Vzhledem k tomu, že Dragon Age: The Veilguard konečně míří ke svému dlouho očekávanému vydání, tento článek vás seznámí s každým aspektem akčního RPG, od jeho problematického vývoje až po potvrzené funkce, příběh a prostředí.

Projekt prošel postupem času několika iteracemi. Krátce po úspěšném vydání Dragon Age: Inquisition na konci roku 2014 nastínil herní ředitel BioWare Mike Laidlaw plány pro nový díl s kódovým označením Joplin. Jednalo by se o menší hru zaměřenou na „loupež“ v oblasti magokracie Tevinter Imperium. Tato iterace byla zrušena na konci roku 2017 (přibližně ve stejnou dobu společnost opustil Laidlaw), když se v Electronic Arts pokusili převést hru na návrh live service game. Tehdy byl tento nový Dragon Age (kódové označení Morrison) popsán jako ‚Anthem s draky‘.

To nebyla poslední velká změna směru. Po masivním neúspěchu Anthemu a úspěchu hry Respawnu – Star Wars Jedi: Fallen Order pro jednoho hráče, EA nakonec přehodnotila svůj vlastní postoj a umožnila BioWare zbavit se prvků živé služby a obnovit vývoj jako titulu pouze pro jednoho hráče.

Dragon Age: The Veilguard byl dříve známý jako Dragon Age: Dreadwolf, ale tým se nedávno rozhodl změnit název, aby odrážel zaměření hry na společníky hráče spíše než na jednoho z (předpokládaných) padouchů.

Datum vydání, platformy, ceny, edice

BioWare a Electronic Arts zatím neoznámily definitivní datum uvedení (ani ceny nebo dostupné edice). Potvrdili však, že hra vyjde letos na podzim pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series S|X.

Hra dosáhla milníku Alpha verze téměř před dvěma lety, což umožňuje mnohem delší dobu na vyleštění než kterékoli předchozí hře BioWare. Mezi touto skutečností a Ubisoftím Assassin’s Creed Shadows, které již oznámili datum vydání 15. listopadu (což by bylo blízko 10letému výročí Inquisition), existují spekulace, že vývojáři mohou zamířit na spuštění koncem září nebo začátkem října. Další oficiální informace mohou být zveřejněny v následujících týdnech.

Stejně jako u všech her od EA bude Dragon Age: The Veilguard hratelný ihned (pravděpodobně ještě před oficiálním vydáním) s předplatným EA Play Pro.

dragon age the veilguard image 4 1
Zdroj: BioWare

Žánr, prostředí a premisa příběhu

Nový díl Dragon Age je akční hra na hrdiny z pohledu třetí osoby. Na rozdíl od Inquisition nebude obsahovat otevřené zóny. BioWare uvedl, že jde o vysoce kurátorský a ručně vyrobený zážitek, který lépe uspokojí potřeby vyprávění, což bylo ústředním bodem tohoto projektu. To znamená, že také potvrdili, že se hra ‚dramaticky otevře‘ po určitém bodě, což umožní průzkum mimo vyšlapané cesty v některých ‚poměrně širokých prostorech‘.

Nastavení může být jediným pozůstatkem z dřívějších fází projektu. Poprvé v této franšíze hráči zamíří do Tevinter Impéria; ve skutečnosti se samotný začátek hry, jak ukazuje 15minutový gameplay, odehrává v hlavním městě Minrathous. Hráči však mohou očekávat, že navštíví větší část kontinentu Thedas než kdy předtím, včetně lokací jako Weisshaupt (pevnost Šedých strážců, která se nachází v Anderfelsu), Rivain, Arlathan Forest a Deep Roads.

Přečti si  RECENZE: Niceboy X330 Cubix - Hodně parády za málo peněz

Příběh hry Dragon Age: The Veilguard se odehrává přibližně osm let po událostech z DLC Trespasser pro Dragon Age: Inquisition. Solas, nyní plně odhalený jako elfský bůh podvodníků známý jako Dreadwolf, je pekelně odhodlaný roztrhnout Veil, aby elfům navrátil nesmrtelnost, bez ohledu na následky pro svět. Hráčova postava jménem Rook (příjmení se mění v závislosti na rase, vybírá se mezi Qunari, trpaslíkem, elfem a člověkem) se dozví o situaci a spěchá po boku Varrica, Harding (trpasličí zvědkyně z předchozí hry) a mágského detektiva jménem Neve zastavit Solase. Havran úspěšně překazí magický rituál, ale tím osvobodí dvě extrémně nebezpečná elfí božstva, která předtím uvízla za Závojem: Elgar’nan a Ghilan’nain. Bude záležet na Havranovi a jejich Ochraně závoje (složené ze sedmi společníků: Harding, Neve, Lucanis, Bellara, Davrin, Taash a Emmrich, aby ochránili Thedas před následky.

Ve hře Dragon Age: Inquisition si hráči importovali stavy uložení z předchozích her prostřednictvím speciálního softwaru Dragon Age Keep, což jim umožnilo zachovat stavy světa, které vznikly na základě jejich rozhodnutí a následků. V případě hry Dragon Age: The Veilguard se společnost BioWare rozhodla pro jiný přístup. Hráči si budou vytvářet klíčové volby z předchozích her přímo v novém tvůrci postavy, přičemž tarotové karty budou poskytovat kontext pro každé rozhodnutí. Dokonce si budou moci znovu vytvořit vlastního Inkvizitora (hlavní postava třetího dílu), který se ve hře v určité roli objeví. Samotný tvůrce postavy byl popsán jako nejvýkonnější, jaký kdy BioWare vytvořil, a nabízí rozsáhlé možnosti přizpůsobení těla (včetně 40 různých odstínů pleti a tolika typů rohů Qunari, stejně jako více než 30 stylů líčení), možnost zvolit si zájmena odděleně od pohlaví a jeden ze čtyř hlasů z anglického mužského, anglického ženského, amerického mužského nebo amerického ženského. Tvorba postavy zahrnuje také možnosti roleplayingu v pozadí, jako je frakce, přičemž k dispozici je šest možností: Grey Wardens, Antivan Crows, Shadow Dragons, Lords of Fortune, Mourn Watch a Veil Jumpers.

