O vývojářích z Airship Syndicate jste už nejspíš slyšeli, aniž byste si to uvědomovali, jelikož stojí za výbornou 2,5D plošinovou tahovou mlátičkou Battle Chasers: Nightwar, o které jsme psali v roce 2017 zde. Nyní bylo studio osloveno, zda by se neuchýlilo ke koprodukci pokračování trilogie Darksiders, které je všemi zarytými hráči podsvětí tak dobře známo. Vývojáři tak vystoupili ze své komfortní zóny a pustili se do izometrické hack’n slash mlátičky, doprovázené puzzly a lokální kooperací.

Hra nás začíná představovat jako bratry „vtipálka“ Svár a „mrzouta“ Válku, kteří se ukazují jako již poslední ze všech čtyř jezdců apokalypsy, které jsme doposud viděli. Válka byl sice již v prvním díle této poměrně úspěšné série, nicméně hráčů, co by hrálo hru z roku 2010 a poté v roce 2019 už tolik není. Ve druhém díle nás pak navštívil Smrt a ve třetím, bohužel ne příliš úspěšném díle, slečna Zuřivost. Genesis tak sice není přímím pokračováním, nýbrž naopak prequelem, ovšem díky jeho vydařeným mechanikám v lecčem předčí samotný třetí díl, který se naopak snažil přiblížit spíše k veleúspěšné sérii Dark Souls.

Příběh není nijak výjimečný, či zajímavý. Jednoduše vyrážíte do samotného pekla, kde musíte společnými silami vysvětlit tamním démonům, že mají fakt problém. Postupně tak budete procházet 7 velmi krátkých kapitol, plných puzzlů, plošin a samozřejmě monster, které vám budou leckdy pořádně znepříjemňovat život. Na začátku si sice můžete vybrat libovolnou obtížnost, od lehké, po obtížnou, nicméně vybírat si jakoukoliv jinou, než vyvážené medium je holý nesmysl. Mapy totiž nejsou nijak náhodně generované a puzzly jsou pokaždé stejné, čili těžší možnost znamená tak akorát strávená delší doba při mačkání dvou tlačítek na střelbu, či sekání mečem.

Samotnou hrou procházíte v podstatě za obě postavy zároveň, kdy můžete mezi nimi libovolně přepínat a někdy vám ani nezbude nic jiného, jelikož některé puzzly jdou odehrát pouze za jednu z postav a jiné za tu druhou. To by ovšem nebylo nic tak hrozného, jelikož mezi postavami budete stejně přepínat už jenom z toho důvodu, že Svár si užívá kosení nepřátel z dálky a za to Válka je toho názoru, že to musí bolet pořádně velkým mečem. Zbraně a ani žádné jiné vybavení se našim společníkům nemění a tak po druhé kapitole objevíte ve své jeskyni (představte si klasické lobby) obchodníky, kterým v podobě sesbíraných duší zaplatíte za zajímavá vylepšení jak schopností, tak statistik. Veškerého vylepšování není tak moc, nicméně se v něm alespoň neztratíte a hra, jak jsem psal již dříve, není zase tak dlouhá, abyste jich potřebovali více.

Svým průchodem budete objevovat nové schopnosti pro obě postavy, které nevyužijete pouze ke svému průchodu dál, nicméně budete mít možnost se i vracet do předchozích lokací, kde se díky různým teleportům a podobně, dostanete tam, kam jste před tím nemohli a bude vás tak čekat i zajímavý loot. Hra nabízí i několik dalších možností průchodu, jako je například gaučová kooperace a teď se podržte… je naprosto příšerná. Obrazovka je neustále oddělena na dvě části a to i když jsou postavy u sebe, což dělá z našeho střelce takřka nepoužitelnou postavu. Další takovou možností je dát si to ještě jednou po dohrání a to na nově otevřenou obtížnost Apokalypsa, která je už jenom pro opravdové „fajnšmekry“.

Přečti si  RECENZE: Stellar Blade - Kočičí ouška a povolení zabíjet

Bohužel nás hrou provází i spousta nepříjemností jako je neposedná kamera, která je obzvlášť v kooperaci nepříjemná a nejednou jsme měli chuť prohodit ovladač televizí. Zároveň je zde i spousta bugů, z nichž ty nejhorší jsou, že zabijete bosse a loot z něj nejde sebrat a tak musíte opakovat celou misi znova nebo že se zaseknete na místě, kde byste neměli vůbec být. Puzzle a platformy nejsou nic zajímavého pokud jste už hráli některý z předchozích dílů, jelikož se všechny neustále opakují.

Hra je tak občas zábavná, občas nudná, délka hraní taktéž moc neprospívá, tak člověk vlastně ani neví, zda může hru doporučit, či nikoliv. Hodnocení bude mluvit za vše…

Vývojář: Airship Syndicate

Série: Darksiders