Taky jste už unavení z toho, že téměř každá postava, která vznikne z per dnešních autorů, vždy oplývá nejméně jednou přepálenou superschopností, okolo které se následně točí celá premisa příběhu? Blue Lock přichází s určitou variantou, která by vás mohla zajímat. Má to ale jednu podmínku…

Musí vás zajímat fotbal. Blue Lock je totiž příběhem Yoichi Isagiho, fotbalového útočníka a snaživého týmového hráče. Jednoho dne je společně s dalšími 299 útočníky pozván na místo zvané Blue Lock. Zde si všechny chlapce vezme do parády podezřele energický Džinpači Ego. Ten se svým posluchačům představí jako fotbalový trenér a zasvětí je do jeho životního poslání.

Po roce 2018, kdy japonský národní tým nešťastně vypadl už v osmifinále, se tamní fotbalový svaz rozhodl rázně zakročit. Od té doby hledá Japonsko prvotřídního střelce, který zemi dovede k titulu. Takového střelce ale není tak lehké najít, což Džinpači dobře ví, proto se rozhodne takového fotbalistu vychovat. A přesně k tomu slouží „věznice“ Blue Lock. Cílem je vychovat perfektního egoistu, který pro vítezství udělá cokoliv. Dokáží se ale chlapci vzdát svým dosavadních úspěchů, vztahů a plánů, kvůli bláznivě působícímu trenérovi? Ten kdo tuhle hru vydrží až do konce, odejde jako nejlepší útočník na světě!

Přečti si  Nabídka PS Plus na květen 2024 zahrnuje bonusovou odměnu s překvapením

Všichni přítomní mladíci jsou rozděleni do 5 oddělení, které každé obsahuje 5 jednotlivých týmů a nějakou chvíli jim trvá, než pochopí systém, který zde funguje. Než se všichni zvládnou pořádně rozkoukat, začne první hra. Jedná se o první díl sbírky Blue Lock a tak lze knize odpustit, že právě ona první hra je jedinou akční scénou, kterou zde najdete. To nejdůležitější přichází hned po skončení této minihry, a tím je prozření hlavního hrdiny, kterému dojde co znamená ono číslo na jeho dresu a písmenu ve středu místnosti. A není to nic dobrého. Našemu hrdinovi nestojí v cestě jen množství nástrah uvnitř Blue Locku nebo 299 cílevědomých mladíků, ale také niterní souboj, který svádí již dlouhá léta. Dokáže se Yoichi prosadit a jít si za svým snem?

Blue Lock od vydavatelství Crew má na svědomí Munejuki Kaneširo. O velmi solidní art-style se postaral Júsuke Nomura. Příběh prvního dílu se rozprostírá na 212 stránkách s brožovanou vazbou a o český překlad se postarala zkušená Anna Křivánková. Mangu Blue Lock můžete aktuálně zakoupit s 10% slevou, a to přímo na stránkách Crew.cz.

Přečti si  Bloober Team a Private Division v tomto roce oznámí svou novou hororovou survival hru

Upřímně jsem nečekal, že se dokážu pro Blue Lock tak nadchnout a celý první díl jsem doslova proletěl během 4 hodin strávených ve vlaku. Kromě hlavního hrdiny mě zaujal i neortodoxní trenér Ego a už teď mi vrtá hlavou to, kam se jeho postava posune v druhém díle.

Blue Lock (1)
recenze-blue-lock-zoufaly-krok-nebo-revoluce-na-fotbalovych-travnicichUpřímně jsem nečekal, že se dokážu pro Blue Lock tak nadchnout a celý první díl jsem doslova proletěl během 4 hodin strávených ve vlaku. Kromě hlavního hrdiny mě zaujal i neortodoxní trenér Ego a už teď mi vrtá hlavou to, kam se jeho postava posune v druhém díle.