Dragon Age The Veilguard Screenshot 03 GroupB 3840x2160 scaled 1
Zdroj: BioWare

Hratelnost

Soubojový systém je více zaměřen na akci než v předchozích hrách Dragon Age a vývojáři vyjádřili cíl, aby hráči měli pocit, že mají pod kontrolou každou akci, ať už jde o odrážení, uhýbání nebo blokování.

Hráči si kromě ultimát (které se mění v závislosti na specializaci) a run vyberou tři aktivní schopnosti pro každou postavu, které si přinesou do své výzbroje (dvě lze v průběhu boje vyměnit). Některé schopnosti však byly zapracovány do základního movesetu pro všechny třídy. Každá třída má nyní lehké a těžké útoky, které lze používat strategicky v závislosti na situaci, a některé schopnosti lze nabíjet. Kromě toho jsou mezi některými schopnostmi možnosti komba a komba lze v případě potřeby „pozastavit“ a odskočit a poté v nich pokračovat.

Hráči si vyberou třídu hlavní postavy ze tří možností: Válečník, Tulák a Mág. Každá z těchto tříd má vlastní sadu specializací. Válečníci se mohou stát buď Smrťáky, kteří pomocí nočních čepelí vysávají zdraví z nepřátel a riskují smrt, aby získali nadpřirozené schopnosti; Zabijáky, kteří ovládají obouruční zbraně pro přímočaré, ale silné útoky způsobující zvýšené poškození; nebo Šampiony, kteří jsou vybaveni jednoručními zbraněmi a štíty a zaměřují se na taktickou obranu a přijímání zásahů od nepřátel jménem skupiny.

Přečti si  Call of Duty: Modern Warfare 3 dorazí do Game Passu 24. července

Tuláci si mohou vybrat mezi Duelisty, kteří ovládají dvě čepele pro rychlé údery a mají nejrychlejší pohyb se zaměřením na úskoky a parie, Sabotéry, kteří využívají kombinaci pastí a triků k ovládnutí bojiště, a Strážci závoje, klasičtějším stylem boje na dálku, kteří zasahují nepřátele lukem. A konečně mágové mohou být buď Vyvolávači smrti (v podstatě nekromanti), Zaklínači (váleční mágové, kteří své útoky zblízka napájejí magií), nebo Vyvolávači, mistři živelné magie ohně, ledu a blesků. Podle společnosti BioWare nebude ve hře Dragon Age: The Veilguard z příběhového důvodu k dispozici magie krve.

Hráči si mohou svou postavu přizpůsobit podle svého gusta díky „obrovským“ stromům dovedností, které byly podle vývojářů inspirovány Sphere Gridem z Final Fantasy X. S každým zvýšením úrovně (maximální úroveň je 50) hra poskytne dovednostní bod, který lze ve stromu použít k odemknutí aktivních schopností, vlastností, menších pasivit a hlavních pasivit, mezi něž mohou patřit útoky skokem a zaručené kritické zásahy po specifických spouštěčích. Společnost BioWare také uvedla, že hráči budou moci zhruba v polovině hry odbočit od zvolené specializace a vybrat si další věci ze stromů dovedností, které doplní jejich herní styl.

Dragon Age: The Veilguard zredukoval skupinu ze čtyř na tři postavy kvůli většímu zaměření na akci. Společníky také nebudete moci ovládat přímo, ale můžete jim prostřednictvím kolečka schopností vydávat příkazy k provedení konkrétních schopností proti konkrétním cílům a pozastavit tak akci. Společníci mohou jednat samostatně, ale na těžších obtížnostech se doporučuje strategické hraní celé party.

Pokud jde o spojence hlavní postavy, ti se shromažďují ve společenském centru zvaném Lighthouse (nachází se ve Fade). Právě zde bude probíhat většina rozhovorů mezi nimi a hráčovou postavou. S každým společníkem lze navázat románek bez ohledu na pohlaví a rasu, a pokud s ním nebudete chtít navázat románek sami, může najít svůj protějšek jinde ve skupině.

Nakonec je potvrzeno, že ve hře bude crafting a transmogrifikace (možnost ovládat některé vybavení a místo něj ukázat kosmetický skin).

dragon age the veilguard image 3 2

Zdroj: BioWare

Technologie a specifikace

Dragon Age: The Veilguard je poháněn enginem Frostbite, jako Dragon Age: Inquisition, Mass Effect: Andromeda a Anthem. BioWare řeklo, že je to první hra, ve které cítili kontrolu nad enginem. Na konzolích hra nabídne možnosti režimu výkonu a kvality.

O PC verzi, včetně systémových požadavků, zatím nemáme žádné podrobnosti. Mike Gamble ze společnosti BioWare však upozornil, že oznámení týkající se PC brzy přijdou, což naznačuje spolupráci s Intel, NVIDIA nebo AMD.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno