Přestože procesor a paměť RAM nejsou o mnoho lepší než u základního modelu, PlayStation 5 Pro bude díky upscalingu o 100 % výkonnější než běžná PS5.
V posledním díle podcastu Moore’s Law is Dead Broken Silicon hovořil zakladatel společnosti Alderon Games Matthew Cassells o dosud neodhaleném obnovovacím systému střední generace a o tom, jak jeho výkon a upscaler PlayStation Spectral Super Resolution vylepší hry. Když mluvíme konkrétně o hrách studia, konzole by jim mohla umožnit aktivovat ray tracing, pokud už hra zvládne běžet na 60 FPS na základním modelu bez ray tracingu. Co se týče rozlišení, dodatečný výkon konzole umožní, aby hry byly o něco méně rozmazané než na základním modelu, ale problém to zcela nevyřeší a upscaling bude i nadále hrát velkou roli v celkovém schématu, protože herní enginy jako Unreal Engine 5 se nezrychlují a budou i nadále potřebovat upscaling. PSSR však způsobí, že PlayStation 5 Pro bude vývojářům skutečně připadat o 100 % výkonnější než základní modely, což se rozdělí mezi 50 % skutečných vylepšení a druhých 50 %, které přinese upscaling.
Při další diskusi o uniklých specifikacích PlayStation 5 Pro se zakladatel Alderon Games domnívá, že výše zmíněné omezené vylepšení procesoru a paměti RAM nebude představovat obrovský problém, protože naprostá většina konzolových her není zatížena procesorem a zvětšení paměti RAM je obvykle jednou z nejtěžších věcí, protože většina vývojářů optimalizuje podle dostupné paměti RAM a jen některé z největších her s největším vývojářským týmem by mohly využít další množství. Na druhou stranu vylepšení GPU může některým hrám umožnit běh s ekvivalentem epického nastavení namísto středního nastavení, které se obvykle používá u základního modelu. Dodatečný výkon může vývojářům usnadnit implementaci 120Hz režimů s dalšími úpravami grafických nastavení.
PlayStation 5 Pro ještě nebyl oficiálně oznámen. O systému vás budeme nadále informovat.