Jsou to již 2 roky od vydání point-and-click adventury Bertram Fiddle: A Dreadly Business, která překvapila svou originalitou a důvtipem.

Studio Rumpus přichází s pokračováním největšího Viktoriánského badatele Bertramem Fiddlem. Pojďme se podívat, jestli nás slovní hříčky bavili i po druhé.

Jak už jsem řekl v úvodu, jedná se o point and click adventuru, což už samo o sobě značí, že hra není pro každého. Žánr „klikaček“ dnes není tak populární jako tomu bylo dříve, i když pravda je, že ani dříve nebyl špičkou herní scény. Nicméně, Bertram Fiddle, Vás už na první pohled zaujme několika věcmi; neobvyklou grafikou. Ať už kreslené uličky Londýna, nebo zajímavé postavy působí velmi osobitě a celému dílu dávají tu pravou atmosféru.

Výsledek obrázku pro Adventures of Bertram Fiddle Episode 2: A Bleaker Predicklement

Pun, pun, pun!

Co tuto hru dělá opravdu výjimečným kouskem, jsou všelijaké slovní hříčky. Hra jimi doslova přetéká, naleznete je naprosto všude. Ať už řešíte hádanku, která je postavena na podobnosti výslovnosti, nebo se snažíte umístit předmět někde, kde nepatří, nebo postavy vedou dialog, všude jsou nastraženy slovní hříčky, které jsou nápadité a zábavné. Hra neobsahuje českou lokalizaci, a upřímně, překladatelům bych vůbec nezáviděl, byl by to jeden velký oříšek.

A Bleaker Predicklement

Tentokrát budeme řešit vraždy masového zabijáka Geoffa the Murderera, který zužuje tamní obyvatele. Bertram Fiddle se jednoho večera nechtěně stane křivě obviněným z vraždy a dostává se do vězení. Mimochodem obviní ho Sherlock Holmes. S pomocí svého parťáka Gavina z Chile se dostane z vězení a uteče na venkov, kde zjišťuje podivné a záhadné okolnosti, které možná souvisí s celým případem. Příběh je poměrně zajímavý a bude jedním z hlavních důvodů, proč budete chtít hru dohrát.

Na závěr

Hra nabízí několik hodin zábavy, desítky hádanek, atmosféru Viktoriánského Londýna v umělecky kreslené grafice. Pokračování se tedy rozhodně povedlo a vytknout by se dalo jen několik málo věcí. Například fakt, že ke konci hry jsou hádanky o dost těžší než ze začátku, a vy tak budete běhat z jednoho konce mapy na druhý a klikat na co jde, nebo kombinovat, někdy až nesmyslně, předměty, které máte v inventáři. Pokud máte rádi adventury a trochu anglického humoru, pak bych toto dílo rozhodně doporučil. Jestli jste žádné adventury nehráli, tak bych možná zkusil něco lehčího, s českou lokalizací.

Vývojári: Rumpus

Vydavateľ: Deck 13

Dátum vydania: 24. srpna 2017