Za velkého humbuku představilo studio Cloud Imperium jejich titul Star Citizen již v roce 2012. Po úspěšné crowdfundingové kampani, ve které vybrali více jak 300 milionů dolarů, oznámili vývojáři plán hru vydat v roce 2014. Ale ani dnes, v srpnu roku 2020, není hra oficiálně na trhu a stagnuje ve verzi Alpha. Není tak divu, že se z herní komunity Star Citizenu ozývají stále častěji nespokojené reakce na stav hry a aktivitu vývojářů.

K dostaní tak pochopitelně není ani příběhová kampaň Squadron-42, která měla být do hry přidána v roce 2016. Po několika odkladech, které ještě hráči víceméně respektovali, začali vývojáři postupně vydávat jednotlivé části hry, ke kterým měli hráči přístup a mohli si tak hru konečně vyzkoušet. Jedním z modulů byl Persistent Universe, který byl dostupný pouze hráčům, kteří SC již předobjednali.

Hráči se začali bouřit poté, co vývojáři nepřestali vybírat peníze na vývoj ani po úspěšné kampani na Kickstarteru, a to formou in-game nákupů. Hráčům tak byly nabídnuty například různé lodě či jiný obsah. Co ale dopaluje hráče především je nedostatečná snaha vývojářů se svými hráči, potažmo zákazníky, komunikovat. Naposledy se vývojáři ohlásili na svém blogu letos v březnu a kritické ohlasy začaly být na denním pořádku. Cloud Imperium se tak rozhodli reagovat prohlášením, ve kterém studio alespoň ujistilo hráče, že jde vývoj hry kupředu. I přesto ale nemáme žádná oficiální data ani jiné informace o jejich plánech. Hráči ale převážně reagovali negativně a došlo i na obvinění, že vývojáři nejednají se svou komunitou na rovinu.

Zatímco si tak jedna polovina hráčů užívá hru ve stavu, ve kterém je, ta druhá drtí vývojáře dotazy a stížnostmi. Na vývoj hry již přispělo více jak 2.3 milionu hráčů a ti tak mají právo vědět, jak se věci mají. Herní vývojáři standardně nebývají příliš ochotni polemizovat a svěřovat se s problémy při vývoji hry. V případě Star Citizen, kde je hra financována přímo od hráčů se to ale očekává. Někteří hráči, kteří za hru zaplatili, již přestávají doufat, že se hra na trh vůbec někdy dostane.

Upoutávka z roku 2014:

Star Citizen je ve vývoji pro PC.

 

 

11 KOMENTÁŘE

  1. Trošku (hodně) zavádějící článek.. Vývojáři s hráči komunikují a odepisují dennodenně. Jen se příliš nesvěřují ohledně postupu vývoje.. Že se stále vyvíjí Star Citizen je vidět.. Že stále dělají na Squadron 42 je aspoň trochu poznat z pravidelných měsíčních newsletterů. Pravda, nejsou příliš ukecaní, ale stále komunikují..
    A že jí stále vyvíjejí? V roce 2015 se rozhodlo, že se hra kompletně přepracuje do nového enginu. Což samozřejmě zabere nějaký čas. Tato volba byla ponechána přímo hráčům. Většina jich souhlasila..
    Takže holt je třeba čekat až to vyjde.. Bohužel nejde to tak rychle, jak by si někdo představoval.. Stále je spousta AAA titulů, které mají méně nebo stejně gameplaye než současná verze alphy a vyvíjely se podstatně déle..

    • Hned na zacatku tohoto clanku jsou lzi… 2012 zacal crowfunding a 2014 se ani nevedelo co a jak bude ve hre… hraci uz od prvopocatku maji informace ze vyvijet dva tituly.. SC a SC PU bude trvat dlouho… jen blazen nebo hloupe decko si naivne myslel ze za 2 roky bude hra hotova… a jen hateri si nic neprectou a podle nazvu nejakeho clanku odvodi ze vydani SQ42 je za rohem… pritom fanousci moc dobre vedi jak je SQ42 na tom s vyvojem … skoro vzdy v takovemto clanku zazni… “ rozzlobeni fanousci na redditu …“ reddit .. nejvice toxicke misto… lidi zapominaji ze jednoduche a plytke hry jako je Diablo2 a 3… Gta 5… se vyvijely neco kolem 10 let… dnesni decka chteji vsechno hned a diky CIG ze si davaj zalezet… aspon tihle haters a kidi odpadnou…

      • Tady je trochu rozdil v tom, že hru na rozdíl od GTA5 a jiných financují SC samotní hráči, kteří prostě chtějí vědět kdy za své peníze dostanou slíbený produkt.

