Čekání na Dragon Age: Dreadwolf se zdá být u konce a jak uvádí samotné studio, je tu naděje, že to čekání stálo za to.
Ještě před dvěma měsíci Jeff Grubb tvrdil, že vývojáři jsou přesvědčeni, že hra bude uvedena na trh v roce 2024. Dnes Grubb v novém krátkém díle svého videoseriálu Game Mess tuto myšlenku zopakoval a zároveň dodal, že všichni (pravděpodobně v BioWare) jsou nyní, když už je hra téměř hotová, opravdu spokojeni s tím, jak dopadla.
Dragon Age: Dreadwolf, o kterém jsem se již zmínil, vyjde letos. Bude to na Summer Game Festu nebo v té době? Ano, to říkali sami v EA. Pořád to vypadá, že ta hra vyjde ještě letos, takže kde jinde by ji oznámili než na Summer Game Festu? Mohli by uspořádat vlastní akci, ale očekávám, že budou mít – no, pokud uspořádají vlastní akci, myslím, že to bude součást orbitu Summer Game Festu, takže bychom tu hru měli vidět na Summer Game Festu nebo přibližně v té době. A měli by mít všechny podrobnosti k té věci, protože se zdá, že všichni jsou s tou hrou opravdu spokojeni; jsou docela spokojeni s tím, jak to dopadlo. Plán je takový, že ji uvedeme na trh v tomto kalendářním roce, takže ne ve fiskálním roce EA, ne před březnem 2025 nebo tak něco, ale letos. A nemyslím si, že byste museli čekat příliš dlouho po oznámení této věci, abyste si ji mohli zahrát.
Další pokračování fantasy RPG série Dragon Age má za sebou přinejmenším komplikovanou fázi vývoje. Původně stál kreativní ředitel Mike Laidlaw v čele projektu s kódovým označením Joplin, který měl přinést menší, příběhově více zaměřený Dragon Age odehrávající se v regionu Tevinter. Projekt však byl zrušen, protože postrádal prvky živé služby, které EA chtělo; to bylo ještě před vydáním Anthem. Laidlaw v důsledku toho ze společnosti BioWare odešel.
Pod vedením Matthewa Goldmana se rozjel další projekt Dragon Age s těmito prvky živé služby, ale na začátku roku 2021 Jason Schreier z agentury Bloomberg uvedl, že EA přesvědčil úspěch Star Wars Jedi: Fallen Order o komerční životaschopnosti her pro jednoho hráče. Proto byly tyto prvky živé služby zrušeny a Dragon Age se vrátil k hře pouze pro jednoho hráče.
V červnu 2022 společnost BioWare konečně potvrdila, že Dragon Age: Dreadwolf bude pro každého, kdo hrál předchozí hru a její DLC po vydání, to z hlediska příběhu dávalo dokonalý smysl. V říjnu 2022 studio oznámilo, že dosáhlo milníku Alpha, kdy je hra hratelná od začátku do konce. Dříve mělo BioWare na vypilování svých her jen několik měsíců od Alphy do uvedení na trh, zatímco s pravděpodobným podzimním vydáním (které by mohlo spadat do období blízkého desetiletému výročí od uvedení Inquisition na trh) bude mít dva roky věnované tomu, aby zazářila.
O hře toho moc nevíme, kromě zvěsti, která naznačuje, že přímé ovládání členů party (jak je pro sérii obvyklé) by mohlo být vyměněno za rozkazy vydávané prostřednictvím kolečka, podobně jako v Mass Effectu. Co se týče dostupných lokalit, BioWare prozradilo, že Dragon Age: Dreadwolf umožní hráčům prozkoumat mnohem více Thedasu než v kterémkoli předchozím díle, včetně Anderfelsu, Antivy, Rivain a dalších.
Dragon Age: Dreadwolf bude opět pohánět engine Frostbite. Hra vyjde pro PC, PlayStation 5 a Xbox řady S|X.