Podobně jako původní Modern Warfare 2 , které je právem i dnes považováno za jeden z nejlepších dílů v sérii Call of Duty od Activisionu, je jmenovec z roku 2022 extrémně intenzivním a poutavým zážitkem s dobře navrženými misemi kampaně a zábavným multiplayerem s nejbohatším výběrem herních režimů, jaký jsme kdy měli.

Recenzovaná verze hry: PC

Kampaň rebootu  Modern Warfare od Infinity Ward z roku 2019 dosáhla téměř dokonalé rovnováhy mezi uzemněním a poskytnutím bombastické akce, pro kterou je série tak dobře známá. Tomu přispěli skvěle napsané postavy i dobře vykreslený příběh. Po třech dlouhých letech je Infinity Ward zpět, aby nám poskytlo další dobrodružství Captaina Price a Task Force 141 a také nabídlo hráčům pestrou, extrémně vybroušenou hru. A i tentokrát je jasné že Infinity Ward je skutečně nejlepším studiem na kampaně Call of Duty.

Příběh se odehrává v moderní době a Task Force 141 pod velením amerického generála Sheparda při pronásledování íránského velitele sil Quds Hassana Zyaniho. V kampani narážíte na španělský kartel Las Almas, který Zyanimu pomáhá. Celé to působí jako velmi vydařený akční film.

Kampaň MW2019 nám poskytla dostatek času k tomu, abychom dobře poznali všechny hlavní postavy, kampaň Modern Warfare II na tom staví a tak postavám není věnováno tolik času k jejich poznání. Naopak sami chceme vidět jejich další dobrodružství.

I když příběh není tak silný jako v Modern Warfare 2019, hratelnost to dostatečně vynahrazuje včele se špičkovou střelbou a pohybem. Infinity Ward přidalo craftovací mechaniku použitou v několika sekcích založených na utajení, ve kterých shromažďujete a kombinujete domácí potřeby pro provizorní pasti, kouřové granáty a další nástroje, které vám pomohou přežít. Všechno je to skvělá zábava typu akčního filmu a užil jsem si to skoro všechno až na závěr samotné kampaně, který není špatný, ale není tak dobrý jako celý předchozí zhruba šestihodinový zážitek.

Kampaň Call of Duty: Modern Warfare 2 je doslova pastvou pro oči a uši. I když je Modern Warfare 2 stále cross-gen hrou, tak je její prezentace na PC naprosto ohromující. Úroveň detailů textury různých látek a skutečně působivé modely postav jsou v žánru téměř bezkonkurenční. To vše naprosto skvěle doplňuje zvukový design. Celou kampaň jsem odehrál na sluchátkách a byl jsem zcela ponořen do zvukového prostředí světa Modern Warfare 2. Zvukový design této hry je skutečně bezchybný. Tichý klid venkova, když jsme se prodírali trávou, narušenou jen místní zvěří byl úchvatný. Chaos střelby a výbuchů, když jsme se drželi při obraně padlého vrtulníku, řev motorů při honičce ve vysoké rychlosti a všechno mezi tím mi dávalo pocit, že jsem uprostřed všeho dění.

Zkrátka a jednoduše Infinity Ward opět dokázalo, že je mistrem v oboru při tvorbě kampaně a akčního zážitku. Jak je na tom však multiplayerová část?

Když už mluvíme o multiplayeru, Call of Duty: Modern Warfare II vám nebude připadat cizí, protože hratelnost se většinou nezměnila, zvláště pokud tuto sérii znáte. Na první pohled vám ale přijde o něco pomalejší než dříve, nejsem si zcela jist tím, zda je to na škodu, ale tempu si velmi rychle přivyknete a zjistíte, že hratelnost je prakticky úplně stejná, včetně různých aktivit. Multiplayer se skládá z režimů Team Deathmatch, Free-For-All, Domination, Search And Destroy, Headquarters, Kill Confirmed, Hardpoint, Prisoner Rescue a Knock Out.