        • Nemam dojem ze za tech 6 let co podporuju tuhle hru jsem nedostal nic… prave naopak… za posledni 3 roky se ke SC vracim cim dal tim casteji protoze je tam cim dal vice obsahu nez v kdejakych AAA titulech… ktere se odehraji v radu desitek hodin a pak lezi zapomenute v knihovne… za tech 6 let jsem podporil CIG cca 1400$ a vubec nelituju protoze jak uz tu zaznelo .. vyvojari reaguji na podnety hracu a uz i ja zazil ten pocit kdy diky memu komentari vyvojari opravili nektere otravne bugy… hledel jsem jak vysli vstric a jak ze dne na den vysel opravny patch na PTU… neznam zadne jine studio co by se pustilo do tak velkeho projektu a lidi co prispivaj nechali doslova hledet jim pres ramena a kybicovat jim do vyvoje… SC uz davno neni jen prazdny vesmir… jak je to zed v mode vypisovat pod kazdym clankem o SC… to jen ukazuje na to ze tihle lide hrali SC tak 4 roky zpet a o dnesnim stavu hry nevi zdaleka nic…

  2. Dnes už vychází jen samé strašně špatně udělané hry(hlavně rychlé peníze).SC je naprostá revoluce v alfa verzi je mnohem lepší než podobné hry. Všechny hry mám odzkoušené a nic se SC nevyrovná a to je to alfa .

  3. No upřímně souhlasím vše, co Kutty už zmínil. Jako jede z dlouhodobých sledujících tohoto projektu (hry) mohu říci, ze ano komunikuji celkem slušně a rychle. Veškeré bugy, nápady, development, co hráči sdílejí je následně řádně řešen ze strany CIG. Chtělo by to dohledat více inside infa a pak psát články založené na faktech.

  4. Koukám, že si tu i hezky manipulujete s komentáři a mažete ty co se nehodí a kritizují tvůrce článku. To samotné už svědci o věrohodnosti této stranky

    • K žádnému mazání komentářů nedochází a to ani v případě kritiky. Jen je u nových komentujících třeba první koment manuálně schválit, jde o opatření proti smapu. Navíc pod článkem jsou uvedeny zdroje z nichž jsou informace čerpány.

  5. Tak tenhle článek neuvedl snad ani jednu informaci správně.
    Člověk co o vývoji a stavu hry neví ani polopravdu by neměl článek vůbec vypustit.
    Dát si jen drobet práce a zjistit, jak se věci mají, tak by článek vypadal úplně jinak. Alespoň pokud má autor snahu dělat svou práci trochu solidně a podat čtenářům pravdivé informace.
    Protože v tomhle článku nejsou jen polopravdy, mýty a vynechaná pravda, ale jsou tam naprosto bezostyšný lži. I když ty vycházejí očividně z naprosté nevědomosti. Alespoň chci doufat, že nelže účelově. Nenapadá mě totiž, co by z toho měl. Jen senzaci, kdy se v článku mrskne velkýma číslama a k tomu se dopíše: ,,Hráčům dochází trpělivost!“
    To mě podrž…
    Nicméně kdokoliv z hráčské komunity, kdo vývoj sleduje, tak ví že alespoň 2x týdně vychází od vývojářů video, kde celkem dost podrobně ukazují na čem konkrétně pracují, co mají hotové a čím budou pokračovat.
    Každé 3 měsíce je vydán ohromný patch, kde jsou zaimplementovány nové systémy a herní obsah.
    A než je patch vypuštěn na tzv. LIVE server, je samotný patch hráčům poskytnut k posouzení a testování na TEST serveru. A to je fáze, kdy se hráči naprosto přímo spolupodílejí na vývoji, protože dávají vývojářům zpětnou vazbu, podle které vývojáři uváděné novinky dolaďují ke spokojenosti hráčů, pokud je to možné, a to většinou v řádu 14ti dnů, až třech týdnů.
    Přijde Vám takovýhle přístup jako netransparentní?
    Připadá Vám dovednost takto rychle reagovat na podněty hráčů, jako vývojářská neschopnost?
    Naneštěstí nemáte ani ponětí o jakém měřítku hry a její komplexnosti je vlastně řeč.

  6. Upřímně nerozumím tomu, jak u Vás může fungovat autor tohoto článku. „Po úspěšné crowdfundingové kampani, ve které vybrali 300 milionů dollarů oznámili vydání v roce 2014″… Jak tohle mohlo projít? Stačí trochu logiky, googlu a zjistím že 300 mil pokořili až letos, hlavně díky prodeji lodí. Vždyť je to článek plný nesmyslů, u kterého je jasné, že pobouří všechny, kteří o SC něco ví. Slyšel autor vůbec někdy o Inside Star citizen, které na youtube dokonce překládá česká komunita? Vydávají ty videa tak často, že mi občas nějaký díl i proklouzne, tak asi takto nekomunikují vývojáři. Souhlasím pouze s jednou věcí. Jsem frustrovaný, ale kvůli poslednímu wipu, kde jsem přišel o lodě nakoupené ingame za 20 mil. Ale když kritika, tak konstruktivní!!! Proč jde na českém webu najít jen jeden seriózní článek z deseti, tomu nerozumím. Pokud chcete psát o SC, najděte někoho, kdo o tom něco ví, má v tom aspoň 100 hodin a zajímá se o vývoj, ne že k tomu posadíte někoho, kdo vypnul lolko a narychlo napsal článek podle hesel na netu jako 300 mil, 2012, 2014… Prosím… A když nenajdete, tak Vám to radši napíšu sám. Pořád lepší než číst takové náhodné generátory slov. Děkuji

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno