou perspektivu.

Problémy, chyby a technické obtíže však byly dobře známy. Vývojáři prostě neměli čas je opravit. Mnoho respondentů, kteří se vyjádřili ve Schreierově zprávě, navíc uvádí, že úroveň řízení CDPR byla zaměřena mnohem více na marketing než na samotný vývoj.

  • Vývoj začal až v roce 2016? V roce 2016 bylo zjevně hodně změněno a „bylo stisknuto resetovací tlačítko“, což údajně vedlo k vnitřním konfliktům a odchodu vysoce postavených vývojářů. Což jasně ukazuje, že skutečný vývoj měl ještě méně času, ačkoli RPG bylo oznámeno již v roce 2012.
  • Demo E3 2018 údajně falešné: Demo Cyberpunk 2077 zobrazené na E3 2018 je údajně téměř úplně umělé. Podkladové systémy pravděpodobně ani nebyly ve hře a práce na ukázce údajně pohltila čas a zdroje, které by byly jinde tolik potřebné. Skutečnost, že velká ukázka E3 slibuje více, než hra nakonec dokáže, není jen problémem Cyberpunk 2077 a je v herním průmyslu velmi rozšířená.
  • Kultura krize: Více než 12 vývojářů říká Jasonovi Schreierovi, že se cítili pod tlakem a museli pracovat přesčas. V některých případech byla pravidlem 13hodinová pracovní doba, někteří zaměstnanci kvůli tomu „ztratili své rodiny“ a vývoj se stále nezrychloval.
  • Nerealistické termíny a plánování: Interně si mnoho vývojářů původně myslelo, že datum vydání Cyberpunk 2077 je vtip. Existovaly dokonce sázky na odložení a rok 2022 byl považován za realistické datum vydání.
  • Údajně každý věděl : Podle několika prohlášení bylo všem členům studia k datu uvedení na trh jasné, že Cyberpunk 2077 není v dobré kondici a ve skutečnosti potřebuje více času. Některé funkce nefungovaly, chyběly části dialogu a stále byly objevovány vážné chyby.
Ředitel hry Cyberpunk 2077 a šéf studia CD Projekt RED Adam Badowski pravděpodobně nereagovali na žádosti Jasona Schreiera o rozhovor, ale nyní na Twitteru vydává veřejné prohlášení k výše uvedeným zasvěceným zprávám. Snaží se v něm vysvětlit některé věci, ale přesto ponechává mnoho otázek nezodpovězených.
  • Demo na E3 2018: Podle Adama Badowského nebyla ukázka falešná. Byla to „rozpracovaná práce“ a finální hra nejenže se hraje lépe, ale také vypadá lépe. Zdá se, že má na mysli pouze verzi pro PC, verze pro PS4 a Xbox One jsou „jiný případ“. Píše, že „by nic z toho katastrofou nenazval“.
  • Chybějící funkce: To, že části hry budou během vývoje smazány nebo odstraněny, je součástí tvůrčího procesu. Loupeže aut by však existovaly téměř přesně tak, jak byly vidět v ukázce v dokončené hře. Adam Badowski také odkazuje na vysoké hodnocení, které (verze pro PC) Cyberpunk 2077 obdržela, s čímž musíme souhlasit. PC verze hry je dle nás naprosto hotovou hrou, která svou kvalitou převyšuje mnoho jiných AAA titulů.
  • Většina lidí? Adam Bowski píše, že Jason Schreier mluvil pouze s 20 lidmi, z nichž pouze jeden nezůstal v anonymitě a někteří z nich byli bývalí zaměstnanci. To není většina z více než 500 lidí, kteří pracují v CDPR. Což samozřejmě nemusí znamenat, že ne všichni věděli, v jakém stavu se Cyberpunk nachází, ani to, že lhalo více než 20 lidí.

Na prohlášeních Cyberpunku je obzvláště pozoruhodné to, že zcela ignoruje dva z nejdůležitějších a nejzávažnějších bodů jeho reakce: Crunch a zjevně nereálné plánování nebo problémy s organizací. Adam Bowski se ani nepokouší vyvrátit tvrzení, že mnoho zaměstnanců * trpělo krizí kultury v CD Projekt RED. Neříká ani slovo o povinných přesčasech a tlaku vyvíjeném vedením a porušeném slibu, že se tak nestane.

Přečtěte si  Destiny 2 – Trials of Osiris je opět kvůli problémům vypnuto

Na druhou stranu studio CD Projekt RED oznámilo zaměstnancům, že jim budou vyplaceny finanční bonusy bez ohledu na to, jaké hodnocení si hra odnese i na to, jaké budou její prodeje.

Akcie společnosti se v minulém týdnu propadly, i když ne na rekordní minima. Jak již bylo řečeno ve zprávě pro investory, správní rada CD Projekt Red uvedla, že této hry se kromě 8 milionů předobjednávek prodalo dalších pět milionů kopií, čímž se celkový počet prodaných kusů zvýšil na více než 13 milionů. Tento údaj zohledňuje „výnosy zaslané drobnými klienty v kamenných i digitálních obchodech.

Přečtěte si  Bungie vysvětluje, proč se nepřátelé v Destiny 2 teleportují

Cyberpunk 2077 je aktuálně k dispozici pro PC, Xbox One.

Zdroj :
GP

Adam Jacik

Hráč, fanoušek technologií a rychlých aut. Hraji téměř vše na čem se dá.

1 komentář
  1. Profilový obrázek
Další doporučené příspěvky
 
Cyberpunk 2077 Patch 1.2 zpožděn kvůli kybernetickému útoku

Další velká aktualizace Cyberpunk 2077 byla odložena na druhou polovinu...