Dámy a pánové, je to už 14 let, co světlo světa spatřila hra Desperados 2 a dalších 5 let navíc od prvního dílu. Je až neuvěřitelné, že tehdy ještě existovaly hry, které i když byly poměrně skvěle hodnocené, tak nikdo nepřišel s tím, že „hej, vydělalo nám to hodně peněz, tak rychle sesmolíme další díl“. Tentokrát se toho ujal team z Mimimi Games, který můžeme znát například z velmi dobře hodnocené stealth hry Shadow Tactics: Blades of the Shogun, která se oproti Desperados odehrávala ve feudálním Japonsku a co si čert nepřál, nevyhneme se pekelnému srovnání těchto dvou titulů.

V tomto dlouho očekávaném prequelu k milované klasice Desperados: Wanted Dead or Alive, John Cooper spojí své síly s Kate O’hara, co utekla od oltáře, temným hitmanem Docem McCoyem, obřím lovcem Hectorem a Isabelle, tajemnou dámou z New Orleans, aby dosáhl svého vykoupení. Po cestě nás čeká spousta nástrah a nepřátel, které je leckdy lepší obejít, než si to s nimi dojít vyřídit z očí do očí… nebo snad s nožem do zad? Divoký západ je přeci jenom opravdu divoký a vás, jakožto vyvrhela, nemá zrovna nikdo moc v lásce a nejdete si tak pro kulku zrovna daleko.

Celá hra se odehrává čistě z izometrického pohledu, což je podstatný rozdíl oproti předchozímu dílu, kde byly i možnosti se přepnout na pohled z třetí osoby, což ovšem není vůbec žádný problém a dá se říct snad i přesný opak, kdy vás nepřerušují různé elementy jako je přepínání právě těchto pohledů, či nedejbůh nějaká dlouhá načítání při přepínání. Nic to ovšem nemění na tom, že vás hra tlačí k tomu, aby váš postup byl co nejvíce stealth (=skryt ve stínech), ačkoliv vývojáři tvrdí, že si můžete vybrat libovolní postup. Pokusil jsem se tak v prvních misích, kde se každá odehrává vždy jen na jedné mapě, o oba průzkumy a nebudu lhát. Jiný postup, než ten, kde se snažíte skrýt ve stínech noci, je silně nezábavný. Vystřílení všech bylo vždycky moc jednoduché a nebo naopak velmi těžké. Level design je tak díky těmto izometrickým elementům velmi chytlavý a jen tak vás nepustí. Vždycky si budete říkat: „ještě tuhle misi dohraju a pak si dám možná ještě jednu na chuť… a ještě… a ještě“ kde každá mise jde údajně dohrát do 15 minut, čemuž na první zátah rozhodně nevěřte a očekávejte tak spíš 30 – 45 minut.

Přečti si  Star Wars Outlaws obsahuje hratelný Sabacc (karetní hru)

DESPERADOS 3 A DESPERADOS 3 COLLECTOR’S EDITION PŘEDOBJEDNÁŠ ZDE

Každá mise má hned na začátku jasně daný úkol (ačkoliv to někdy lehce vyeskaluje) a k docílení správného výsledku vám dopomohou již zmíněné postavy, kdy počítejte s tím, že každá je diametrálně odlišná, a kterou dostanete do mise, nijak neovlivníte. Takový John Cooper má jako jednu ze schopností odlákat pozornost hozením mincí a hned poté případně hodit nůž, což je v celku velmi rychlé a takřka nehlučné vyřešení spousty situací. Zase takový hromotluk Hector si nebere servítky a jeho největší předností je obrovská past na medvědy, na kterou když nalákáte nepřítele, tak hádejte, co se stane 🙂 . Mezi všemi postavami tak získáváte skvělé kombinace, které se rozhodně vyplatí mezi sebou používat. Poté ovšem co dohrajete poprvé mise, se vám do ni otevře nových 8 achievmentů, které sice na „tajňačku“ šli dát už při prvním průchodu, aniž byste to věděli, ale mě se to nepovedlo snad ani jednou.

Přečti si  RECENZE: Dragon's Dogma 2 - Kde je ta desítka?

Jestli si všímáte nějakých zvláštních podobností právě s Shadow Tactics, tak nejste vůbec na omylu. Hra je doslova stejná. Příběh je velmi podobný, postavy jsou NAPROSTO stejné, akorát mají jiný vzhled, ale schopnosti a vše ostatní se nám v podstatě kompletně opakuje a teď je otázka, jestli je to špatně. Hra totiž jako taková je výborná, pokud vás teda baví stealth z izometrického pohledu. Postavy jsou skvěle navržené a vybalancované, herní mechaniky dávají prostor k opravdu velké spoustě řešení situací, jako například shození kostelního zvonu k zabití více nepřátel najednou, nicméně už jsme to tu v podstatě jednou měli v jiném kabátku. Hodnocení tedy udělím následovně. Řekněme, že jednou použít takřka ty stejné mechaniky, když fungují, asi není problém a i když nebyli přidány žádné inovace, tak to budeme hodnotit jako novou, velmi zajímavou a zábavnou hru. Pokud se ovšem toto bude opakovat i příště u dalších titulů stejných vývojářů, tak jim za tyto „copy & paste“ záležitosti budeme strhávat body. V každém případě pokud jste hráli Shadow Tactics a gameplay vás nebavil, tak tuto hru ani nezkoušejte, jinak vřele doporučuji.

Vývojáři: Mimimi Games

Vydavatel:  THQ Nordic, THQ

Datum vydání: 16. 6. 2020