Co vám mám psát. Copak existuje někdo, kdo by neznal sérii Call of Duty a legendárního kapitána Price, s jeho našlapaným knírem, který nás doprovází již od prvního dílu z roku 2003? No, je pravda, že ačkoliv byl vždy pouze vedlejší postavou, tak nějak způsobil zástavu srdíčka vždy ve chvíli, kdy nastoupil na scénu v jakékoliv epizodě, a to je myšleno rozhodně v dobrém. Toho si jsou samozřejmě vydavatelé plně vědomi a tak nás v nejnovějším díle Modern Warfare staví na kolej spíše takového levobočka právě této epické postavy, která propůjčila svoji „tvář“ obalu celé hry.

Do dnešní recenze zahrneme jak single-playerovou část hry, tak i multi-player, který je v této sérii primárním lákadlem ke koupi. Teď asi očekáváte, že napíšu, že kampaň byla otřesná, napíšu proč a přesuneme se rovnou na „mulťák“… ale ono ne. Ačkoliv jsem byl skutečně hodně překvapen, tak příběh silně předčil má veškerá očekávání. Jak již název tohoto dílu napovídá (bohužel je teď v módě vracet staré názvy bez číslovek, ale jinak v pořadí již 4. díl Modern Warfare), octli jsme se v moderní světové válce, která podtrhuje aktuální společnost. Ano, myslíte si to správně, mluvím tady o terorismu. Hra nás tak bude primárně vodit za dvě hlavní postavy, které sice mají jména, ale upřímně si je ani nepamatuji. Kde jedna bojuje proti terorismu v Londýně za Americké vojáky (neptejte se) a druhá, taktéž americký voják, se přidává na stranu místních „domorodců“ – odboji v neexistujícím státě Urzikstán, který ovládá teroristická organizace Al-Qatala. Jestli vám podobnost s těmito názvy přijde povědomá, tak to nechám čistě na vás. Já si budu žít ve sladkém opojení, že případná podobnost s čímkoliv je čistě náhodná. Z počátku se příběh těchto postav bude střídat, což se kupodivu povedlo na výbornou a kompletně budete vtažení do děje. Jak jsem již psal, vztah ke svým charakterům si bohužel nevybudujete, ale s kým si jej určitě vypracujete, budou postavy, které vás doprovází od samotného začátku. V Londýně to začíná kapitánem Pricem a v Urzikstánu velitelkou odboje Farah konče. Příběhy všech postav se nakonec střetnou, jelikož terorismus je nepřítelem všech, obzvláště pak nevinných a bezbranných. Samotná kampaň je tak sice velice krátká, ale brutálně našlapaná. Nečekejte pouze bezduchou střílečku, které je kupodivu asi nejméně ze všeho, ale i stealth mise, odpalování náloží, ostřelování přehnanou puškou na 600 metrů, kde budete muset počítat s větrem, návrat do minulosti a dokonce i do dětství, follow mise a tak dále. Rozhodně si samotnou kampaň užijete dosytosti a jen tak vás nepustí.

Dalším z módů už je tzv. částečný multi-player, neboli kooperativní režim, kde můžete s partou až čtyř přátel vyrazit plnit mise, které jsou… meh. Jedná se tedy o PvE, kde většinou budete muset dorazit z místa A na místo B, tam něco drobného udělat a pak pokračovat na místo C. Zatím nejhorší na tomto je asi fakt, že jsou k dispozici pouze 4 eventy, které je možné s přáteli projít. Proto se u tohoto módu zdržovat nebudeme, jelikož se jedná skutečně pouze o takové drobné odreagování, když moc dostáváte v pořádné PvP akci! PS: Je pravděpodobné, že se budou tyto akce přidávat, či obměňovat.

Ta hlavní část hry se odehrává v multi-player sekci, kde se můžete plně vyblbnout. Jakožto správnej uchošťour začínáte na bodě mrazu, kdy dostanete do ruky zbraň s předem určenými „loadouty“ a pustíte se do hry. Sice se můžete podívat do různých sekcí v lobby, jako jsou třeba zbraně, jiní vojáci a podobně, nicméně vše budete mít uzamčené, dokud neprokážete, že ve vás něco je. Na výběr z herních módů je toho opravdu tuna. Sice když hra vyšla, toho moc nebylo, nicméně vývojáři přidávají možností co to jenom jde. Kdybych je zde vypisoval všechny, tak vás unudím k smrti, tak zmíním jenom ty nejzajímavější a nejdůležitější, což znamená samozřejmě klasický Team Deathmatch jak 10v10, tak 6v6 nebo 4v4. První tým, který získá víc hlav vyhrál, nebo-li mód, kterým by měli všichni začít aby se naučili pohybovat a střílet díky nulovému času znovuzrození. Pak jsou zde samozřejmě klasiky, jako položení bomby, vyvraždění soupeře, FFA (všichni proti všem), či gungame, který byl v CS: GO (či 1.6) velmi oblíbený, jelikož si vyzkoušíte různé zbraně proti různým soupeřům. Módů tam je samozřejmě mnohem více a je pouze na vás, který si oblíbíte. Za každou dohranou hru, ať už ji vyhrajete, či prohrajete, získáte určitý počet zkušenostních bodů, které vám vylepšují jak váš účet, tak vaše zkušenosti se zbraní, kterou jste používali během mise. Zajímavostí je, že můžete získávat i zkušenosti na zbraně, které ještě nevlastníte, když ji vezmete jen tak náhodou ležící na zemi a podobně. Tyto zkušenosti vám pak otevírají nové možnosti v lobby, jako například vytvoření se vlastního loadoutu a čím větší máte úroveň zbraně, tím lepší a zajímavější na ni můžete dávat příslušenství. Bohužel zatím není hodnocený systém k dispozici, ale snad se jej brzy dočkáme a jako útěchou pokroku nám může být prozatím systém úkolů a denních výzev, ze kterých jsou leckdy zajímavé odměny v podobě skinů a zkušeností. Rozhodně ještě musím zmínit, že hra obsahuje CrossPlay, takže můžete očekávat hráče, kteří budou hrát na Xbox, či PS4 ovladači (samozřejmě hlavně ve vašem týmu).

Za co musím vývojáře pochválit je fakt, že ZATÍM nejsou ve hře žádné mikrotransakce. Sice bylo již několikrát řečeno, že jediná transakce by měl být battle pass, ale upřímně… kdo tomu věří. Co se týká grafického rozhraní, tak na mém RTX 2060 se zapnutým Ray Tracing a ultra detaily, běží hra sice plynule, ale videa v kampani a loading se zadrhávají, což kazí atmosféru, na kterou hra jede. Viděl bych to spíš sice na problém s optimalizací, která by mohla být za pár patchů vyřešena, ale zatím to je tak, že buď vypnout ray tracing a nebo si snížit grafiku. Audio bylo leckdy poměrně zklamání, obzvlášť v misi s ostřelovačkou, kde jste slyšeli projíždějící auta v 600 metrové vzdálenosti, jako by byly metr od vás. Samotný zážitek ze hry je ovšem naprosto výborný a za mě je to osobně mnohem lepší počin než nový Battlefield. Snad jenom ještě zmíním zatraceně nepříjemnou vlastnost a to instalaci aktualizací až po zapnutí hry. V Battle.netu se tak tváří vše aktuálně a po zapnutí si můžete jít uvařit a vypít kávu.

Vývojáři: Infinity Ward, Raven Software, Beenox, High Moon Studios

Vydavatel: Activision

Série: Call of Duty