K dispozici je 40 primárních zbraní v 7 třídách, 25 specialistů, 11 tradičních map různých velikostí a 5 větších map pro režim Ground War a Invasion. I když má multiplayerový design hodně navrch, není vše růžové. Chybějící panel statistik a matoucí rozložení nabídek jsou dvě hlavní výtky. Dokonce i o metodě nakládání s pokrokem lze diskutovat. Namísto vylepšování konkrétních zbraní budou hráči místo toho postupovat řadou sbírek zbraní s podobnými vlastnostmi a získávat tak přístup k dalším zbraním v rámci stejné sady.

Rozmanitost herních režimů je vynikající, počínaje tradičním Deathmatchem až po Prisoner Rescue a Knockout. Mnohé zaujme nový režim představující určitý druh masivní války nazvaný Invasion.  herních režimů, včetně KO, Záchrany vězňů a zcela nového druhu masivní války zvané Invasion. V tomto režimu jsou účastníci rozděleni do dvou týmů, každý se skládá z 32 lidí a jsou doplněny o NPC postavy na obou stranách. S přidáním možností pro vozidla jsou tyto hry nastaveny tak, aby poskytovaly žhavější bitvy a poskytli dostatek zábavy i fanouškům Battlefieldu, kteří letos ostrouhali.

Přečti si  Stellar Blade v novém traileru představuje silné výbušné schopnosti

Kromě multiplayeru je tu režim Spec Ops, který hráče zábavnou formou spojí. Tento režim je často přehlížen, ale letošní ročník má v tomto ohledu co nabídnout. Jedná se o sbírku tří velkých kooperativních misí pro dva hráče. I když jsou jejich cíle docela jednoduché, je zábavné prolomit monotónnost multiplayeru. Dobývání budov místo pokusů o jejich obranu sráží tok jinak typického stylu vln. Toto je jedna ze tří misí, které mají poněkud odlišné cíle. Jakmile splníte každý úkol se třemi hvězdičkami, je velmi málo důvodů se vracet, ale je to příjemná změna tempa oproti bouřlivé atmosféře intenzivního multiplayeru.

Technický stav je kamenem úrazu. Dosud žádný z dříve vydaných dílů Call of Duty se nepotýkal s tolika pády jako právě Call of Duty: Modern Warfare 2. Je v podstatě jedno, na jaké platformě hrajete, hráči hlásí pády jak na PC, tak i konzolích. Je pravdou že hráči na PC s konfiguracemi Intel & Nvidia zažívají více pádů, než majitelé sestav s AMD komponenty. Dalším problémem je vyváženost multiplayeru, který mi dává pocit toho, že zkrátka vyhrát musí jednou každý a je třeba z psychologického hlediska dobré dopřát pocit ze skvělé hry každému. O to více na mě potom Call of Duty působí více jako algoritmus než jako poctivá multiplayerová zábava, ale hratelnost a pocit ze hry je natolik návykový, že to prostě tiše tolerujete.

Celkově Call of Duty: Modern Warfare 2 přináší skvělý příběh, nezapomenutelné momenty se skvělými postavami a rychlou hratelnost se skvělými mapami pro více hráčů, přizpůsobením a možnostmi postupu. Jako dlouholetý fanoušek série je Call of Duty musím Modern Warfare II hodnotit jako jedno z nejlepších v novodobé historii, podobně jako Modern Warfare z roku 2019.

Vývojáři: Infinity Ward

Vydavatel: Activision Blizzard

Datum vydání: 28. 10. 2022

Česká lokalizace: NE

Platformy: PS4, PS5, Xbox One, XSX/S, PC

9
Zvuk / Spundrack
8
7
9
9
9
Adam Jacik
Hráč, fanoušek technologií a rychlých aut. Hraji téměř vše na čem se dá.
recenze-call-of-duty-modern-warfare-2<font size="3">Call of Duty: Modern Warfare 2 přináší skvělý příběh, nezapomenutelné momenty se skvělými postavami a rychlou hratelnost se skvělými mapami pro více hráčů, přizpůsobením a možnostmi postupu. <br/> <b> + Grafická prezentace<br/> + Dobrý příběh<br/> + Přepracovaný postup zbraní<br/> + Rozmanitost herních režimů<br/> - Pády a technické chyby<br/> - Multiplayer a dohazování je více algoritmus než kdy dříve<br/> - Horší vyváženost zápasů<br/> </b> </font>