Když vyšel první díl Dying Light, tak nikdo nečekal, co se bude dít. Zombie her bylo už tehdy přehršle, takový klasický příběh jako: „získej lék, aby byly všichni happy“ tu je taky, ale někoho v Techlandu trklo: „co kdybychom to spojili s parkourem“ a světe div se… fungovalo to a parádně. Z původně Indie hry se stal takřka AAA počin, ke kterému vyšlo i nějaké to celkem fajn DLC a prakticky okamžité ohlášení vývoje druhého dílu.

My tu jsme ovšem dneska kvůli něčemu tak trošku jinému. Určitá část společnosti se rozhodla, že nám ukrátí čas čekáním na pokračování a vytvořila něco, co do dnešní doby spadá tak říkajíc „jako zadek na hrnec“. Nadstavba Bad Blood, kvůli které nemusíte mít původní hru a po kompletním release bude zdarma, je jednoduše řečeno battle royale… nebo jak řekl jeden z vývojářů, Brutal royale.

Princip hry je tak následující pro ty, co neznají battle royale. V tomto případě 12 hráčů pobíhajících po mapě se snaží přežít a jak asi tušíte… přežije pouze jeden. Jak toho dosáhnete? Samozřejmě, že masakr je ta správná volba nebo by si to tak alespoň přáli vývojáři. Ovládáte kompletně No Name postavu, kterou si můžete různě vzhledově upravovat (a jak asi tušíte) samozřejmě za pomocí loot boxů, které získáváte za výhry, úroveň profilu nebo samozřejmě za peníze. Tato customizace nijak neovlivňuje vaši postavu kromě toho, že svítivě růžový obleček vás prozradí lépe, než maskáčové kalhoty.

Přečti si  MudRunner VR oznámen pro Meta Quest 2, 3 a Pro

Po připojení do hry jste vyvržení na jakýsi training ground, kde si můžete vyzkoušet veškeré parkour prvky hry a setkáte se tak i s hráči, se kterými můžete trénovat soubojový systém, který byl poněkud špatný už v prvním díle a i zde to není o nic lepší. Dalo by se říct, že v PvP je tento způsob souboje (kterému bych připsal podobu v původní sérii Assassin´s Creed) velmi špatný. Jednoduše řečeno máte k dispozici hrst zbraní na blízko, které mají určitou raritu, nicméně máte v podstatě pouze útok, blok a kop a funguje to jako kámen, nůžky papír. Na blok funguje kop, na kop funguje útok a na útok funguje blok. Střelné zbraně a házecí věci, jako například nože, či granáty, už jsou na tom sice lépe, ale tolik jich za celou hru nenajdete, takže takový Pipe Wrench na mlácení do hlavy je tou ideální volbou.

Vaše postava tak získává za vraždění hráčů a ničení hnízd nemrtvých zkušenosti, která vám sice zvednou maximální počet životů, nicméně to hlavní je dosažení páté úrovně. Je velmi nepravděpodobné, že před dosažením tohoto milníku vymlátíte všechny hráče a tak po jeho vyvýšení pro vás přiletí vrtulník, který vás má vyzvednout, ale pozor. Nejenom, že může vyzvednout pouze jednoho hráče a pokud nejste jediným, co má pátou úroveň, tak vy se jím nemusíte vůbec stát, tak se zároveň stanete viditelným pro všechny hráče na mapě a nemusíte se bát… rozhodně po vás půjdou. No a samozřejmě doběhnout na místo vyzvednutí by bylo poněkud jednoduché, takže na přistávací ploše musíte vydržet 30 sekund, přičemž se časovač zastaví ve chvíli, když už bude nějaký hráč u vás.

Přečti si  Další malá velká hra Tiny Epic Game of Thrones

Vítězství je tak sladké v podobě nějaké z beden, kde si otevřete náhodný outfit a můžete se pustit do řežby znovu. Jedná se tak o příjemné zpestření Battle royale her, kde parkour hraje opět významnou roli, zatímco květáko-žrouti jsou bohužel odsunutí takřka až na druhou kolej. Hra určitě stojí za vyzkoušení, ale počkejte si spíš až bude zdarma a hlavně… zahrajte si první díl nebo počkejte na jeho druhé pokračování do roku 2019.

Vývojáři: Techland

Vydavatel: Techland

Série: Dying Light