DOOM: The Dark Ages od id Software slibuje mnohé, od větších úrovní a dosud „nejrozsáhlejší“ kampaně až po těžšího a tankovějšího zabijáka. Nejinak je tomu i s jeho zbraněmi, přičemž režisér hry Hugo Martin oslavuje téměř každou zbraň jako vytvořenou „od nuly“.
Martin a producent Marty Stratton hovořili s PC Gamerem pro jeho 408. číslo, přičemž první z nich poznamenal: „Myslím, že pouze brokovnice jsou stejné. Plazma je tak jiná, takže zbytek je úplně nový. To byl záměr, opravdu jsme se ujistili, že vám dáváme nové nástroje k ovládnutí.“
Novou plazmovou zbraní je Accelerator, což je „v podstatě plazmová puška SMG. Takže má krátký dostřel, vysokou rychlost střelby a je velmi zábavná.“
„Musíte mít svou klasiku, je to hra Doom. Musíte mít plazmovou pušku. Musíte mít brokovnice. Ale co pak ještě můžeme vytvořit? Takže jsme začali s každou zbraní od nuly,“ řekl Martin. Samozřejmě nechybí ani nové zbraně pro boj zblízka, jako je štítová pila a plamenomet.
Zatímco některé zbraně jako Chaingun a Rocket Launcher se vracejí (jejich změny budou teprve upřesněny), neuvidíte takové zbraně jako Heavy Cannon z DOOM Eternal. „Vrátit ho hráčům do rukou na začátku Dark Ages, to znamená, že si začnou připadat jako v DLC, protože tento nástroj už ovládli.“
Cílem je poskytnout hráčům „celou novou sadu nástrojů, které mohou objevovat a učit se je ovládat. To nám zajistí skutečný, vyvážený zážitek. A nemusíme hned začít zvyšovat obtížnost, protože vám dáváme nástroj, který jste již zvládli v předchozí hře.“
Hra DOOM: The Dark Ages vychází 15. května pro konzole Xbox Series X/S, PS5 a PC. Hned první den bude k dispozici také v rámci služby Game Pass.