Kooperační filmová adventura A Way Out od Hazelight Studios, režírovaná Josefem Faresem, byla jednou z nejočekávanějších her z produkce EA Original. Zda tento herní útěk z vězení naplnil své ambice, si můžete přečíst v následujících řádcích.

A Way Out je filmová co-op hra, která z 95% probíhá ve split-screenu, což by se mohlo někomu zdát poněkud omezující a nepříjemné, ovšem opak je pravdou a split-screen zde hraje opravdu důležitou a zajímavou roli. Bohužel hru je potřeba hrát ve dvou lidech a to buď lokálně, nebo online, kdy k online hraní stačí vlastnit pouze jednu kopii hry.

Hned po startu, kdy si rozdělíte postavy Vincenta (spíše klidný, uvažující a strategický) a Lea (horká hlava, vznětlivý, se sklony k agresi) vás hra neúprosně vhodí do nehostinného prostředí věznice, ve které si Leo již nějakou chvíli odpykává svůj trest a stihl si za tu dobu vybudovat vcelku slušnou pověst, takže k němu další odsouzení chovají jistý respekt, ovšem ne všichni. Naproti tomu Vincent je čerstvě nastupujícím a své místo ve věznici si teprve musí najít. Snad shoda náhod svede tyto dva jedince dohromady a jako bonus ještě zjistí, že mají stejného nepřítele, kterému oba něco dluží. V tu chvíli je jasno, musí naplánovat svůj útěk a zrealizovat svou pomstu, na jejímž konci na vás čeká nejedno překvapení.

Přečti si  F1 24 nabídne dynamické ovládání a dosud nejrozsáhlejší aktualizaci fyziky v sérii

Hazelight Studios vytvořili překvapivě lineární hru, ve které se snoubí celá řada herních mechanismů, které tvoří velmi příjemný a zábavný celek. Rozhodně si zde povšimnete i jisté inspirace od jiných velkých značek, jako je například Uncharted. I když hra nabízí téměř vždy několik možností řešení jednotlivých situací, tak všechny cesty vedou „do Říma“ ke stejnému závěru dané situace, hra vám tak sice dává jistou volnost, ale jen na oko a ve skutečnosti vás vede předem nadefinovaným koridorem. Ovšem není to nic, co by bylo špatně, ba naopak v kombinaci se split-screenem to funguje naprosto skvěle.

A Way Out nabízí hráčům řadu míst k průzkumu, a to včetně miniher, kdy se se svým spoluhráčem můžete utkat v tom, kdo udělá více shybu, kdo se déle udrží na zadních kolech invalidního vozíků,  zahrát duet bendža s pianem a řadu dalších. Hra nabízí také spoustu zábavných dialogů, kdy si ve hře můžete promluvit téměř s každou postavou, kterou potkáte a často si nebudete brát servítky a postavu jednoduše utřete. Navíc všechny tyto věci přispívají k tomu, že si hru budete chtít zahrát minimálně ještě jednou, abyste zjistili jaké dialogy a cesty a možnosti měla na vaší cestě druhá postava.

Tempo hry je velice svižné a tak vám čas strávený u hry bude velmi rychle utíkat. Hru jste schopni v případě, že nebudete hrát s naprostým trdlem cca 5-6 hodin, v závislosti na tom, jak moc budete prozkoumávat prostředí, které nabízí opravdu spoustu interakce. Hra běží na Unreal Enginu a mohla by mít o chlup lepší grafické zpracování, ovšem v tomto ohledu museli vzít vývojáři kvůli split-screenu grafiku tak říkajíc u huby. Na druhou stranu vzhledem k zábavě jim to můžeme naprosto v pohodě prominout. Po zvukové stránce nemáme ke hře sebemenších výhrad a i dabing je velmi vydařený. Hra sice nedisponuje českými titulky, ale její angličtina je na úrovni základní školy, takže by neměla činit žádné velké potíže. Kupodivu i na rozdělené obrazovce se hra velmi dobře ovládá, i když při některých honičkách se někteří hráči mohou trochu zapotit. Celkově však není hře co vytknout, snad jen, že jsem doufal v o něco delší herní dobu, zejména pak ve věznici.

Přečti si  Genshin Impact verze 4.6: Arlecchino, Petrichor a nový boss fight!

Vše od uměleckého stylu až po odlišnou hratelnost dělá tento titul z produkce EA Original opravdovým originálem a jedinečným herním zážitkem, který za své peníze nabízí opravdu skvělou i když kratší zábavu.

Vývojáři: Hazelight Studios

Vydavatel: EA

Datum vydání: 19.3. 2018